/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Har en hund til salg
Fra : kilbaek
Vist : 649 gange
20 point
Dato : 23-01-08 02:20

har en hund til salg for 2500 er det dyrt han er 7mdr

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-01-08 02:35

Ja - det er meget dyrt. Hvis han havde været 9 måneder havde det været mere rimeligt.

Kommentar
Fra : kilbaek

Dato : 23-01-08 02:37

hvordan det troede de blev billigere jo ældre de var men han er kun 7mdr

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-01-08 02:39

Ok - nej, det er med hunde som med guld. Jo mere de vejer jo mere er de værd.

Kommentar
Fra : kilbaek

Dato : 23-01-08 02:41

oki han vejer mellem 65-70

Kommentar
Fra : kilbaek

Dato : 23-01-08 02:41

vores søn har nemlig allergi

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 23-01-08 02:47

en unghund - det er jo ikke ligefrem en hvalp - er svær af sælge

hvis du holder af hunden så sørg for den får et godt hjem i stedet - du vil alligevel ikke få ret meget for den når den allerede er 7 mdr

og så sørg lige for at beskrive den ærligt - og ikke mindst oplyse race og temperament og om den er rask (du kan få problemer hvis dine oplysninger ikke er korrekte)

kig om der måske er nogen her der er interesserede - kandu.dk er ikke et godt forum for den slags

http://www.hvalpe.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-08 02:48

ps du kan søge på google med racenavn og finde steder der er seriøse

Godkendelse af svar
Fra : kilbaek

Dato : 23-01-08 03:03

Tak for svaret miritdk. jeg er ærlig i mine profiler om hunden kan ikke lide man ikk er ærlig

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-01-08 08:57

er det ikke bedre at forære den til et trykt sted at være, frem for at tænke på penge.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-01-08 08:58

UPS trygt sted

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-08 10:33

selvtak - jeg håber du finder et godt hjem til hunden hvilket må være første priortet

Kommentar
Fra : kilbaek

Dato : 23-01-08 13:58

vi vil gerne have penge for ham og give ham væk der følger sundhedsbog og han er chipet og sådan så vi giver ham ikke bare væk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-01-08 16:38

Næ... du får ikke penge for en hund på 7 mdr. uden stambog.

Hvis du afleverer ham til et internat, så kan DE sørge for at han får et trygt hjem hvis det er muligt.

Ellers har DU ansvaret for hunden. 100% -Resten af hans liv. Sådan er det, når man anskaffer sig en hund.

Du ønsker vel ikke, at din hund skal ende som denneher? :

http://ekstrabladet.dk/112/article966801.ece

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 17:04

Jeg syntes det er ok at du får lidt penge for hunden.Hvis du bare forærer den væk,kan du risikere det ikke er dyrevenlige mennesker der får den!!!
Her finder du mange dyreelskere:
www.hundegalleri.dk

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-01-08 20:49

Min mening er bare har man anskaffet sig et dyr, så skal man fan også sørge for at det får et ordentligt liv, og ikke være så pengegrisk, det er det vigtigste at dyret får et roligt og kærligt hjem, istedet for at tænke på penge penge penge, føj for en indstilling.

det er så bare mig og min instilling.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 21:01

Jeg syntes ikke man bare skal forære et dyr væk til fremmede mennesker.
Man kan jo ikke kende dens videre skæbne..
Mennesker der vil give penge for et dyr,vil behandle det godt.
Selv gav jeg 100 kr. for min huskat.Det var endda meget billigt syntes jeg.Hun er nemlig GULD værd
De andre 4 en del mere

Der er så mange der efterhånden er onde ved dyr,så hvis det var mig,ville jeg nok kontakte et internat,så de kan formidle den videre kontakt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-01-08 21:40

...jeg går osse ind for internat, hvis man ikke selv kender en ny familie til hunden.
Og man kender altså ikke nogen bare fordi man snakker med dem en gang eller to.

At sælge ham, --eller forære ham væk til fremmede, det er hjerteløst.

HAN kan jo ikke gøre for at sønnen har fået "allergi"..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 21:59

Det er synd for sønnen at han har fået "allergi".Det er der rigtig mange der lige pludselig får...Jeg håber virkelig du finder et godt hjem til ham.Men forær ham ikke bare væk.Det er for hjerteløst,som Birgitta ganske rigtigt skriver...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:06

Citat
Min mening er bare har man anskaffet sig et dyr, så skal man fan også sørge for at det får et ordentligt liv, og ikke være så pengegrisk, det er det vigtigste at dyret får et roligt og kærligt hjem, istedet for at tænke på penge penge penge, føj for en indstilling.
Her er det så ikke lige PENGE det handler om,men et kært lille levende væsen!!!Jeg kunne aldrig drømme om at give mine katte væk,hvis jeg lige pludselig ikke var i stand til at passe dem mere.Jeg ville tage penge for dem,men da så afgjort ikke PGA. PENGENE!!!Men for at sikre mig at mine dejlige dyr ville komme til et godt hjem!Det er da en meget uvis skæbne for dyrene bare at forære dem væk!!Tænk på hvad der kan ske....
Jeg kan ikke tro at en dyremishandler vil give penge for et dyr...for at mishandle det..
Ja,det er så min mening om det..
Og desuden forbander jeg de "mennesker" der er så grusomme mod dyr!!Jeg fatter dem ikke.De skulle selv have samme tur som de udsætter de stakkels forsvarsløse dyr for..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-01-08 12:47

Man køber ikkeen hund for at mishandle den. Men man køber en hund som er et fejlkøb.

Og SÅ mishandler man den måske. I frustration over at det ikke var så nemt/sjovt/berigende osv. som man havde troet. --I frustration over at den lille hvalp stadig skider og tisser over det hele efter flere måneder, eller den hyler så naboerne klager, eller ødelægger ting..... Så en dag snapper den ud fordi ejeren ruskede den i sin frustration... -Der kommer måske en flænge.. Og ejer og hund er pludselig fjender i en ulig kamp på liv og død......

Eller man giver/sælger den nu problematiske hund videre til en anden førstegangsejer....

Kilbaek, hvis du absolut selv vil finde en familie til din hund, så sæt betingelser i stedet for at kræve penge. En betingelse som at den nye ejer som voksen skal have haft mindst én hund før, der er blevet mere end 5 år gammel.
Og den nye ejer skal kunne bevise det. Med registreringsbevis, fotos, dyrlægeregninger osv.osv. Hvis man har haft en hund i 5 år, så efterlader den spor.
Der er ikke noget galt i ikke at have blind tillid til et menneske, som man ikke kender.