/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
Sende mange billeder
Fra : Sunowich
Vist : 815 gange
100 point
Dato : 28-01-08 21:58

Har Outlook Express som mail program og skal sende en del billeder og udover at jeg godt ku tænke mig at billederne udover at ligge som vedhæftede også træder frem under den tekst jeg skriver hvordan bliver jeg fri for det og så er det jo også et problem at sende så mange billeder såe Skal jeg pakke dem eller er der et bedre postprogram hvor jeg kan sende mange billeder hurtigere????

Mvh Suno Del Fisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-08 22:01

Når jeg sender mange billeder, pakker jeg dem som enten zip eller rar, det syntes jeg er det hurtigste

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 22:01

Billederne fylder 918 mb og der er 233 foto

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-08 22:03

Tjek lige at modtageren kan modtage så mange billeder.

Brænd dem ned, og sendt med en brevdue

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 28-01-08 22:16

Øhh.. ok,

Det har vel ikke decideret noget med .net -kategorien at gøre ?

Det er muligt i ny version af .net v2, at komprimere filer ved hjælp af kode med zip

Det er næsten altid nemmere at gemme og komprimere i format .jpg da de kommer til at fylde væsentlig mindre.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-08 22:20

Hej.
Du skal prøve at dawnlode billedbehandlings pogrammet picassa det er gratis og helt unikt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 22:45

Hvad specielt er der ded picassa ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-01-08 22:48

der kan du sende det fra .det var vel det der var meningen ik`´

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 22:56

Jo jo men det er jo meget godt at man også forstår hvad folk mener når de skriver noget men jeg har da selv billedbehandlingsprogrammer der kan jeg vel så også sende fra ???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-08 23:08

jpg filer er jo komprimede, så man opnår næsten intet ved at zippe , ud over at samle i en fill.

Det der giver noget er at bruge et billedprogram program ,hvor man omkode til et mere komprimeret jpg format. Hvis billederne kun skal ses på en computerskærm eller printes i 10 x15 cm, så er 25 kB pr billede som regel rigeligt. det giver omkring 10 MB for alle billederne.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 29-01-08 01:56

Citat
men jeg har da selv billedbehandlingsprogrammer der kan jeg vel så også sende fra ???

Så installer plug-in, Puzzle Pro. Så kan du sende en brik ad gangen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-08 08:19

Pia du skal have poeintne da du gav mig ideen som jeg ikke lie havde tænkt på har jo selv Hp's program og derigennem er der også en smart fildeling så mine billeder kan ligge der og familien selv kan hente derfra
WindXpert pas på det ikke tåger for dig

Men mangler stadig et svar på om ikke de billeder man feks.vil sende med outlook ikke kan nøjes med at ligge som en fil på vedhæftede billeder linien uden at ligge sig der hvor man skriver samtidig ?? jeg har været alle steder i indstillinger men syns ikke jeg kan finde det sted hvor man kan styrer det.
WinX nu har du også en chance for at give et GODT svar

Hav en forhåbentlig -fyldt dag Fra SunoDel Fisk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 08:44

Indstillinger
Faneblad "send"
Tryk indstillinger for HTML-format
FJERN hakket ved "send billeder med meddelelser"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 08:47

Alternativt omdøber du bare billederne (.xxx) så bliver de kun vedhæftet

Og dette fortæller du naturligvis modtageren at du har gjort.

MEN

Det nemmeste er nu at højreklikke og zippe - så er alle problemer løst UDEN at gå i indstillinger....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 29-01-08 11:13

Ssend store filer på denne hjemmeside:
https://www.yousendit.com/

du uploader filen til hjemmesiden - modtageren får en mail med link, og går ind og downloader den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-08 11:59

Du køber en ny computer og bruger den gamle som server og med ftp program kan de selv hente de billeder.

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 01:28

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 01:30

Ogsså tak til jer andre og Refi Havde glemt at fjerne flueben i den ene html og ja sagde noget pænt til dig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-08 13:39

Hej sunowich. Det var så lidt. Skulle det være en anden gang. V.H.PIASKOV