/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
prøv-en-anden-søgemaskine-uge
Fra : o.v.n.
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 04-01-08 14:25

Hej jeg sad lige og læste på ComOn: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=34195?utm_source=comon-mid_newsletter&utm_medium=newsletters
jeg ved godt at i næsten alle bruger Google, men hvorfor, er der en eller anden teknik man skal bruge ? Jeg bruger den kun en gang imellem, for at checke om den finder mere end min sædvanlige søge side, og det gør den aldrig, så kære venner hvad har fået jeg til, helt og aldeles at overgive jeg til Googles propaganda ? Og lad nu være med at komme med bemærkninger om at jeg selv kommer med tip om Google, det er lidt vanskelig helt at undgå giganten, her tænker jeg mest på Google Earth som er et meget sjov legetøj
Et simpelt spørgsmål eller er det ? Du kan garanteret ikke finde holdbare argumenter for at bruge snagemaskinen Google, men kom med et forsøg

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 04-01-08 14:37

I stedet for Google bruger jeg normalt dette alternativ:
http://dk.msn.com/

Denne Microsoft' s svar på Google finder måske lidt færre svar, men ofte tættere på det jeg søger...
(og så finder den måske andre alternativer, end normale google søgere får oplyst).
hilsen Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 14:39

Den er jo en regnemaskine lige ved hånden der også kan Regne med forskellige møntenheder bla og så er den Da pæn Som jeg har hørt flere damer sige om hvoffer de stemmer på Anden fog

Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 14:39

Det er med google som med windows....

Vi bliver "vanemennesker"......

Selvfølgelig findes der alternativer til begge - men så er der nok andre problemer....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 14:43

Bare prøv at skriv to eller mange flere tal i søgelinien med regnetegn imellem og enter vupti eller en møntenhed kontra en anden

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 14:44

Omregningstabel mente jeg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-08 14:50

>Du kan garanteret ikke finde holdbare argumenter for at bruge ... Google ...

Jo jeg kan:
Goggle har en speciel super hurtig multi søge teknik.
Den er udbygget gennem lang tid med mange data; også flere end msn.com.
Og man kan vælge at søge kun på et sprog, eksempelvis dansk...
hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 15:10

Citat
Goggle har en speciel super hurtig multi søge teknik
jeg kender ikke ret meget til teknikken så den står uimodsagt
Citat
Den er udbygget gennem lang tid med mange data
måske husker jeg forkert, men var google ikke en af de sidste søgesider, den er bare vokset over hovedet på de andre
Citat
Og man kan vælge at søge kun på et sprog, eksempelvis dansk
det kan mange andre også

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-01-08 15:11

Der er en her der er lidt anderledes og flotter(har lagt den som tips engang)

http://www.kartoo.com/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 15:20
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 15:24

Den røg lige i Bogmærker jangchr, som en der skal prøves en gang imellem, men bruger du Google og hvorfor og svendgiversen, du har undladt noget fra mit spørgsmål oven over og erstattet det med prikker, hvorfor ? Den korrekte linje ser sådan ud
Citat
Du kan garanteret ikke finde holdbare argumenter for at bruge snagemaskinen Google, men kom med et forsøg

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-01-08 15:33

Haha o.v.n,du var selv med til at bedømme mit tips dengang http://www.kandu.dk/Tip13896.aspx og ja jeg bruger mest google også fordi jeg har den i min browser

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 15:34

o.v.n. din nye søger ka ik regne har lie prøvet den og nej jeg ka sku bedre lide google og det er nok det enkle design og deres sjove indfald op til højtider.

http://erkmann.blogspot.com/2007/09/google-gr-i-sort.html og så er der lige denne også som åbenbart ikke er så god
Mvh Suno

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-08 15:36

Fordi mine argumenter gik mere på Google end på snagemaskine...

Og du har vist ret?
Google var ikke blandt de første, men vist en af de første der brugte metasearch teknik??

Og jangchr, prøv at skrive "super ellipse" eller på engelsk "super elipse" i din søgemaskine:
og du får noget med Salomon Super Ski...

I både Google og msn får du flere tusinde svar på begge spørgsmål.
Svend

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-01-08 15:44

Også en her,den a lidt a la google,men når man søger åbnes sitet ikke op med links, men med screenshots af hjemme-siden

http://www.pagebull.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 15:50

jangchr du vil da vel ikke forlange, at jeg skulle kunne huske hvad jeg bedømte for næsten 2 år siden nu bruger jeg ikke selv søge maskiner eller søge sider ret meget, så hvad teknikker angår må jeg sluge det råt eller sætte mig ind i det det eneste jeg bruger netsøgning til, er hvis jeg skal finde en hjemmeside, hvis jeg vil vide noget om super ellipser går jeg til et leksikon

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 15:52

Og jeg er åbenbart ikke med i o.v.n.'s spørgsmål og har det noget med Teil i et andet spørgsmål at gører Så er det sku bare for lavt Og ps jeg mener ikke teil skal skrubbe ud af kand men af mit tip da han som sædvane kommer med sit negative ævl udsen ordentlig begrundelse

Mvh Sune

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-01-08 15:53

nej nej,det regner jeg da ikke med at du kan huske,men det var da meget sjov at du selv var med til at bedømme tipset

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 15:54

udsen =uden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 15:54

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi finde på at forsøge en søgeside som regnemaskine, 5+2+2 kan jeg regne ud som hovedregning, ellers bruger jeg lommeregneren: http://www.kandu.dk/Tip13825.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 15:58

Sunowich vil du uddybe det her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=114943#1294639 jeg forstår ingenting

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 16:00

Og hvad har du så af bemærkninger til dette link ??http://www.google.dk/intl/da/help/features.html#calculator
Og har du ellers nogle bemærkninger til det jeg ellers skrev ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 16:01

Det her er da det biligste argument indtil nu
Citat
jeg bruger mest google også fordi jeg har den i min browser
alle søgesider kan bruges i alle browsere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 16:05

Bemærkning til Google calculator er her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=114943#1294643 hvad mere efterlyser du

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-01-08 16:06

Citat
alle søgesider kan bruges i alle browsere

Jeg mente nu at den var indbygget i firefox,selvfølgelig kan man finde alle søgemaskiner med sin browser

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 16:07

Og nu er det så så godt at du er så klog at du lige ka regne det der latterlige stykke ud og at du som os alle sammen har andre regnemaskiner men jeg troede (men det er jo nok mig ) at det handlede om googles fordeleog ikke om at prøve at latterliggører foreslag til dit eget stillede spørgsmål
Og hvad jeg ellers mener med Teil Hmmm du skal da ikke bilde mig ind at du allerede har glemt de tråde /tip du selv næsten lige har læst allerede med din store intelligens

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 16:18

Og sku din enorme intelligens alligevel have smuldret lidt så er det jeg snakker om lige her

http://www.kandu.dk/spg114937.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 16:23

Citat
det handlede om googles fordeleog ikke om at prøve at latterliggører foreslag til dit eget stillede spørgsmål
du har vist forfølgelsesvanvid Sunowich, jeg latterliggør ingen fordi at jeg gør grin med eksemplet fra Google, ingen skal føle sig personlig ramt her, og min "store" intelligens rækker altså ikke til at fatte, hvad du mener ? Jeg har ikke nogen steder skrevet noget som jeg kan se du kan føle dig ramt af, eller måske er du meget sart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 16:30

Jeg forstår ikke at du tager mit indlæg i Teil spørgsmål som noget negativ, jeg skriver at ingen skal bestemme over mig eller Teil, det er fuldstændig korrekt, men du kan bestemme om du vil hvilke Kandu profiler du ikke vil have i dine spørgsmål og tip, udnyt dog den mulighed, hvis jeg ikke husker forkert, så var jeg på din sorte liste engang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 16:32

Og så ikke flere skænderier her please, jeg gør lidt grin med Google ikke med jer !

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-08 16:46

Hørt.

Prøv en anden søgemaskine end Google...
Det gør jeg.

Argumenter for at bruge Google...
Har jeg givet.

>hvis jeg vil vide noget om super ellipser går jeg til et leksikon...

Her er jeg ikke enig:
Mit leksikon er ikke nyt, og de sidste informationer står der ikke;
via søgemaskiner får jeg adgang til opdaterede "leksika" på nettet...
Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 16:51

Når det var sku da rart, men udover at google ka regne den ud har du så prøvet at scrolle lidt der hvor der er illustreret et regnestykke der står en masse om hvad google også kan Det syns jeg da bare var smartere at du læste frem for at pille de enkelte pinde ud og lægge herind og oversætte evt.
Ang udelukkelse af nogle herinde i Kandu mindesjeg ikke at det er noget jeg har praktiseret ,plejer at argumentere uden den slags kneb
Det er da dejligt at hører at du ikke er arrogant som jeg ellers lie var ved at syntes
Sunowich

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 16:51

Wikipedia er også en leksikon, kender du ikke den ?: http://da.wikipedia.org/wiki/Superellipse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 16:54

Tak Sunowich jeg ønsker ikke at optræde arrogant eller genere nogle, men kommer desværre en gang imellem til at gøre det ubevidst, jeg må vist på et kommunitations kursus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 16:55

Ret selv stavefejl

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-08 17:03

mon ikke...

I mit eget indlæg under "fysik" om "super ellipser" er der flere gange givet link netop hertil;
også i Klummes vanskelige matematik opgave, til hans nevø' s pralende matematik lærer...

Hvis du spørger i msn search, er det første der dukker op netop wikipedia, Svend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 17:25

Forsæt med at komme med indlæg/argumenter, jeg holder Kandu pause

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 17:26

Forkert smiley, det var aftensmaden jeg tænkte på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 19:49

Jeg har google som startside i Explorer 6 / 7 og FireFox .

Argument for at bruge den:

Jeg benytter gmail og den læses direkte i google startside / mail.
Google håndterer og et par "videresend"
Google spamkontrol er også rar at have.
De fleste andre mails kører i poppeeper
Jeg kan uden videre åbne flere mail's på een gang
Google bruger jeg også som stævekontrol - når jeg husker det.
Til tider benytter jeg også reklamerne i siden som nogle gange passer til søgeordet.

Det er grunden til at jeg bruger google og gmail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 22:05

Fine argumenter fra Eyvind, men det er lidt hen i retning af dem der kører Ford, fordi det var deres første bil, og hvorfor så prøve andre, min startside er her: http://cm.my.yahoo.com/ den kan tilpasses efter ønske, pre view af mine mails, lokal vejr udsigt og meget mere, personlig får jeg knopper af Google, det har lidt at gøre med at store som fører sig frem er nemme at hade, jeg tror skam på at der er mange funktioner i Google, men er de for at jeg brugere, eller er det for at bruge jeres computer søgninger i Googles egen markeds føring ? Nu kom jeg vist til at give spørgsmålet en helt ny drejning, men kære med kandutter, kan i leve uden Google i en uge ? For jer ulykkelige brugere af Gmail er det mail læsning undtaget ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 22:27

Min gmail kan da bare læses i et eller andet mailprogram.
Men det skal kunne læse to mails på een gang..........og det kan firefox vist nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 22:45

Kan sagtens leve UDEN google en uge, men hvad så med alle de stakkels spørgere der så ikke får svar fordi vi ikke "gider" at hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 22:50

Refi læs nu rigtig, jeg skrev til sidst at brugere at Gmail godt måtte læse og skrive mails, bare ikke bruge Google iøvrig, det får jeg nemt ved jeg er næsten aldrig på Google

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-01-08 00:36

Er ikke eller rettere vil ikke med i dit forsøg Så sku jeg have den elendige søgemaskine som opstart på min Dejlige og efter sigende Hurtigste Browser ved navn Avant Browser som ka' hentes her http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TWpJeQ==[nytår]

Mvh Sunowich

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-01-08 00:40

Nu er det jo spændende om en ny lavine af agumenter imod denne Browser er startet.Jeg bruger aldrig andet og syntes bare at det er den bedste Thats is

Bye bye

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 00:42

Du behøver ikke at starte med en søge side sæt Kandu som startside i en uge, og undgå Google, tror du at du får abstinenser? Hvorfor en elendig søge side er det du omtaler ? Her er nævnt flere, MSN, Yahoo med flere, er de alle elendige efter din mening

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 00:45

Avant er da en udmærket browser, den kan vist nok indstilles så Google er forbudt læsning

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-08 09:22

Jeg kender ikke Avant, men naturligvis Yahoo og også dens danske lillebror Jubii.

Disse er primære i ni.dk:
"
AltaVista
Eniro
Google
Jubii
MSN
Yahoo
"
Og jeg bruger dem alle...

Disse er ekstra i www.ni.dk:
Webcrawler var vist den første med metasearch teknik??
"
Accoona
Alexa
All Business
All the Web
AOL Search
Ask
Euroseek
Exalead
Excite
Geo Cities
GO
HotBot
Hurisearch
InfoSpace
Ixquick
KartOO
Kosmix
Live
LookSmart
Lycos
Mamma
Metacrawler
MyGo
Netscape
Overture
Search.com
Snap
Swamii
Temoa
Voila
Webcrawler
"
Her bruger jeg stadig Lycos især i Tyskland...
Hvilke man med fordel kan bruge afhænger jo også af: Hvad man søger efter? Hvor?? Svend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 10:55

Bare jeg kunne finde min hjemmelavede browser (VB6) den kan ikke andet end skrive en hjemmesideadresse...........ingen filter / ingen begrænsninger / ingen snavs / ingen startside

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-08 13:36

Jeg lavede lige en lille test af de 4 søgemaskiner jeg bruger mest,
inden for mit speciale, slægtsforskning.

Søgning på mit navn plus farfar gav:
AltaVista: 11 svar, Yahoo: også 11 svar, msn search: 22 svar, og Google: 37 svar.

Hermed mit sidste argument for at vælge Google...
Den giver de fleste svar, naturligvis afhængig af hvad man laver, Svend

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 13:56

Tak for svaret svendgiversen. Du argumentere bedst for Google, men prøv nu at holde dig fra den, bare en uge og se om du får abstinenser God weekend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-08 14:05

Tak o.v.n.

jeg klarer mig fint uden Google, Svend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 14:40

Og tak Svend Giversen for alle de søgemaskiner.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-01-08 21:42

--------------------------------------------------------------------------------
Er ikke eller rettere vil ikke med i dit forsøg Så sku jeg have den elendige søgemaskine

O.V.N. Ja hvad for en søgemaskine mon jeg mener Er det ikke dit spørgsmål og dig jeg snakker til Mon