/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Gmail og vista winmail
Fra : peteralf
Vist : 990 gange
50 point
Dato : 02-01-08 14:07

Jeg har lige oprette en ny postmail fra Google (gmail) og mit spørgsmål er:
kan man på een eller anden måde på Pc-skrivebordet se at der er indkommet post fra begge mailboxe
altså winmail og gmail og eller skal man åbne hver for sig????
PA

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 02-01-08 14:52

Du har flere muligheder her.

1) Du indstiller G-mail til at videresende alt indgående post til din E-mail adresse i Windows mail, så kan du se al indkommende mail i Windows mail.
2) Du får G-mail til at hente din mail fra POP3 serveren selv, og så kan du læse al mail i G-mail.

Alternativt kan du køre begge programmer for sig selv, og så bare have notifiers til begge kørende.

Brug G-mail notifier til at 'give lyd' når der er ny mail på G-kontoen:
http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html

/ MJ

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 03-01-08 13:39

Jeg har også et andet problem med mit nuværende vistaMail-program
Programmet er usandsynlig længe om at autoriserer og mange gange sker der det at der kommer en melding frem som siger serveren ikke åbner og den spørger om man vil forsøge igen.
men vil jeg sende noget gennem google gmail, er der ingen problemer.
Hvad kan det skyldes?
PA

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-08 13:52

Har du StofaNet abonnement?
Vis(det har stået på siden juli-07)

Ustabilitet på mailservere
Dato: 01-01-2008 19:49
Forventes løst: 02-02-2008 00:49
Lokation: Hele landet

Beskrivelse:

Vi oplever i øjeblikket problemer med vores e-mail servere, hvorfor der på
nuværende tidspunkt kan være periodiske problemer med at afsende og
modtage e-mails.
Dette problem kan indentificeres ved, at man modtager fejlmeddedelser ved
afsendelse af e-mail.

Fejlene kan lyde således, ved brug af e-mail klienter:
Der er opstået en ukendt fejl. Konto;mail1.stofanet.dk, Server:
mail1.stofanet.dk, Protokol: SMTP, Svar fra server:;421 Too many
concurrent SMTP connections; please try again later, Port: 25, Sikker
(SSL): Nej, Serverfejl: 421, Fejlnummer: 0x800CCC67

Ved brug af webmail:
Der opstod problemer med afsendelse af e-mailen.
Fejlkoden: The following From address failed: xxxxxxxm00x@stofanet.dk

Der opstod problemer med afsendelse af e-mailen.
Fejlkoden: SMTP Error: Data not accepted.

Fejlen kan dog være varierende.

Afsendte og modtagne e-mails kan risikere, at blive lagt
i kø på vores servere, hvorfor de ikke bliver afsendt eller modtaget lige
med det samme. De går dog alle igennem, hvis de først bliver afsendt, uden
fejl.

Ydermere er vores webmail tjeneste også berørt, hvorfor denne kan virke
langsom. Ovenstående beskrivelse er også gældende her.

Alle disse problemer skyldes et voldsomt spam-angreb, som har givet vores
servere unødvendig meget arbejde.