/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
nero driller
Fra : snaken
Vist : 522 gange
50 point
Dato : 05-02-08 09:12

Hvorfor bliver jeg ved med at få denne her fejl?
http://peecee.dk/upload/view/95552/full

Starter altid med at slette eksisterende data og så brænde på en ny cd. Bruger samme type cd som altid og der har ikke været problemer før.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-08 09:25

Den melding snakker om viser DVD - men du siger CD

Er det en CD RW eller DVD RW du brænder på

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 35 point
Dato : 05-02-08 09:25

http://www.wordiq.com/definition/Cyclic_redundancy_check

Det handler om fejl i den læste datamængde, evt fejl på din orginal CD.

Hvis det er alle CDer der har problemet kan du prøve at fjerne dit brænderdrev i Enhedshåndteringen og geninstalere (højreklik og fjern og opdater) det igen.

Er ikke 100% på hvor problemet ligger.

Men det er mit bedste bud.
mvh Ben

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 05-02-08 09:29

Det er cd-data jeg benytter da jeg ikke kan afspille dvd`erne i min bilradio.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-08 09:35

Jeg er også tilbøjelig til at tro at det er dit brænderdrevs driver der fejler. Som Benjamin.Hansen siger vil være et godt forsøg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-08 09:36

HVAD er CD-data ??????

Fejlen omhandler DVD.....

Forsøger du at kopiere fra en DVD til en CD....

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 05-02-08 09:56

nej refi det gør jeg ikke. jeg benytter cd-opsætningen samt en cd-rom.
windows melder f.eks om fejl på drev eller opdateringshastighed.

Jeg prøver at fjerne driveren og vender tilbage senere i dag. Skal på arbejde nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-08 10:43

Refi sådan så jeg det også - men det er nok bare modellen som hedder sådan.
Så det er nok fejl på driveren eller den ikke kan finde den.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-08 13:53

DMA error! Jeg ville prøve at checke om idekablet sidder ordenligt både i drev og pc eller evt. skifte det ud; alternativt at sætte jumberen i drevet til slave (eller modsat til master hvis den er sat til slave)

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 08-02-08 20:08

Hej Tedd. Desværre hjalp det ikke.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 16-03-08 21:29

Jeg opgiver her men tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 16-03-08 21:30

Tak for svaret Benjamin.Hansen.