/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD harddisk optager larmer
Fra : Jaffe123
Vist : 890 gange
100 point
Dato : 08-01-08 18:49

Vi har lige købt en DVD harddisk optager. Når den arbejder kan man høre at blæseren (går jeg ud fra) kører, men den gør det også af og til når den er på stand by. Er det normalt???
Jesper

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 08-01-08 18:50

Gør den det konstant og hele tiden ?

Hvilken model / mærke ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 18:51

NEJ....

Skynd dig at bytte den.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-01-08 18:51

- støj er forskelligt fra mærke til mærke, men på standby burde den kunne høres...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 18:52

Medmindre det er fordi du har lukket den inde

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 08-01-08 18:54

Kan huske min Xbox360, den larmede også en krig.
Og har læst flere steder, at nogle modeller også kan larme en del.

Hvis den er lukket godt inde som refi siger kan den jo godt begynde at "køle".

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-01-08 19:01

Jo det er normalt, det er ganske rigtigt når de køler at den larmer. Der er dog forskellige grader af hvor meget de larmer alt efter model.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 19:04

Citat
jo det er normalt

Nej nej nej nej nej....

Den må ikke sige en lyd i standby.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-01-08 19:11

Citat
Nej nej nej nej nej....

Den må ikke sige en lyd i standby.....
Jo

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 08-01-08 19:12

vi har haft 2 sony harddiskoptagere og de larmede også meget også når de ikke blev brugt, vi kender andre der også har sony som oplever det samme. men nu er de skiftet ud med en panasonic og den siger ikke et pip så der er stor forskel på de forskellige mærker

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-01-08 19:14

Citat
vi har haft 2 sony harddiskoptagere og de larmede også meget også når de ikke blev brugt, vi kender andre der også har sony som oplever det samme. men nu er de skiftet ud med en panasonic og den siger ikke et pip så der er stor forskel på de forskellige mærker

venlig hilsen chicapigen

Nu lægger du dig ud med refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 19:16

Stadig nej....

Hvad skulle dog kunne støje i standby....

En blæser - ja - men så er det fordi den ikke kan få luft....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 08-01-08 19:46

nej refi her har du ikke ret !!!! de sony maskiner vi havde var hverken støvede eller stod et sted hvor de ikke kunne trække vejret nej de larmer simpelthen bare. men panasonic larmer ikke om det så fordi panasonic har en bedre køler ved jeg ikke , men sony maskinerne havde ihvertilfælde noget det lignede astma engang imellem

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 20:02

Jamen HVAD larmer.....

Der er da ikke noget der KAN larme - bortset fra blæser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 20:03

Harddisken er normalt den der larmer - men da kun når den kører - og det gør den ikke på standby...

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 08-01-08 20:11

ja det er blæseren/køleren der larmer eller hvæsser og det kan faktisk godt lyde temmeligt højt på de sony´er også i standby funktion.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 20:19

Hvis den kører i standby er det en bytter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-08 01:28

Jeg har en Eltak som larmede forfærdeligt fra ny.
Der var endda en seddel med inde i pakken hvor der stod at det var normalt at den larmer.
Dog aldrig larm i standby.

Nu har jeg bygget om i den og ændret ophænget af blæseren som køler strømforsyningen.

Det har hjulpet meget.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 09-01-08 09:46

Jeg kan høre at der er forskellige meninger. Jeg kan sige at det er en Matsui fra Elgiganten, og at jeg synes at det lyder som om det er blæseren der larmer. Optageren står i et TV bord, hvor der er et par cm. luft over den, og 10-15 til hver side.
Jesper