/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bærbar død
Fra : Mille35
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 25-01-08 15:08

Den spørg om om jeg vil starte oå i fejlsikret tilstan tilstand med netværk eller med kommandoprompt men ingen ting vil den
den forsøger at starte op men kun lige et kort glimt af windows billede ser jeg og så starter den igen med at starte op i fejlsikret tilstand
Det er vens barns bærbar jeg forsøger at rep.
Hvad gør jeg ? kan jeg snyde den i opstarten

Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-08 15:12

Det samme problem har jeg haft.

Den har højst sandsyneligt været rendt tør for strøm.
Så har den tabt en fil da computeren ikke har kunne nå at gemme inden den lukkede ned.

Jeg ved ikke hvordan det kan løses da jeg gik til min computermand med den.

Men måske den skal omformateres og installeres på ny. Men hvordan det gøres ved jeg desværre ikke.

Har så også senere fået at vide, der er en fejl på harddisken som ikke kan laves, men derimod vil "formere" sig hvis den bliver brugt i maskinen igen. Så nu bruger vi den kun som extern disk til musik.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-08 15:13

Har selv været i den situation for et par måneder siden med en 3 år gammel fs.
Jeg valgte at geninstallere alt på computeren og så kørte den uden problemer igen.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-01-08 15:15

Hvordan kommer jeg ud i Dos
Og hvad er nu kommandoen til reboot

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-08 15:17

Hvilket styresystem har den?

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 25-01-08 15:17
Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 25-01-08 15:19

Hvis det er XP så læs den her tråd.

http://www.kandu.dk/spg56480.aspx

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 25-01-08 17:21

En harddisk fejl kan ikke formere sig ??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-01-08 19:06

Ved ikke hvad mærke den pc er. Men hvis det er HP eller Acer så plejer det at være et D/: drev, som er en recovery,du kan ved at trykke f10 eller f11 ved opstart,så får du pcen tilbage som den var da den kom fra forretningen.
alimak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-08 10:01

DOS kører ikke under XP. Det er en emulator der simulerer DOS og som derfor kun kan køre når XP gør det også.

Nuke lortet med DBAN og begynd forfra med en installation af operativsystemet. Jeg havde selv en genstridig bærbar, der ikke kunne fås til at makke ret på andre måder.

http://dban.sourceforge.net/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-01-08 12:39

Eller bare læg den cd i, der fulgte med fra start til geninstallation.

Ellers er vi vist enige herinde om at bedste mulighed er at formatere via cd og lægge alt ind på nyt.

Det er i sådanne situationer at jer er glad for jeg har backup et par gange om ugen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-08 13:28

Citat
Ellers er vi vist enige herinde om at bedste mulighed er at formatere via cd og lægge alt ind på nyt.

NEJ !!! ..det er vi så absolut IKKE enige om Jimmy17

DBAN

Hér taler vi ikke gendannelse, sletning, formatering, omlæg af partitions, rep. af MBR, men...

TOTAL NUKE ..således; at man starter med en PC, så ren som en barnenumse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-01-08 15:20

Molokyle.

-Det er i bund og grund samme princip.
Lægger du en Windows cd i drevet, så starter den med at formatere drevet.
Hvorefter den lægger xp ind bagefter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-08 15:49

Jimmy17 -> En 'formatering' sletter hverken MBR (Master Boot Record), partitions, overskrive sectorer eller spor ..eller data for sags skyld. Alt en formatering gør; er at nulstille FAT (NTFS).

Så du vrøvler ...gør du

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-01-08 18:23

Efter hvad jeg forstår ud fra problemet burde der ikke være behov for andet end bare at lægge xp ind påny. Kan ikke se behov for andet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-08 08:18

Jimmy17 -> Ja måske, ..medmindre problemet viser sig, at være det samme som mit:

http://www.kandu.dk/Spg107537.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-01-08 11:58

Okay, det vil jeg gi dig.
Hvordan pokker ender man sådan med copmuterfejl??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-08 14:03

Jimmy17 -> OGK = Only God Knows....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rtl817

Dato : 03-03-08 13:05

Det problem som er næven, har jeg også oplevet, og det lykkedes mig at løse den uden at miste nogle af mine documenter, her under står hvordan man skal gøre:

Hvis CD'en til geninstallation er lavet af microsoft og ikke af producenten af computeren, så kan man få cd'en til at gendane alle filer, som er nødvændig for at få Windows til at kør.

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 27-03-08 15:10

Tak for svaret Laika_pigen.