/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Fujitsu Siemens bundkort
Fra : ppk
Vist : 724 gange
500 point
Dato : 15-11-07 20:42

Hej

Kan nogle her fortælle mig om det er muligt at finde et bundkort til min Fujitsu Siemens Scalero 600 ?

Det bundkort der sidder i nu er et MSI MS-6712 v2.x ATX Mainboard Sockel-462 (eller socket A) til en AMD Athlon 2800+

Jeg har spurgt i øst og vest samt nord og syd, uden at finde noget! og har også ledt på nettet.

Måske kan en eller anden evt. svare på om der skulle være et andet kort der kan erstatte det gamle.

PPK

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-11-07 21:01

Tjaaaa....
Et hvert Socket A bundkort ka' vel bruges.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=3&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal14=&Equal692=&Equal8474=60012&Equal16=&Direction15=2&Sorted15=&Direction9=2&Sorted9=&Direction8=2&Sorted8=&Direction1041=2&Sorted1041=&Direction19=2&Sorted19=&True10028=&Trueval10028=80065&True25928=&Trueval25928=97400&True6525=&Trueval6525=95225&True2332=&Trueval2332=30979&True32219=&Trueval32219=190706&True31382=&Trueval31382=179977&True7230=&Trueval7230=95233&True94=&Trueval94=492&Equal13=&Direction6144=2&Sorted6144=&Direction2353=2&Sorted2353=&Direction26263=2&Sorted26263=&Direction26264=2&Sorted26264=&Equal12568=&Equal6781=&Direction12567=2&Sorted12567=&True6532=&Trueval6532=43106&True12559=&Trueval12559=94497&True12560=&Trueval12560=94498&Submit.x=43&Submit.y=10
Gambrinus
UPS ! Der er sku' ikke mange Socket A bundkort på EDB-priser mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 21:13

Fujitsu Siemens er sikkert leveringsdygtig.....

Det er et licenskort (som de fleste "mærke"kort) så det er IKKE i fri handel.....

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-11-07 21:52

Hej refi

Licenskort ! vil det sige man ikke kan købe et sådant ?

Har du så evt. nogen ide om hvilket kort man kan bruge i stedet for ?

PPK

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 500 point
Dato : 15-11-07 21:56

Hvis det er et ATX skal du da bare ha' fat i et, der kan klare din CPU, dine RAM, harddiske etc.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 21:59

Jo da - selvfølgelig kan det købes - men kun gennem Fujitsu Siemens ...

Det er kort der bliver lavet på licens.... - den slags sidder i næsten alle mærkekomputere.....

Men som Gambrinus skriver så passer alle socket A kort......

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-11-07 22:06

Jeg har kigget lidt på linket længre oppe,og kan se der sikkert ikke er plads til alt det "tingel tangel" som maskinen er født med.

Vil det det så evt. sige at det må man undvære at sætte til ?

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 22:07

Hvad mener du ?????

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-11-07 22:08

Kunne man forresten ikke forestille sig at der kunne bruges et andet kort ?

Jeg tænkte her på om der findes en konverterings tabel eller noget i den retning?

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-11-07 22:11

refi

Der skal jo være stik mulighedertil bl.a. kortlæser og jackstik på forsiden samt 2 stk. USB stik samtidig med at der er indtil flere stik af diverse på bagsiden som også skal kunne være der.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 22:16

Mon ikke det var "smartere at købe noget mere "moderne"......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 22:18

Eller - prøv diverse mindre komputerbutikker.....

De kunne godt tænkes at ligge inde med lidt "reservedele"

Evt. www.dba.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 22:20
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-11-07 22:21

Altså ppk
Hvad er der galt med din elektronhjerne ?
Er bundkortet gået i udu og du står med en CPU og nogle RAM, du gerne vil genbruge ?
Hvis det er det du har gang i, er du så sikker på at det KUN er bundkortet, der strejker ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 22:21
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-11-07 22:34

Hej Gambrinus

Yes ! det er lige det der er mit problem, samt julen er nært forestående og sidst men ikke mindst kunne man så håbe på at maskinen bare ville starte op igen uden at skulle geninstallere bl.a. Windows m.m.

Jeg har været ude hos en ven og vi har sammet tjekket, strømforsyning, ram, hardisk o.s.v.

Så alle disse ting virker super.

Derfor er der kun bundkortet tilbage!

Men det kan da være det bliver nødvendigt at spare lidt sammen tilen ny maskine, det er så bare hvad man så skal gå efter? bruger den meget til redigering og overspilning af film fra videokameraet.

PPK

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-11-07 22:55

Citat
Derfor er der kun bundkortet tilbage!

Hvad med CPU'en ? Har i også haft den ovre i et andet bundkort ?

Om du skal købe en ny eller reparerer/opgraderer din gamle, kommer jo helt an på,
hvor meget forstand du har på samling af pc'ere og hvor meget det må koste.
Der er jo sikkert meget i din gamle PC, der kan genbruges.
Er du tilfreds med kabinet, harddiske, drev, grafikkort . . . . . .

Jeg har lidt svært ved at råde dig.
Jeg klytter alle mine (og andres) datamaskiner sammen selv.
Gambrinus
Hvor bor du ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 07:45

Citat
men ikke mindst kunne man så håbe på at maskinen bare ville starte op igen uden at skulle geninstallere

Det skal du absolut IKKE forvente......

Med mindre du er heldig at finde et 100% magen til.....

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-07 13:36

Hej

Jeg har lige prøvet at ringe til Fujitsu Siemens og fået at vide at jeg skulle skrive en mail til Servicepartner Danmark. Her skulle jeg oplyse serie nr. og så ville de skrive tilbage om kortet kan skaffes samt hvad prisen vil være og leveringstiden.

Angående serie nr. kunne de oplyse mig at maskinen var fra den 19-09-2003 så måske skulle man påvirke "lillemor" så der blev tilladelse til at indkøbe en ny maskine. (det er jo også snart jul)

PPK
fra midten af Lolland

God Weekend til jer alle!!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-11-07 13:44

Det vil være meget interessant, hvad F.S. kan finde på at tage for sår'n et bundkort.
Husk at vende tilbage, når du er kommet dig over chokket PPK
Gambrinus

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-07 14:12

Har lige fået svar på det! og de har det ikke i deres database mere.

Jeg har så prøvet at ringe til Infocare, her skal man også skrive en mail med diverse oplysninger. Så det er hermed gjordt, det bliver spændende om de er lige så hurtige til at svare.

Men skal nok HUSKE at fortælle hvad der sker, om den skal skrottes.

PPK
Maribo

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 02-12-07 22:31

Tak for svaret Gambrinus.

Har købt en ny maskine, da MSI kortet ikke kan skaffes mere.

PPK