/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 Skærme til stationær com.
Fra : Nooben
Vist : 1364 gange
100 point
Dato : 20-11-07 16:18

Jeg har tidligere abejdet med HP lap top+ en ekstra skærm.
Det var jo lige til at tilsluttet den ekstra skærm der, ingen problem.
Nu har jeg så købt en ny maskine (stationær):

AMD LIVE! Athlon64 X2 5000+ (2,6 GHz)
3 GB DDR2 ram
320 GB HD SATA
DVD±RW-Double layer SATA m/lightScribe
GeForce 8600GT 512/1791 MB
DVB-T/analog TV-tuner med MCE-remote
Intel HD 7.1 lyd, Firewire
1 x PCI-E (16x),6 x USB 2.0,2 x FireWire
15i1 Kortl., WLAN 54 Mbit, 10/100 LAN
Windows Vista Home Premium
Works 8

I min naivitet (og den er stor når det kommer til com.) gik jeg ud fra at der ville være 2 skærm indgange i skærmkortet og jeg derfor ville kunne fortsætte med at arbejde med 2 skærme, enten som dual eller udvidet skrivebord. Men der er kun en enkelt port, så hvad skal jeg gøre for at tilslutte en ekstra skærm ?
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 16:28

Du kan sætte et ekstra skærmkort i.
Er du sikker på der ikke er to måske forskellige udgange tilskærme.
Måske en digital og en VGA
Der findes over gangsstik.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-11-07 17:42

e.c har ret, der er 2 udgange...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-11-07 18:26

Højreklik på skrivebordet - Egenskaber - Indstillinger
Hvis der er mulighed for tilslutning af 2 skærme, vil du kunne se det der.
Hvis du altså har grafikkortets driver installeret korrekt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 19:27

Nej gambrinus - det er først når skærmen er sat til, at den viser noget - her hos mig altså.

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 20-11-07 20:07

Ok, så har jeg været en tur under skrivebordet og det ser ud til der er 3 udganage i det her kort. den jeg bruger nu hedder DVL. Så er der en der hedder TV, det er et rundet stik, med et par huller. Det sidste hedder HDMI og ligner næsten en slags USB stik. Er der nogen af dem der er brugbare til min gamle ekstra skærm? med en slags omformer stik?

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 20-11-07 20:12

I den nye LG skærm jeg købte med overstående ny maskine er der faktsik 2 skt stik til skærme, men det vil være vildere naivitet og tro at jeg kan slutte min gamle skærm til, gennem den nye? Det er jo fristende at forsøge, når nu stikket passer og jeg umiddelbart ikke kan finde en passende stik indgang i com.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-11-07 20:13

Ok e.c.
Der kan åbenbart være forskel.
Og jeg husker vist nok ikke så godt mere.
Længe leve den store forskel !
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 21:10

Her kan tilsluttes to skærme.
http://peecee.dk/?id=80104

Der findes adaptere til at convertere begge typer (eks. hos Fona for ca. 100 kr.)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-11-07 21:20

Og DVI til VGA adaptere har jeg liggende i spandevis.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 20-11-07 21:43

I er sgu nogle herlige gutter
Så for lige at skære det ud i pap for mig selv, så smutter jeg i fona, køber et omformer stik med en VGA udgang og en DMI udgang?
Jeg skal lige på natte tjáns nu, men håber på at nå fona i morgen og lukker spørgsmålet så snart det er afprøvet.
Takker og bukker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 21:49

Nooben - så du ikke tilbudet fra gambrinus..................om at sende en spand.
Men du har vel gjort klart hvad du så skal bruge.

har du to VGA skærme skal du bruge et ..................DVI > VGA

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-11-07 21:58

DVI > VGA Nemlig ! Altså :
Dem jeg har er fra DVD-stik på Grafikkort til VGA stik til skærm.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 21-11-07 03:10

Det var fornemt Gambrinus, jeg havde ikke lige læst det som et tilbud, pænt tak, men tror lige jeg smutter ned og henter en i morgen.
Tror faktisk ikke det er et DVI stik jeg har brug for, nærmere et VGA/HDMI stik hvis det fåes?

Min nye LG skærm køre med et DVI stik. Den fungere fint.
Min gamle skærm (en 17 tommer fladskærm, kan ikke lige huske fabrikat) har et VGA stik (sådan som i e.c link) problemet er jo så at den nye com ikke har hverken 2 DVI stik (så jeg kunne have købt et VGA/DVI stik) eller bare en VGA indgang. Så det må vel blive et VGA/HDMI stik jeg skal have fat i.
(det her indlæg var vist mest for min egen skyld, så jeg lige kunne få overblik, men lyder det ikke rigtig?)
Igen, tak for hjælpen.