/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Afviste vedhæftede filer
Fra : leob
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 11-01-08 09:59

Jeg kører Outlook 2003 under XP
Det sker, at en modtager ikke får vist en vedhæftet jpg-fil.
En anden modtager får godt nok filen, men kan ikke åbne den (det siges, at hans computer ikke mener, at den har et program, som kan åbne den type fil !!). Denne modtager kan heller ikke åbne en bmp-fil.
Da jeg uden problemer kan sende samme filer til andre modtagere, må det nok være disse enkelte modtagere, som har indstillet deres PC til at afvise.
Hvor er det, de gør det (jeg ved ikke, om de bruger outlook eller outlook expres (det kan de heller ikke finde ud af!!!)
For at gøre det helt absurd, påstår den ene modtager, at hun da godt kan modtage jpg-filer fra andre
leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-08 11:27

Det er jo unægtelig lidt svært at hjælpe ude i 3-led....

Bedre bliver det jo ikke af at de ikke ved hvad de bruger....

Men et eller andet der blokerer billeder har de jo.....

Da du kan sende til nogen uden problemer må du jo bede dem om alle disse oplysninger - før er det ikke nemt at hjælpe....

Endnu bedre - fortæl dem om Kandu....

Det er nu engang nemmest at hjælpe en der SIDDER ved maskinen....

Så kører det bare...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-01-08 12:10

Kan du på nogen måde have gavn af nedenstående? Det er en kopiering af hvad jeg har fået fra anden side.::
-kan ikke åbne filen...
Modtager du en fil, du ikke kan åbne, så fortvivl ikke. Her får du effektive værktøjer til at åbne filen.

Af Kristian B. Bilenberg 10/01-2008

Du kender måske situationen: Du har modtaget en vedhæftet fil fra en ven eller en kollega. Men når du forsøger at åbne filen, kan pc'en ikke genkende formatet og derfor åbne filen.

Metoden herunder vil løse det problem i langt de fleste tilfælde.

Sådan gør du
1. Lav for en sikkerheds skyld en virusskanning af filen.

2. Find ud af, hvad filtypenavnet er. Altså de tre bogstaver, der står efter punktummet i filnavnet. Som standard er filendelserne slået fra i XP.

Sådan slår du dem til:

Åbn en tilfældig mappe og klik i menuen på Funktioner > Mappeindstillinger...
Gå på fanebladet Vis og fjern fluebenet ud for Skjul filtypenavne for kendte filtyper. Klik til sidst OK
3. Find filtypenavnet for den fil, du har modtaget. Slå endelsen op i søgefeltet i venstre side af filext.com

4. Når du finder din filendelse, så kig i feltet Associated Links. Der er ofte et link til såkaldte viewere. En viewer er et gratis program, som er i stand til at vise filer lavet af et købeprogram. Du kan ikke ændre eller lave nye filer med vieweren. Hent vieweren og se filen.

5. Som alternativ til en viewer kan du overveje at konvertere filen til et format, du kan læse. Prøv at bruge media-convert.com, som hurtigt og nemt konverterer et utal af formater. Husk dog at styre uden om sidens reklamer, som kan være støjende og blinkende.

Fejler metoden ovenfor, har du sandsynligvis fået en fil i et meget obskurt format. Så er det oplagt at bede afsenderen om at sende filen i et lidt mere almindeligt format.

Kommentar
Fra : gerda-dam

Dato : 14-01-08 00:08

Hej jeg har også et problem.jeg kan heller ikke finde et program til at åbne mine fil i
jeg har prøvet at ''gemme''først jeg kører Outlook Express har også Microsoft Office Outlook 2003
men når jeg åbner Outlook Expres for at sætte billede ind åbner den i ''office''
hvad program skal jeg åbne filerne i
hjælp mig
mvh Gerda
jeg har prøvet at slette Outlook 2003 men så går der kuk i det

Annuller spørgsmålet
Fra : leob

Dato : 27-03-08 04:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål .
Jeg ved godt, at jeg ikke havde mange oplysninger, men jeg havde bare håbet, at et svar alligevel muligt, men desværre ikke så jeg kan give point