/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
hs52 venligst læs her!!!!!!!!!
Fra : viskinge
Vist : 818 gange
10 point
Dato : 11-12-07 09:40

Hvad forlanger du her på kandu?????

Du stiller et godt spørgsmål, der kommer flere svar på det. Jeg lavede ovenikøbet en beregning til dig, med dine egne tal.

Mindre end en time efter du har stillet spørgsmålet, annullere du spørgsmålet fordi:

Der er ikke kommet nogle GYLDIGE svar !!!!

Jo, bla. det jeg kom med er helt gyldigt

Giv nu lige folk en chance for at se spørgsmålet!!!!

Og fordi svaret ikke lige var, hvad du havde håbet på, er det da en dårlig opførsel bare at annullere det!!!
Tænk lige på: folk sidder altså og prøver på at hjælpe dig (gratis) og fordi du ikke syntes om de få svar, der nåede at komme, er det da dumt at annullere spørgsmålet.
Jeg føler mig da helt sikkert til grin, for at prøve på at hjælpe dig.

MVH

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-12-07 10:01

- spørgsmålet er her:

http://www.kandu.dk/Spg113776.aspx

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 11-12-07 10:03

Så godt spørgsmålet og dit aldeles gode og uddybende svar Viskinge. Hvis det er annulleret burde HS52 kyles ud med piber og trommer. For det første udviser hun en grim krævementalitet, men at behandle seriøst forsøgende svarere på den måde er meget dårlig opførsel.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-07 10:05

Citat
Medlemsdato : 11-12-2007
Seneste login : 11-12-2007

spørgeren er ny så mon ikke man kan bære over med det - flere laver fejl

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-12-07 11:15

Citat
spørgeren er ny så mon ikke man kan bære over med det - flere laver fejl

Jo, den kiggede jeg også på, men har en fornemmelse af, at det er en vi har set før, der blot har lavet en ny profil.

Vedkomne må jo have lidt forstand på kandu.
det er meget sjældent at helt nye annullere spørgsmål, allerede efter knap en time, selvom der er kommet kommentarer.
(nye plejer at lade være med at afslutte spørgsmålene, fordi de ikke lige kender systemet.

MVH

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-12-07 11:20

- nogle bliver fornærmede, hvis det "rigtige" svar ikke dukker op...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-12-07 12:43

Det er jo svært at undgå, da der ikke er regler for dette. Personligt syntes jeg det er noget fis ikke at acceptere svaret hvis det besvarer spørgsmålet.

Jeg tror ikke det kan undgås. Jeg svarer meget sjældent på spørgsmål fra personer som har en "dårlig" statistik hvad dette angår eller hvor det er 1. spørgsmål og hvor, som du selv siger, man tror det er en bruger som kender Kandu i forvejen.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 10 point
Dato : 11-12-07 15:14

Nu har jeg lige set på det annullerede spørgsmål http://www.kandu.dk/Spg113776.aspx

Der skriver du viskinge, at spørgeren tjener 260.000 kr., men spørgeren skriver selv 216.000 kr.

Citat
hs52 Vist : 71 gange
20 point
Dato : 11-12-07 08:24

--------------------------------------------------------------------------------
hej er der nogen der kan hjælpe mig jeg har været gift i knap 8 år jeg tjener ca 216.000 min mand tjener ca 320.000 kan jeg kræve hustrubidrag vi har ingen børn.
på forhånd tak

Citat
viskinge

Dato : 11-12-07 08:53

--------------------------------------------------------------------------------
Nej, du kan ikke få hustrubidrag.

Her ser du en beregning:

Ægtefællebidraget er beregnet således:

Den bidragspligtiges årlige bruttoindkomst: 320.000,00 kr.
Den bidragsberettigedes årlige bruttoindkomst: 260.000,00 kr.
Difference 60.000,00 kr.
Børnebidrag og egen forsørgelse af børn 0,00 kr.
Reguleret difference 60.000,00 kr.
20% heraf 12.000,00 kr.
Bidrag pr. måned 1.000,00 kr.
Nedsat til *) 0,00 kr.
Den bidragsberettigedes samlede indkomst pr. måned udgør 21.666,67 kr.
*) Ægtefællebidraget er reduceret eller bortfaldet, da den bidragsberettigede er stødt på det
såkaldte bidragsloft, som i dette tilfælde skønsmæssigt er sat til 19.000,00 kr. om måneden.

MVH

Og fra denne side

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=1315

Citat
Hvis den, der vil modtage bidraget, har en indtægt af en vis størrelse
Tjener den, der vil modtage ægtefællebidrag, mellem ca. 230.000 og 270.000 kr. om året, fastsætter vi normalt bidraget til 0 kr.

Det var der så ikke tale om, da spørgeren tjente ca. 216.000 kr om året.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-12-07 07:48

Jeg kan godt se at det er desværre et forkert beløb, jeg er kommet til at indtaste. Det beklager jeg naturligvis.
Men hvis nu spørgeren, havde gjort opmærksom på dette, ville jeg naturligvis lave en ny beregning.

Desværre valgte hun at annullere spørgsmålet i stedet for.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 14-12-07 08:03

Tak for svaret ans.