/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløs antennesignal sender
Fra : mokosk
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 28-12-07 12:21

Jeg er lige flyttet i en lejlighed, hvor jeg desværre, skal trække syv meter antennekabel, for at komme til at se tv. Desværre ikke på den mest optimale måde.

Derfor efterlyser jeg nogen, der har erfaring med tråløst antennesignal.

Hvis nogen kender et godt produkt, vil jeg meget gerne høre.

Mvh
Morten

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-07 13:02

Desværre antennesignalet må du ikke sende trådløst.
Det kunne nok teknisk lade sig gøre, men ville være ret ødelæggende for tv modtagelsen, hvis flere gjorde det. Derfor forbhudt.

Nu er der sikkert en stribe utænksomme idioter, som vil svare dig om dingenoter til at overføre tvsignaler trådløst. Men det handler om noget andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 13:33

Ja - du må flytte fjernsynet eller trække nye kabler (evt. m. forstærker)......

Ellers må du se TV via internettet - så kan du gøre det trådløst....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 17:05
Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 28-12-07 17:44

Det link, Dr_dem giver dig refererer til noget andet, end jeg formoder, du vil have.
Groft og kort fortalt sætter du en af de omtalte sendere i fjernsynets/DVDafspillerens/andet udstyrs scartstik og forbinder modtageren med et fjernsyn, hvor du så kan se, hvad de omtalte enheder sender.
Senderen kan også tilsluttes et TV og videresender så det billede, DER ER PÅ SENDERFJERNSYNETS SKÆRM.
I korthed vil det sige, at du ikke på modtageren kan vælge kanal.
Håber jeg har udtrykt mig forståeligt.
Køb et coaxialkabel. Det kan meget lettere bøjes end alm antennekabel. Så vidt jeg ved, kan det fås i alle farver - dog forudsat, du ønsker sort.
God fornøjelse.
Leif

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 17:49

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Det link, Dr_dem giver dig refererer til noget andet, end jeg formoder, du vil have.
Groft og kort fortalt sætter du en af de omtalte sendere i fjernsynets/DVDafspillerens/andet udstyrs scartstik og forbinder modtageren med et fjernsyn, hvor du så kan se, hvad de omtalte enheder sender.
Senderen kan også tilsluttes et TV og videresender så det billede, DER ER PÅ SENDERFJERNSYNETS SKÆRM.
I korthed vil det sige, at du ikke på modtageren kan vælge kanal.
Håber jeg har udtrykt mig forståeligt.
Køb et coaxialkabel. Det kan meget lettere bøjes end alm antennekabel. Så vidt jeg ved, kan det fås i alle farver - dog forudsat, du ønsker sort.
God fornøjelse.
Leif

Det er ikke mig der vil ha, se højere oppe ( jeg har over 20 meter til mit computerrum/med kabel)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-07 00:12

Der er ikke nogen af dem, som doktor dem der er særlige gode til det formål, som tråden omhandler. De fleste går på et AV signal. Nogle af dem benytter det frekvensbånd som bruges til trådløs internet, og det er ikke særlig smart, især hvis der er trafik på nettet, så vil der komme en masse forstyrelser på skærmen (jeg har selv prøvet og opgav).
2,4 GHz båndet er efterhånden ved at blive et skraldekassebånd for alskens trådløs udstyr - DESVÆRRE!