/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
min skæropsætning driller
Fra : foxterrier
Vist : 791 gange
50 point
Dato : 04-01-08 22:24

Hej gruppe

Er der nogen her der kan forklare mig, hvorfor mon skærm som jeg anvender til 2 pc.er
ter sig forskelligt
Op den ene ser den korrekt ud, på den anden er hjemmesider jeg ser på større,
Jeg har forsøgt at ændre skærmopstillingen under indstillinger ved den pc. hcor det driller.
men jeg kan ikke ændre det - den skriver kan ikke et eller andet på engelsk.
er der niogen logisk forklaring på dette - skal den stå i 32 bit?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 22:35

Måske trænger din grafik kort driver, på den ene computer til en opdatering, prøv at gå til hjemmesiden for dit grafik kort og søg en opdatering, nyere grafik kort skal kunne klare 32bit, jeg har også en skærm til to computere, og den ene er sat til større skrift, lidt forvirrende men det kan nemt løses, så skriften er ens på hjemmesider med mere, få nu først opdateret dit grafik kort driver, for at se om det hjælper

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 22:37

For at kunne indstille skærmen skal de rigtige drivere installeres.

Først til skærmkortet (også selvom det er indbygget)
Og så til skærmen

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber
fanen hardware
enhedshåndtering

rul ned til skærmkort om der står et navn eller bare standard
videre og se på skærm og der skulle gerne stå skærmens navn

Står der både det rigtige navn og standard på hver sin linie så slet standard

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 05-01-08 00:17

Der er et spørgsmåls tegn ved skærmkort VGA

jeg har forsøgt at få opdatering til denne via nettet, men dette kunne ikke findes, så det lykkedes ikke

NOGEN hjælp at hente ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 00:23

Kan du ikke hente en opdatering hos producenten ? Hvilken skærm kort snakker vi om ? Det gratis program Everest kan finde disse og mange andre oplysninger på din computer, du kan hente Everest her: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html klik på et af de amerikanske flag for at hente, klik ikke på noget i det nye vindue

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 00:25

Jeg har lige siddet og fintunet mine computere, så nu vises siderne næsten ens på begge computere lidt et pillearbejde, når det er to forskellige computere med to vidt forskellige grafik kort

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 05-01-08 00:48

jeg var inde og kikke på Everest
så 4 flag alle drejer sig om spyvare mv.
hviket af flagene mener du jeg skal anvende

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 00:54

Nu har jeg lige set efter, uanset hvilken flag du klikker på, så åbner en ny side, det er en reklameside og du skal ikke klikke på noget, din download starter automatisk efter få sekunder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 01:11

Når du får hentet og installeret Everest, så er den lidt lige som Enhedshåndtering, bare mange flere og meget mere detaljerede oplysninger, og i mange tilfælde link til producenten eller til driver downloads

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 01:32
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 01:37

Manse9933 kan du ikke lave et indeks som viser lidt om hvad du har på siden, det er helt umulig for almindelige menesker at finde Everest for eksempel, jeg har været inde og lede, for at linke her i spørgsmålet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 01:39
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 01:47

overvejer en Quick link menu,men ved ikke hvad folk finder interessant.

Hvor gemmer du f.eks.
http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html
det link kan du da ikke huske uden ad,eller

bogmærker er en god opfindelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 01:51

Citat
det link kan du da ikke huske uden ad,ellerr
faktisk jo eller sagt på en anden måde, jeg har majorgeeks i Bogmærker og kan huske at Everest findes under System info mon ikke spørger snart får hentet Everest, så vi kan komme videre med hjælpen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 01:53

Jeg må hellere læse spørgsmålet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 02:00

Hvilket spørgsmål mens vi venter så kom herind: http://www.kandu.dk/Spg114943.aspx og få så det Google halløj fjernet fra din side

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 02:42

På min start side bruger jeg yahoo/google/enrio/de gule sider,de er alle ens og kommer som reglen frem til de samme resultater i 99% af søgningerne,og de forskællige søgemaskiners privat politik er lige dårlige(penge på spil)
http://manse9933.dk/un_sider/aviser/aviser.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 02:49

Og bruger OpenDns servere,som navne service på min pc,
en lille smule privat liv må man have,lille lille bitte
http://www.opendns.com/

og

ORSN

http://european.nl.orsn.net/

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 05-01-08 22:21

Har været i byen hele dagen, så har først haft tid nu
jeg taget det program ned, kan i udfra disse data hjælpe mig videre

Beskrivelse   Værdi
CPU Egenskaber
CPU Type   Intel Celeron D 320
CPU Alias   Prescott-256
CPU step   D0
Engineering Sample   Nej
CPUID CPU Navn   Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz
CPUID Revision   00000F34h

CPU hastighed
CPU Hastighed   2400.02 MHz (original: 2400 MHz)
CPU multiplier   18.0x
CPU FSB   133.33 MHz (original: 133 MHz)
Hukommelses Bus   200.00 MHz

CPU cache
L1 Trace Cache   12K Instructions
L1 Data Cache   16 KB
L2 Cache   256 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Motherboard Egenskaber
Motherboard ID   07/09/2004-SiS-661FX-6A7I4M49C-00
Motherboard Navn   MSI 661FM (MS-6540) (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, Video)

Chipsæt Egenskaber
Motherboard Chipset   SiS 661FX
Hukommelses Timing   2.5-4-4-5 (CL-RCD-RP-RAS)

SPD hukommelses moduler
DIMM1: GeIL CL25-4-4DDR 400   256 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-4-4-8 @ 200 MHz) (2.0-3-3-7 @ 166 MHz)

BIOS Egenskaber
System BIOS Dato   07/09/04
Video BIOS Dato   08/29/20
Award BIOS Type   Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Award BIOS Oplysninger   W6540SMS V3.6 070904 09:41:00
DMI BIOS Version   6.00 PG

Grafik Processor Egenskaber
Grafikkort   SiS 330 Mirage Integrated
GPU Kode Navn   Mirage (SiS661) (Integrated 1039 / 6330, Rev 00)
GPU Hastighed   134 MHz
Hukommelses Hastighed   166 MHz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 02:00

Prøv at gå ind på siden her: http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloadindex klik på den sorte knap Click here, nu vil computer blive gennemsøgt efter drivere som trænger til opdatering, ligesom når du besøger Windows Update, hent og installer den/de drivere som du bliver forslået, læs vejledningen, den er på engelsk, hvis det er et problem så kopier den herind, det er fordi du muligvis skal slette de gamle drivere først

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 02:04

Der vil sandsynligvis dukke nogle advarsler op, om du vil hente og køre nogle activeX, det skal du sige ja til, klik på den gule linje foroven for at hente

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 02:07

Når du har alle drivere på begge computere opdaterede, og der måske stadig er problemer med visning, så tager vi fat på fintuningen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-08 18:55

Har du fået instillet din skærm ? Længe siden du har været her

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 20-01-08 23:31

Hej igen
Nej det lykkedes mig ikke, så jeg valgte at bruge den skærm hvor skærmopsætningen fungere

Så, jeg har opgivet.

Hilsen Anne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-08 00:41

Ked af at du opgav, det er ikke menneskets lod at opgive