/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Easy Cleaner.
Fra : dior
Vist : 1508 gange
200 point
Dato : 30-01-08 18:46

Godaften
Jeg har bl.a. installeret Easy Cleaner som jeg har været godt tilfreds med.Men lige pludselig virker det ikke mere!Når jeg klikker på logoet som jeg plejer for at scanne,sker der bare ikke en meter!Jeg kan ikke åbne programmet!!
Og når jeg tænder pc,og AVG virus programmet starter op,popper der lynhurtigt Easy Cleaner frem,men forsvinder lige så hurtigt igen!!Problemet er startet efter at jeg fik AVG installeret for nylig.Før brugte jeg NOD32,som jeg var meget tilfreds med.Men er blevet lidt nærig.AVG er jo gratis
Skal jeg gå tilbage til Nod32,betale,og se glad ud?
Jeg vil bare have at det hele skal virke
Det er ikke sikkert jeg skriver tilbage i aften.
På forhånd tak.
Hilsen fra dior.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 18:57

der er et problem for mange med easycleaner - der slettets for meget - dvs - folk tror de blot kan slette alle de klonede filer og det er ikke godt da de ofte ligger som klonede vigtige backup filer.

Prøv at afinstallere - og geninstallere i tilføj/fjern programmer

ps.. easy cleaner skal man vide hvad man gør med - ikke uvilkårligt et program jeg ville anbefale nogen at bruge.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:02

Herligt at se du er så vågenJeg vil prøve at afinstallere i morgen,og geninstallere det.Har forsøgt at installere,uden at afinstallereførst,men det kunne jeg selvfølgelig ikke!
De klonede filer tør jeg slet ikke at pille ved!!Er sgi da bange for at miste alle mine missebillederDet bruger jeg et helt andet program til.
(Det var til Mirit)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:03

kan du ikke undvære easy cleaner ?? - ville jeg anbefale

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:05

Hvad ville du så anbefale??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:07

lige nu og her - slet ikke noget - det kommer an på hvad du bruger det til

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:10

Til at fjerne alt muligt skidt og snavs fra min pc hvis der lander sådan noget her...

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 30-01-08 19:10

btw - avg konflikter med easy cleaner så det er ikke nogen god ide !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:12

dior dior dior - kig dig lige ind her en tur

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=490
SÅ er du sikret rigtig rigtig godt

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:13

Hmm..Tænkte det nok...Så er det altså klogest helt at afinstallere Easy Cleaner??Er der noget andet du kan foreslå i stedet?(Mirit)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:23

i stedet for easy cleaner - ja Ccleaner som du også finder på linket

ellers er det her: http://ccleaner.com/

du ville sikkert blive glad for at skifte fra avg - til avast og resten af pakken jeg henviste til

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:41

Citat
stedet for easy cleaner - ja Ccleaner som du også finder på linket

ellers er det her: http://ccleaner.com/

du ville sikkert blive glad for at skifte fra avg - til avast og resten af pakken jeg henviste til
Ccleaner har jeg også...kan bare ikke hitte ud af at bruge det...Er Avast let at hitte ud af?Er jo ikke skrap til alt det pc sprog,og engelsk i det hele taget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:47

avast er nem og passer sig selv og taler dansk - så det er langt nemmere for dig

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=490

så lær dog ccleaner at kende når du nu har den

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:50

Citat
avast er nem og passer sig selv og taler dansk - så det er langt nemmere for dig

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=490

så lær dog ccleaner at kende når du nu har den
Det lyder som om det er noget for mig.Vil i al fald se nærmere på detDet med at lære Ccleaner at kende rigtig,vender jeg nok tilbage med i en anden tråd,ellers bliver det vist for indviklet for os alleJa ja,skal nok prøve at lære det at kende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:51

husk så at afinstallere avg helt først

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:57

Ja ja,ska' nokTør jo ikke andet når du er tilstede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:58

du vil i hvertfald blive ked hvis du ikke gør det for SÅ får du problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:59

går det godt med den "næsten nye" lille prins forresten ??

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 20:04

Uden at LÆSE alle indlæg___
Det KUNNE JO VÆRE DIN genvej __ LOL
er blevet slettet ad programmet du selv bruger

Prøv at gå til C: programmer / CC ?? og find EXE filen og klik på DEN
Virker det, så lav en NY genvej.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 20:05

SORRY
Citat
Easy Cleaner

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 20:07

Ellers brug dette særdeles gode program.
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
Mangler du licesen = ? PM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 20:13

SÅ ! diskenmangenavn - ikke forvirre stakkels dior mere

selvom du kan have ret -

slet genvej - find program og klik på exe filen - ja - men er der rod i det så går det sjældent godt

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 20:15

Citat
går det godt med den "næsten nye" lille prins forresten ??
Jo tak.Det går super godt!Han er så dejlig,og hammer frækOg vejer allerede 4,3 kg!!De skal alle have det årlige dyrlægetjek på tirsdag.Så det er jeg meget spændt på."prinsen" hedder ikke mere MALIK,jeg var nød til at omdøbe ham,da han ikke ville lystre sit navn..Så nu hedder han i stedet BIMSE.Det passer så godt til ham..Tænk,han bliver 9 mdr. d.12/2!Tiden går bare stærkt!Har fået sat et enkelt nyt billede ind på min hjemmeside af ham.Her kan du se ham:
www.hotte.k-nettet.dk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 20:17

Citat
Uden at LÆSE alle indlæg___
Det KUNNE JO VÆRE DIN genvej __ LOL
er blevet slettet ad programmet du selv bruger

Prøv at gå til C: programmer / CC ?? og find EXE filen og klik på DEN
Virker det, så lav en NY genvej.
Tak Disken,dit råd vil jeg bestemt også prøve i morgenNu må du have en hygsom aften,for nu går jeg i seng

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 20:18

sov sødt dior og drøm engledrømme

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 20:18

Citat
Ellers brug dette særdeles gode program.
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
Mangler du licesen = ? PM
Den er skam lovlig nok

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 20:21

Citat
sov sødt dior og drøm engledrømme
Tak,og i lige mådeEngledrømme bliver det nok ikke,nok nærmere betegnet PC DRØMMEVi skrives ved lige pludselig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 20:22

Dette er nemt at arbejde med fylder ikke så meget er hurtigt gratis og virker sammen med Avg
http://files.filefront.com/beclean140exe/;6644140;/fileinfo.html

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 30-01-08 20:27

Hej dior

Jeg hjælper en gammel kæreste hjemme i Danmark med hendes nye computer og et af de allerførste programmer, jeg fik hende til at installere var CCleaner.
Hun er ligesom dig ikke så velbevandret i computersprog og engelsk. Derfor sendte jeg hende en email med en grundig anvisning af installationen af CCleaner og brugen af denne.
Hvis du er interesseret kan jeg sende den til dig også. Skriv en privat besked til mig, hvis du vil have den.
Iøvrigt er NOD32 ikke overhovedet ikke pengene værd. De fleste computere her i Thailand har dette program præinstalleret ligesom Norton i Danmark.
Nej, skil dig af med den og for den sags skyld også AGV og brug Avast. Har så vidt jeg husker også en email med en gennemgang af den.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 22:09

Citat
SÅ ! diskenmangenavn - ikke forvirre stakkels dior mere

Tror IKKE vedkommende bruger kender mig__NAT

Hvorfor er det ikke ULOVLIGT

Citat
Ellers brug dette særdeles gode program.
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
Mangler du licesen = ? PM

Den er skam lovlig nok

SGU da ikke at smide en licens herinde.
123456789 ÆØÅ/ AEOEAA

Bortset fra DET; så rydder TuneUp, VIRKELIGT godt op,
og optimerer din pc, til nettet o.s.v

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 02:57

Citat
ikke uvilkårligt et program jeg ville anbefale nogen at bruge.
nu strammer du den miritdk netop et program som kan anbefales, utrolig at ikke flere bruger EasyCleaner, cleaneren kører fint sammen med Avast her hos mig, både EasyCleaner og Avast er på dansk, så der kræves ingen studenter eksamen at bruge dem jeg har brugt CCleaner 3 gange, menlig den første - den eneste - og den sidste gang, bagefter skulle Windows geninstalleres angående EasyCleaner holde jeg fingrene fra Klonede filer, det er umulig for mig at gennemskue hvilken der er originalen og hvilken som kan slettes, de andre funktioner bruger jeg flittig, en af funktionerne som jeg godt kan lide er Startop, så behøver jeg ikke omvejen med at skrive msconfig for at bestemme hvad som skal eller må starte sammen med Windows, også Register er godt at bruge en gang imellem, slet rolig alt det den finder af ugyldige registreringer, Windows Tilføj og fjern programmer bruger jeg aldrig, med EasyCleaner fjernes alle rester efter programmer, det gør Windows ikke i alle tilfælde, så skal man køre en reg cleaner ved siden af, hvis man bruger Windows Tilføj og fjern.
Min konklusion vil være: Behold EasyCleaner og skift AVG ud med Avast, inde på Malwarecheck er der link til den gratis danske version elers kan den hentes her: http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html rul ned og klik på Download ud for Avast 4 Home Danish version, du skal bagefter registrere dig her: http://www.avast.com/eng/home-registration.php klik på øverste linje, du skal registreres på ny en gang om året, men det er stadig gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 03:03

Hvis du hellere vil læse svensk end engelsk, så kan du få registrerings siden på svensk: http://209.62.121.2/eng/home-registration.php?PHPSESSID=37925b6e1f8417be6b3ddc1a5b5ac914&lang=SWE

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 31-01-08 04:38

>o.v.n.
Jeg synes, at du maler Fanden på væggen med hensyn til CCleaner.
Jeg bruger selv CCleaner hver dag og har med held installeret og brugt den på talrige andre computere. Dog anbefaler jeg, at man laver et gendannelsespunkt inden den bruges første gang på en computer. Jeg har nemlig en gang været ude for, at det samme skete, men et dskchk og recovery kunne gendanne windows. Det viste sig, at årsagen stammede fra en virus. Vedkommende indrømmede lidt modvilligt, at hun (du læste rigtigt) havde været inde på nogle af nettets mere "obskure" sider. På en af dem havde de bedt om at downloade en fil, hvilket hun var naiv nok til at tillade. Denne fil havde så ændret flere af windows egne filer og efterfølgende havde CCleaner så opfattet dem som værende overflødige filer i registreringsbasen og derfor slettet dem.
Så derfor kør en skanning med Avast først og evt. også SuperAntiSpyware.
Iøvrigt indeholder CCleaner også de punkter du omtaler: Startop, registreringscleaner og et langt bedre "fjern" program end det i windows.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 09:13

o.v.n - hvis du ellers læser hvad jeg skriver så skrev jeg at easy cleaner konflikter med avg og ikke avast !
Men ok du plejer jo at se rødt når du støder på mig/eller ordet malwarecheck.dk - sikkert også bedre end udsigten gennem ruderne pt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 09:13

sorry for misbrug af din tråd dior og godmorgen til dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 10:54

miritdk jeg læste netop hvad du skrev derfor foreslår jeg også at skifte AVG ud til fordel for Avast, i øvrig vidste jeg ikke at EasyCleaner ikke kan sammen med Avast, før jeg læste dengang du skrev det første gang, vær nu ikke så ømskindet søde miritdk, jeg ser ikke rødt når jeg støder på dig, det er drillerier og ikke i ond mening, jeg er selv medlem på Malwarecheck og har fået megen hjælp af stl_s, igen er det kun drillerier, fordi du skrev om Malwarecheck som om det var det eneste sted man kunne få hjælp, undskyld men jeg er naiv nok til at tro at vi kunne krydse klinge, uden du følte at jeg var efter dig, jeg vil moderere mine indlæg fra nu af nu er det vist mig som spammer tråden, sorry Dior men jeg ville lige forklare miritdk at jeg ikke ser rødt når jeg støder på profilen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 11:00

o.vn altså
Citat
i øvrig vidste jeg ikke at EasyCleaner ikke kan sammen med Avast, før jeg læste dengang du skrev det første gang
... læs igen så - det er avg og ikke avast easy cleaner konflikter med !

og jajaja - har set du skrev rigtigt første gang i ovennævnte indlæg

ikke mere omkring det herfra (håber jeg)

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 31-01-08 11:11

Hej, har ikke orket at læse hele strengen! Vil blot sige at jeg bruger easy cleaner på to PCér med XP home og XP prof. På begge er installeret AVG AV og jeg har absolut ikke haft nogen problemer med Easy Cleaner. Jeg bruger også CCleaner hvor man både kan rense Reg-basen og Filer efter eget valg.

Her er set link til gode og gratis programmer:

http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

Her kan du læse lidt om programmerne:

http://www.spywarefri.dk/

Hvad angår Easy Cleaner så skal man, som mirit skriver, holde sig fra de klonede filer hvad der forøvrigt også anbefales i programmet. Ellers er der absolut ingen problemer ved at bruge dette program.

Som der også er skrevet tidligere i denne tråd kan du jo afinstallere det og så geninstallere. Det hjælper nogen gange.

MVH chaufrat

PS: Hvis du ikke har linket til Easy Cleaner så er det her du finder programmet:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 11:18

Jeg vrøvler er vist ikke helt vågen endnu, mente ud med AVG og ind med Avast, og jo vi kan rigtig spamme Diors tråd nu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 11:21

godmorgen o.v.n

ps - nogen der har lagt mærke til at diors tråde altid ender i en masse snak (chatqueen)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 11:25

Forvirret ? ikke før næste episode

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 11:35

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-08 01:08

Og nu kommer spørgeren slet ikke ind og ser vores smalltalk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-02-08 23:39

Citat
Og nu kommer spørgeren slet ikke ind og ser vores smalltalk
JOW JOW!!!!Men jeg véd ikke hvornår!!Passer min mor i døgndrift fordi hun har brækket armen...DVS. jeg lurer da når i skriver,men venter med at skrive tilbage til jeg får en ledig stund.. Har vist nok et eller to ubesvarede spørgsmål..Meget flovt og pinligt
Hav en rigtig dejlig weekend

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-02-08 23:39

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-08 23:47

I lige måsen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-02-08 00:02

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
I lige måsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-08 09:40

Citat
Har vist nok et eller to ubesvarede spørgsmål..Meget flovt og pinligt
... JA

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-03-08 09:05

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-08 10:33

klæder dig med røde kinder

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 30-03-08 11:17

Tak for svaret miritdk.Og undskyld mit meget laaaange svar..Men du havde ret...igenDe to programmer kan ikke arbejde sammen..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-08 12:39

velbekomme - godt du fandt frem til det for det kan skabe kaos

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-04-08 19:54

Ja,det har godt nok drillet længe..
Og så er det jo skønt at kunne få hjælp herinde