/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ASUSeK model P5LD2-VM USB stik
Fra : mikkelbach
Vist : 660 gange
500 point
Dato : 05-02-08 12:13

På mit bundkort "ASUSeK model P5LD2-VM" Sider to stik til usforbimdelser. Jer af vanvare kommet til at afmontere stikket som faktisk består af 7 mindre stik med hver sin betegnelse. Jeg har nu ikke en "kinamands" chance for at montere dem korrekt igen.
Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan opdrive et diagram til dette bundkort. Eller er der nogen der kender rækkefølgen på montering af stikkene. Jeg er en "pilfinger" og så går det jo nogen gange galt

Med venlig hilsen mikkelbach

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-02-08 12:21
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-02-08 12:22

Sæt modelnummer i search og vælg manuel

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-02-08 12:23

Er ikke nødvendigt, den er der jo, du skal kun vælge download location.

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 05-02-08 12:42

Det er ikke lige til at finde, men hvad mener du med (Er ikke nødvendigt, den er der jo, du skal kun vælge download location.)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-02-08 12:51

Kan se, det kun virker her- Du skal under download i search (foroven til venstre) foroven skrive P5LD2-VM og forneden skrive manual og tryk search info, derefter vælge, hvor du vil hente filen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-02-08 12:53
Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 05-02-08 13:08

Tak for linket, jeg kan ikke rigtig bruge det til noget. Jeg efterlyser et print af bundkortet med anvisning på hvordan jeg skal montere Usb forbindelsen til bundkortet. Men jeg leder videre. Du må meget gerne skrive igen hvis du har et bud på det.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 500 point
Dato : 05-02-08 13:24

I venstre side kan du åbne forskellige siden osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-08 13:51

http://dk.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=P5LD2-VM

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5LD2-VM

vælg manual

eller direkte her:
http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5LD2-VM/e1996_p5ld2-vm.pdf

rul ned til side 41
Læg mærke til at der er plads til 2 stk USB i hvert stik.
En USB bruger 4 ledninger
USB56 er USB 5og6

Godkendelse af svar
Fra : mikkelbach

Dato : 05-02-08 14:25

Tak for svaret peet49

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 05-02-08 14:27

Oså tak til Oyvind, nu vil jeg så prøve om jeg kan finde ud af det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-02-08 14:28

Selv tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-08 14:38

Ellers spørg - der er jo tekst på de små stik.

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 06-02-08 09:24

Tak, nu har jeg monteret den ene USB forbindelse og jeg fandt da oså ud af, at der er to porte for hvert stik. Det andet stik som så er 5 og 6 skal jeg så se nærmere på. Stikket skulle gerne kunne anvendes til at overfrøre video fra mit videocamera. Stikket er ikke magen til det normale USB-stik, men lidt mere firkantet og spidser ud i den ene side, I kender det sikkert. Ledningerne til dette stik er benævnt: TPA+, TPA-, TPB+, TPB-, VG og VP. De har så hver deres farvekode. Stikket i bundkortet har 9 pinde, men der er kun 6 ledninger, så jeg er meget i tvivl om hvor jeg skal anbringe dem. Kan jeg "brænde" noget af i pc-en hvis jeg monterer dem forkert? for ellers kan jeg jo prøve mig frem .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-08 10:07

TPA+, TPA-, TPB+, TPB-, VG og VP > det er ikke USB men firewire

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 06-02-08 10:20

OK Firewire?!. hm´det er sgi da underligt, de omtalte ledninger kommer fra, ikke en USB port, men
en tilsvarende der bruges til overførsel af video til computeren, Jeg har sat ledningerne på stikket, men det virker ikke. Det regnede jeg heller ikke med de ville, men jeg prøver mig lidt frem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-08 11:19

Faktisk tror jeg ikke du skal sætte den firewire til.......................for jeg kan ikke se nogen tilslutning på dit motherboard.
http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5LD2-VM/e1996_p5ld2-vm.pdf
side 19

Ps.
Og mens vier der så er der en CLRTC nede i højre hjørne - det er den du bruger til at resette din c-mos /ur/biosadgang/sætter comp til fabriksindstillinger.................hvis du får brug fordet en dag.
se også side 33