/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Kan jeg overflytte grafikkort?
Fra : cristian2
Vist : 553 gange
15 point
Dato : 22-01-08 20:44

Hej,
Jeg er ikke den store ørn udi edb. Så jeg forhørte mig hos forskellige mht. hvilke kvaliteter en brugt bærbar skulle have hvis mine børn også skulle kunne spille lidt på den. Jeg fik dette som minimum: 1 GHz, 1 GB Ram, 30 GB harddisk. Jeg købte en Dell Lalitude D505 som har min. disse kvaliteter. Men finder så ud at jeg desværre ikke fik vejledning mht. grafikkort. Der er sølle 8 mb på den, og det er ikke nok til hvad spil i dag kræver. Jeg har imidlertid en anden bærbar, Vega+, som er stået af da jeg tror processoren er gået pga. overophedning. Den skulle have et noget større grafikkort. Spørgsmålet er så: Kan jeg flytte grafikkortet fra min Vega over til min Dell?

Hvis ikke, er der så andre måder hvorpå jeg kan få min Dell til at spille fx. "Sims" og andre spil af den størrelse?

Mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 20:48

- Ubesvarede 10
- Besvarede 43
- Annullerede 4
- Slettede 0

Har du fået svar på dine øvrige 9 spørgsmål - eller samler du ?????

Vores svar du´r åbenbart ikke......

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-08 21:33

Sorry ... Jeg kender ikke helt kutymen for hvor længe et spørgsmål skal/kan "leve". Nu skulle der være fulgt op.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-01-08 21:37

Nej du kan ikke flytte grafikkortet fra din gamle bærbar.

Men jeg vil mene at du skulle kunne overføre mere ram til grafikkortet. For grafikkortet kører sikkert på dele ram, og hvis det gør det kan du sikkert (inde i bios'en) sætte det til at bruge 128mb eller måske 256mb ram.

Om det er nok til at spille med????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 21:37

Godt der var nogle svar der kunne bruges.....

Med hensyn til at skifte grafikkort i bærbar virker det næppe....

Det er ikke som at skifte i stationære, da det ikke aktid er "løse" kort....

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-08 22:36

Citat
Men jeg vil mene at du skulle kunne overføre mere ram til grafikkortet. For grafikkortet kører sikkert på dele ram, og hvis det gør det kan du sikkert (inde i bios'en) sætte det til at bruge 128mb eller måske 256mb ram.

Det lyder meget interessant, Slander. Den skal bare op på min. 3o mb, har jeg fået at vide. Er evt. "dele ram" noget som kunne tænkes at fremgå på Dell's hjemmeside? Eller kan jeg selv gå ind og tjekke det på pc'en?

Accepteret svar
Fra : slander

Modtaget 15 point
Dato : 22-01-08 22:53

Jeg vil tro at du kan tilføre grafikkortet mere ram hvis du går ind i bios'en.

efter hvad jeg kan finde om din bærbar på nettet skulle du kunne få op til 64mb ram til dit grafikkort.

Hvordan du kommer ind i Bios'en? evt prøv under opstart af maskinen at trykke F3 eller F1 måske F12 eller Delete tasten?

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-01-08 22:57

Også en mulighed for at komme ind i Bios:

Dell Latitude     Fn+F1 (while booted)
Dell Latitude    F2 (on boot)

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 23-01-08 11:37

Jeg har været inde i Bios (tror jeg nok!). Her står:

UMA size: 8 mb.
This field reserves 1 mb or 8 mb for the integreated video. It may be overridden by the OS driver in some cases.

Giver det nogen forklaring på om det kan lade sig gøre?

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 04-02-08 17:23

Tak for svaret slander.