/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Restarter
Fra : Spotbot
Vist : 897 gange
75 point
Dato : 30-11-07 22:10

Min computer restarter engang imellem, men kan ikke rigtig finde ud af hvorfor. Kan overclocking af ram medføre at den gør det?
PC--------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.20Ghz (Overclocket til 2.53Ghz) 1,40V Core
Bundkort: ASUS A8N SLI PREMIUM
RAM: 1.00GB 230*2 (460 MHz) Ram type = DDR 400/433
Grafik: Ati Radeon X800 475/450Mhz (Overclocket til 588/555Mhz)

CPU'en kører uden fejl i SuperPI selv ved 16M
så kan ikke se at den skulle være skyld at den genstarter.

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 30-11-07 23:04

Det første du skal gøre:

Det første du skal gøre at at deaktivere automatisk genstart ved fejl (det er nemlig det, som du oplever). Herved får du højst sandsynligt en blå skærm frem i stedet med en stopkode (+ en lille "fejlbeskrivelse"). Denne stopkode giver et godt hint om, hvad der sker.

Du deaktiverer automatisk genstart således:

Gå i kontrolpanelet - dobbeltklik på ikonet System - fanen Avanceret - knappen Indstillinger under Start og Genoprettelse - fjern fluebenet ved Genstart automatisk.

Næste gang maskinen oplever en fatal fejl, burde en blå skærm komme frem i stedet for genstart. Hvis dette ikke er tilfældet, følg da nedenstående.

Andre generelle tiltag i relation til fejlbeskrivelse:

Tag og installer et program som kan overvåge temperaturen på disk, CPU samt bundkort. Det kan meget vel være ved overophedning, at probelmet opstår.

Du kan f.eks. benytte Hardware sensors monitor 4.2.2.1

Kør også en memtest86 på rammene. Det er det værktøj, som de "professionelle" tester ram med.

Læse mere her: http://www.memtest86.com/

Mvh
Hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 02-12-07 22:55

Prøver jeg lige så , har et kontrol program til temperator,
CPU kommer aldrig over 50 grader ved max belastning
Chipset temp kommer aldrig over 40 grader
Grafik temp kommer aldrig over 58 grader

Disk temperaturen vides ikke.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 02-12-07 22:58

Har også brugt memtest, som ikke sagde nogen fejl efter 500%

men den memtest som du snakker om, er det boot-versionen ?

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 03-12-07 13:57

Ja, det er en boot version.

Har du foretaget det første, som jeg omtalte med at deaktivere automatisk genstart?

Vh
Hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 08-12-07 19:47

Ja jeg har slået automatisk genstart fra, og i fejlrapporten stod der en masse koder, også noget med at den startede lagring af noget

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 09-12-07 21:59

Der står også øverst en tekst : BAD_POOL_HEADER

Accepteret svar
Fra : hr_hvalsoe

Modtaget 75 point
Dato : 10-12-07 07:05

Typisk skyldes dette en korrupt driver.

Har du installeret nye enheder for nylig?

Hvis du har, skal du fjerne driverne til disse.

Prøv desuden i Start - Kør at køre kommandoen sfc /scannow. Denne kommando reparerer/gendanner korrupte/manglende systemfiler.

Hvis det stadig fejler, skal en reparation af Windows XP overvejes.

Mvh
Hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 10-12-07 18:24

Skal jeg prøve :)

Men en anden ting jeg lige har opdaget er at det kun sker når msn messenger 8,1 kører ?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 10-12-07 18:25

Det skete nemlig også med det gamle bundkort, og efter det nye bundkort blev installeret, og harddisken formateret, og windows installert skete det nemlig igen,
MEN kun når messenger 8,1 kører

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 26-12-07 13:25

har kørt sfc/scannow

og har kørt memtest 86, ingen fejl overhovedet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 13:38

Prøv at kører en chkdsk (scandisk)
under egenskaber på disken>funktioner>undersøg nu>
jeg ville vælge at kører begge indstillinger(flueben i begge) >genstart pc'en,kan tage et stykke tid,info>
klik på ? i toppen og peg på boksene.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 13:39

toppen og peg på boksene og klik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 14:00

og sæt core voltages til standart,det er ikke nødvendigt at sætte den op med den oc,det får du ikke noget ud af andet end varme,1.34v

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 14:06

jeg ville også sætte oc ned med 100mhz(stabilitet)

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 30-12-07 13:25

Core voltage stod på 1,4V fra standard

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 30-12-07 13:26

Hvilken clock vil du sætte ned på 100mhz ? hvis jeg sætter den til 100 mhz * 11 så gir det 1100mhz
Og kører 2200mhz standard.. Det er ikke nogen pentium

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 30-12-07 13:27

Tak for svaret hr_hvalsoe.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 30-12-07 13:35

Der var en driverfejl i msn messengers service : Delte mapper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-12-07 13:35

Cpu'en
f.eks.
11x219=2409
køre den cpu ikke med 12x CPU multiplier ?

Har du ikke oc cpu'en?

Kommentar
Fra : Manse9933