/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Tidliger optjent feriepenge
Fra : frimmer
Vist : 748 gange
20 point
Dato : 17-11-07 12:52

Hej
kan man hæve sine feriepenge fra tidligere arbejdsgiver når man bliver selvstændig?
eller er der nogle regler der?

Håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-11-07 13:10

Feriepengene er dine, og du skal selvfølgelig hæve dem, og også rettidig, da arbejdsgiveren da har ret til at indsætte dem i feriefonden.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 17-11-07 13:18

Dine feriepenge kan du få udbetalt

Citat
Udbetaling uden ferie
Du kan få feriepenge udbetalt uden at holde ferie, hvis du af særlige grunde helt eller delvist har været forhindret i at holde ferie, fx på grund af sygdom, barsels- og adoptionsorlov, udlandsophold, overgang til selvstændigt erhverv, værnepligt, fængselsophold, tvangsanbringelse, deltagelse i konflikt, eller tvist med arbejdsgiveren og hvis denne nægter at udbetale.

Arbejdsgiveren eller FerieKonto kan udbetale feriepengene mod forevisning af dokumentation.

http://borger.dk/forside/arbejde-og-erhverv/ansaettelsesforhold/feriekonto

Godkendelse af svar
Fra : frimmer

Dato : 17-11-07 13:29

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-07 13:37

Selv tak ...