/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Så skal vi (allerede ;-) ) til
Fra : justuniverse
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 12-11-07 23:10

Jeg KAN ikke lade være med at referere til denne tråd: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=60231 specielt med focus på den indirekte forudsigelse, der er i indlægget pr. 08-02-05 23:02...

Få vi mulighed for et anstændigt Danmark i den næste periode???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-07 02:03

Citat
Få vi mulighed for et anstændigt Danmark i den næste periode???
det håber jeg og krydser både fingre og tæer, Fogh og kompagni har gjort et godt stykke arbejde, lad os håbe de får lov at forsætte

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-11-07 06:51

Med al mulig "fare" for, at det hele ender i valgtaler, der tendenderer tudefjæs (pladderhumanisme) bedes du definere anstændighed.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-11-07 06:51

hovsa - tenderer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-07 07:23

Og hvad er det lige præcist vi har været så utilfredse med i den regering vi har lige nu???

Jeg siger som o.v.n, lad os håbe den får lov at fortsætte

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-11-07 08:07

Citat
Og hvad er det lige præcist vi har været så utilfredse med i den regering vi har lige nu???

Jeg siger som o.v.n, lad os håbe den får lov at fortsætte

HØRT.... Alternativerne er skræmmende.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-11-07 13:21

Det skræmmende er at den har formået at tage fejl hver gang der skulle træffes en stor beslutning.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-11-07 14:16

Thomas H.

Det sete afhænger af de øjne, der ser det.

Dine er nok lidt blodskudte (røde) efter mandagsbranderten.

Typisk venstrefløjsterminologi - generalisering uden nuancer = alt hvad regeringen foretager sig er noget l.... - men så slipper man jo også - meget bekvemt - for at skulle argumentere for sine synspunkter.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-11-07 14:58

Citat
Typisk venstrefløjsterminologi - generalisering uden nuancer = alt hvad regeringen foretager sig er noget l.... - men så slipper man jo også - meget bekvemt - for at skulle argumentere for sine synspunkter.

De sidste prognoser siger 50% til hver side
Kan vi ikke blive enige om at alle skal være her

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-11-07 14:59

Har fjernet fluebenet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-11-07 15:37

Citat
Få vi mulighed for et anstændigt Danmark i den næste periode???

Nej det gør vi bestemt ikke. For i Danmark er vi grebet af en kollektiv mig-mig-mig mentalitet, som gør, at vi konsekvent kræver mest muligt til os selv, samtidig med at de grupper som virkelig yder noget til fællesskabet mistænkeliggøres og brandbeskattes. Det er selvfølgelig hverken solidarisk eller økonomisk bæredygtigt, idet velfærdsstaten forudsætter tilstedeværelsen af effektive og produktive skatteydere. Men sådan en lille detalje lader den velbjergede velfærdshungrende middelklasse dansker sig ikke anfægte af. Vi har nemlig travlt med at anskaffe os velfærdsrettigheder, såsom gratis økologisk mad til vores børn, lektiehjælp- og tilskud til rengøring.. Når det er i hus, så kan vi sætte os i vores lune stue og drikke St. Emilion Grand Cru - og diskutere hvem der den følgende dag skal besvære sig med at køre den nyindkøbte Audi stationcar til eftersyn, alt imens vi bander over, at staten ikke bidrager med mere end de gør for vore børns vuggestuepladser..

Helt generelt mener jeg det er sindssygt forkælet, at vi her i et af verdens rigeste og mest velfærdsproppede lande ikke kan finde andet at kaste os over i en valgkamp end den evige snak om mere velfærd. I parti debatterne skal vi høre om danskere der lever i "dyb fattigdom" (Line Barfoed) - og SF's mål lader til at være, at bistandsklienten skal have ligeså meget som AP. Møller.. Koste hvad det vil..

Men bare rolig. Uagtet udfaldet i dag, så får vi en socialdemokratisk regering. Spørgsmålet er bare, om den bliver rød eller blå.. Venstre er KUN liberal, når de sidder i opposition..

Viser det sig, at der igen skal føres radikal politik i Danmark så kan jeg frasige mig, at jeg er glad for det sker på socialdemokraternes stemmer. For så er der i det mindste en liberal opposition, som er fritaget for lefleri - og med rette kan sidde hovedrystende, når de fremkommer med deres snotdumme og forslag..

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 13-11-07 16:48

En ting jeg har undret mig over i denne valgkamp har været, hvor visioner politikkerne egentligt har haft, uanset tilhørsforhold.

Jeg tilhører den rimeligt store generation, der går på pension indenfor de næste 15 - 25 år.
Hvem skal vaske r.. på mig, når jeg ikke længere kan holde mig selv ren?
Alle indvandrerne har den sidende regering jaget til udlandet, og de unge der er tilbage i landet i dag, skal helst være akedemikkere alle sammen.

Hvad er det for et samfund vi vil have i det her land?
Skal det være en kopi af USA, eller var det bedre i USSR?
Eller findes der måske en bedre vej?

Det går rimeligt godt idet her land økonomisk (hvem der så har æren for det, gider jeg altså ikke diskutere her!).
Skal vi bruge/snolde alle penge op med det samme ved at give skattelettelser til alle os danskere, der egentligt har nok i forvejen eller på at sikre at der ikke er mere end max. 5 (overbeskyttede/forkælede) børn pr. lærer de første 12 skoleår?

Jeg tilhører en generation, der både har betalt vores forældres udlandsgæld og vores børns uddannelse. Vi er godt igang med at spare op til vores egen alderdom, både gennem pensionsordninger og ophobede formuer alle mulige steder.

Og nu vil de så alle sammen slæbe os ud på snold!!

Hvad vil de gøre om ikke så mange år, når der igen kommer et eller andet ubehageligt til os fra udlandet - noget som udløser en ny oliekrise eller noget der ligner?
Gavner det os så, at vi har brugt pengene på "pladder" i 2007 - 2011 eller for den sags skyld solgt alt arvesølvet og udliciteret alt der kunne give bare lidt overskud?

Hvad med lidt visioner?

Jeg mener ikke, at jeg har hørt nogen af politikerne udtale sig om, hvilket samfund de ønsker at føre os hen imod, og det er vel egentligt det, vi skal vælge dem på, og ikke, om de vil føre rød eller blå kapitalistisk politik.

Finn

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-11-07 17:07

creamy.

Jeg er egentligt ikke uenig med dig - hvad det så end måtte være værd - men som f. elsborg efterlyser, har heller ikke du svaret på, hvor vi skal hen og ikke mindst hvordan.
Du må tilgive os, dummernikker, at vi ikke kan se lyset for enden af den MEEEEEGET lange radikale tunnel.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 13-11-07 23:19

brokke44 - og i andre. Jeg kommer tilbage, når jeg er blevet ædru.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-07 13:59

Du der Just - har du stadig hovedpine/tømmermænd?..

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 05-02-08 14:42

tja

jeg er utilfreds med at jeg knapt har råd til mine faste udgifter selvom jeg får udeboende su og har arbejde. og jeg har ikke sat mig hårdt i det! jeg bruger ikke mine penge på tøj og cafe, jeg bruger dem på bøger, husleje, mad, transport, internet, forsikring, licens, fødselsdagsgaver engang imellem....

jeg er utilfreds med at lige meget om folk er muslimer, jøder, kristne, ateister mv. finder folk det svært at integrere sig i det danske samfund fordi vi er så indelukkede... og så giver vi dem det største af skylden. jeg er ikke halalhippie - jeg sir det bare. vi behandler folk som lort engang i mellem. det var hvad jeg så i de tre år jeg arbejdede med unge asylansøgere på asylcenteret avnstrup, selv personalet kunne nogle gange ikke holde sig selv ud.
det ser ud til at fogh drejer holdningen en smule, men kun for mindretallet