/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Fax over nettet
Fra : vixen
Vist : 805 gange
100 point
Dato : 04-02-08 14:23

Hej, er der nogen der kender til et godt program til at faxe med til pc'en (uden at have en fax maskine stående)?
Vi har brug for at modtage meget få fax, ca 6 pr måned, samt at faxe endnu mindre ca 0 til 1 pr ½ år, så det ville være spild at sætte en ekstra telefonlinie op for det!

Vixen

Tal for hjælpen

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 04-02-08 14:27

Har ikke personlige erfaringer med den, men denne kan prøves gratis.

http://www.winfax.com/

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-02-08 14:34

Hej vixen.

Ved ikk om nedenstående er til megen hjælp - dog et forslag.
http://www.kandu.dk/spg27447.aspx

Ekstra telefon linje behøver du dog ikk at sætte op - du kunne jo evt. anvende
den du (måske) allerede har.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-02-08 14:40

Der er sikkert indtil flere løsninger.
Jeg har ikke erfaring med det.

Fundet noget om emnet:

http://www.amino.dk/forums/p/4139/39709.aspx

http://produkt.safehouse.dk/

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : tjasse

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-08 15:08

Hvis du har TDC fastnet kan du bestille et ekstra nummer ( nummerbestemt ringning )
Køb en billig fax eller en multimaskine og sæt den op til kun at reagere på det nye nummer.
Med nummerbestemt ringning kan du høre forskel på om det er faxen eller telefon der
ringes til.
Mener et ekstra nummer på samme linie koster 25 kr pr. kvartal.
Bruger det selv med min HP OfficeJet G85, og det virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 15:11

En telefonlinie er en nødvændighed.. (så er du koblet op over kabeltv du´r det ikke)
Derudover et faxmodem...

Uden disse ting kommer du ikke videre medmindre du bruger et firma som "buffer" (der sender og modtager faxen for dig)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 15:12

En faxmaskine - som du kalder den - er jo blot en printer med modem....

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 04-02-08 15:33

Jeg mener, at man kan bruge outlook til det. Det er i hvertfald en mulighed i min 2003 version, der linker til http://office.microsoft.com/da-dk/downloads/EY010035751030.aspx

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-02-08 16:07
Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 06-02-08 08:24

Tak for svaret tjasse.
Jeg vil prøve om dette virker, det lyder som langt det mest stabile/letteste da vi har TDC.

Tak til jer andre, faktisk næsten alle brugbare svar

vixen

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 06-02-08 08:28

taxi