/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
hustrubidrag
Fra : hs52
Vist : 5394 gange
20 point
Dato : 11-12-07 08:24

hej er der nogen der kan hjælpe mig jeg har været gift i knap 8 år jeg tjener ca 216.000 min mand tjener ca 320.000 kan jeg kræve hustrubidrag vi har ingen børn.
på forhånd tak

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-12-07 08:32

Det tror jeg sgu ikke du kan.

Med den indtægt du har, er du jo i fuld stand til at forsørge dig selv.

Hvilken begrundelse har du for at de skulle tilkende dig det?

Med den ikke så høje indtægt han har, og din tror jeg ikke du får en klejne.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-12-07 08:53

Nej, du kan ikke få hustrubidrag.

Her ser du en beregning:

Ægtefællebidraget er beregnet således:

Den bidragspligtiges årlige bruttoindkomst: 320.000,00 kr.
Den bidragsberettigedes årlige bruttoindkomst: 260.000,00 kr.
Difference 60.000,00 kr.
Børnebidrag og egen forsørgelse af børn 0,00 kr.
Reguleret difference 60.000,00 kr.
20% heraf 12.000,00 kr.
Bidrag pr. måned 1.000,00 kr.
Nedsat til *) 0,00 kr.
Den bidragsberettigedes samlede indkomst pr. måned udgør 21.666,67 kr.
*) Ægtefællebidraget er reduceret eller bortfaldet, da den bidragsberettigede er stødt på det
såkaldte bidragsloft, som i dette tilfælde skønsmæssigt er sat til 19.000,00 kr. om måneden.

MVH

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 11-12-07 09:02

Det er jeg næsten sikker på at du godt kan da din
forhenværende mand tjener mere end du gør.
Jeg er også lige gået fra min forlovede vi har en
søn sammen, men vi ikke var gift.
Og da jeg tjener mere end ham ville det havet være
mig der skulle betale til ham.
Og så er der forskel på hustrubidrag og børnebidrag
Jeg får børnebidraget det man kalder normaltbidraget.
der er flere satser og det kommer an på hvor meget
modparten tjener.
Da han tjener så meget vil jeg tro at du kan søge om
forhøjet hustrubidrag.
Prøv at undersøge det inde i statsamtet de kan svarer
med sikkerhed om du kan få og hvor meget du kan få.

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-12-07 09:08

Jeg vil nu gerne høre begrundelsen for at søge?

Jeg synes den indkomstforskel er så lille, så...

Men jeg tror stadig ikke på det.

Det er i øvrigt ikke statsamtet, men statsforvaltningen.dk

Amterne er nedlagte

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-12-07 09:20

Prøv lige at læs det her
http://www.ret-raad.dk/neobuilder.20030508144424372000001352893356.html

Der står bl.a. at hvis din indtægt er over 200.000, ja så fastsættes der normalt ikke bidrag.

Held og lykke fremover

Annuller spørgsmålet
Fra : hs52

Dato : 11-12-07 09:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-12-07 09:25

ZentaFreja:

Nej, hs52 kan ikke få hustrubidrag!!!!!! Reelt er hs52 berettiget til Kr. 1000,00 om måneden, men det bortfalder, fordi hun tjener over Kr. 19000,00 om måneden.

Se venligst det eksempel jeg har skrevet (med de rigtige tal) Det er de gældne regler i 2007

MVH