/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Tisser i sengen?????
Fra : shadow06
Vist : 680 gange
100 point
Dato : 08-11-07 17:13

Hej, Håber noger kan hjælpe mig med følgende: Har en, eller skulle jeg måske sige, troede jeg havde en inde kat ( var ihvertfald meningen) Går normalt ude i haven med snor på.... men er så stukket af et par gange ( glemt at lukke et vindue) Hun er så begyndt at jamre forfærdeligt. stort set al den tid jeg er hjemme,( har altid været meget " talende") meeen, og er så også begyndt at tisse i min seng, stort set en gang om dagen Jeg tror hun rigtig har fået smag for ude livet.... Den må ikke løbe frit her hvor jeg bor..... Skal love for,jeg har fået kam til mit hår...... Hvad stiller jeg op ???????

Mvh
Anne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 17:16

Citat
Den må ikke løbe frit her hvor jeg bor

Det må de skam INGEN steder - folk gør det bare alligevel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 17:17

Citat
Hvad stiller jeg op

Køber en kanariefugl og lukker vinduerne.....

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 08-11-07 17:19

Hvis din kat jamrer højlydt og enerverende, tyder det på at den er kommet i løbetid. Det kan lyde, så man bliver ganske dårlig af det.
Med hensyn til tissen i din seng, ja så tror jeg du har helt ret: - den har fået smag for udelivet, og med en løbetid in mente, ja, så vil den altså ud og finde en hankat.
Løsningen på det problem: kontakt din dyrlæge og få nogle p-piller til den. Så udsaætter du løbetiden og undgår den evige jamren. Så kan du altid undgå at give p-piller, så får du killinger.

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 08-11-07 17:38

Uha uha, hun er skam blevet steriliseret for et par mdr. siden......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-07 18:20

Du har måske begået en af de klassiske fejl for "indekatte".......nemlig at du ikke har valgt: enten eller, altså enten inde eller ude/inde....fritgående forstås.

Der er ikke ret mange katte der kan affinde sig med, at være inde det meste af tiden og så bare komme lidt ud, alt efter hvornår man lige synes katten skal luftes lidt.
Sådanne katte får som regel smag for friluftlivet og kan blive en sand plage for omgivelserne når den så er lukket inde.

Katten trives jo tydeligvis ikke når den går og jamrer hele tiden og er blevet urenlig.

Hvis du vil det bedste for din kat, finder du et nyt hjem til den, hvor den må og kan gå frit.....hvis altså du er sikker på, at dens jamren og urenlighed ikke skyldes sygdom

Og så lige en ting:

Citat
Går normalt ude i haven med snor på

Det gør den forhåbentligt kun når du også er derude......en kat der står bundet har jo ingen mulighed for at slippe væk, såfremt der skulle ske at komme en fremmed agressiv kat, en hund eller lignende ind i haven og overfalde den.

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 08-11-07 19:07

Tja, det kan jo være nemt for andre at mene man bare skal skille sig af med sit ( elskede ) kæledyr
det vil jeg nu ikke være særlig vild med- den elsker sin "mor "(mig ) og omvendt. Har lukket den ud, her til aften, hun kom hjem efter en time, og kradsede på altan døren- så hun er vel blevet en ude kat, så må det jo briste eller bære desuden er min have ikke større end et " frimærke" og selvfølgelig er hun ikke ude,uden opsyn.

Da jeg kun er deltidsansat, er jeg meget hjemme ved hende... skal så osse lige siges- hun er utrolig forkælet..... men det er de fleste dyr, folk holder af, vel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 19:12

Essensen i mit svar var at det er lidt ulogisk at anskaffe en kat man ikke må have.....

Det er synd for dyret.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 19:24

Hej Shadow
Din kats jamren kan måske skyldes at den har ondt.Og tisseriet i sengen,kan skyldes en urinvejsinfeftion.
Grunden til at jeg skriver dette,er at én af mine egne katte prøvede det engang.
Jeg syntes du skal kontakte din dyrlæge,og få taget en urinprøve.
Så får din lille mis noget medicin,og så er det en god idé fremover at give den noget tørfoder(forebyggende mod urinvejslidelser)F.ex. C/D Prescription diet fra Hills.
Bella har ikke været syg siden
Held og lykke med guldklumpen.

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 08-11-07 19:25

Hun er i sin tid købt, med formålet- at være inde kat. Fortryder helt jeg i det hele taget skrev- er jo ikke lige netop svar jeg kan buge til så meget.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 19:28

Hovsa...Der skulle stå urinvejsinfektion

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 19:29

Du skal ikke være ked af det.Du kan endnu nå at få et svar du kan bruge

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 08-11-07 19:32

Hej Dior

Min sidste kommentar var ikke myntet på dig Shadow får det mad du beskriver, fra dyrelægen, er sgu frustrerende, det her, når man selv syntes man gør alt for kræet, og lidt mere til- hun er blevet rar igen.
God aften til dig, og tak for dine, altid søde svar

"Shadow "

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 19:37

Hej igen Shadow.
Dejligt at høre alt er ok igen..Ja,du har ret i at det er frustrerende når ens guldklump ikke har det godt.Uh...jeg kender det alt for godt...Dejligt at høre du giver din kat noget af det gode madJeg stoler selv på det jeg køber hos dyrlægen,selv om det er rasende dyrt...
Takker for din søde hilsen.
Mange hilsener til dig og Shadow fra dior og mislingerne

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 19:38

Også en god aften til dig

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 08-11-07 19:42

Hej igen Dior

Tror sgu ikke hun fejler noget- er det mest sunde kræ, nord for alperne
Er i øviget en lækker lille sag du der har ( billed ) Er det ikk en Hellig burma ? Den har du vel ogaå givet det blege for- som min skovkat ?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 19:49

Håber da også hun er sund og rask
Ja Bimse er en lille lækker sag..hi hi..
Du kan se flere billeder af ham her:
www.hotte.k-nettet.dk
Desuden kan du lige tjekke
www.whiskas.dk
Jeg gav 5500 for ham..
Og han er pengene værd!!
Racen hedder Hellig Birma,så du var meget tæt på at gætte rigtigt

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 08-11-07 20:02

Hold op! en flot hjemme side du der har, og nogle fantastiske flotte katte- Flotte lieka, den sorte- var det ikke sådan den hed ? ligner lidt Shadw, hun er bare blå ( tabby)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 20:16

Har du ikke også en hjemmeside så jeg kan se Shadow??
Laika er den lidt tykke sorte perser..5½ kg...Selv om Laika er et pigenavn er han altså en dreng...
Din shadow...er han også en perser???

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 20:17

Hun..mente jeg...

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 08-11-07 20:25

Nu vi er ved hjemmesider:
Prøv at gå ind på www.Onslow-Guldborg.dk og kig lidt.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-07 20:37

Citat
Nu vi er ved hjemmesider:
Prøv at gå ind på www.Onslow-Guldborg.dk og kig lidt.
Hej..
Har før været inde på din gode hjemmeside og lureDet var dér jeg så det sjove videoklip af en kat der "spillede" klaver
Har skrevet en lille hilsen i din GB.
Hav en hygsom aften.
Hej fra dior.

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 09-11-07 10:52

Har desværre ingen hjemmside ( kan jeg vist ikke finde ud af ) Shadow er en norsk skovkat, ligner meget i pelsen, men shadow er trekantet i hovedet, og ligner stadig en killing

Housegoat- du har også en rigtig flot hjemmeside. Jeg må vist hellere sætte mig lidt ind i at få oprettet en- kunne jo da være sjovt.......

Kommentar
Fra : dior

Dato : 09-11-07 11:04

Hej igen Shadow.
Jeg kan heller ikke finde ud af at lave en "rigtig" hjemmeside..Har godt nok ikke prøvet endnu.Men den jeg har på K-nettet er så pære nem at finde ud af.Men den kan man kun få hvis man abonnerer på Komputer for alle.
Skovkatte er også meget flotte!Sjovt at Shadow stadig ligner en killing.Det ser så sødt ud
Jeg vil løbe for i dag.Jeg skal ud og spise frokost med en kammerat og en veninde
Hej fra dior

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-11-07 19:13

Citat
Fortryder helt jeg i det hele taget skrev- er jo ikke lige netop svar jeg kan buge til så meget.

Jamen når man spørger et sted som her, skal man da være forberedt på at få andre meninger, også nogen som måske ikke lige er dem man gerne vil høre.

Og m.h.t. problemet med din kat, ja så er det sådan, at hvis dens adfærdsændring skyldes, at den længes efter det frie liv som den ikke kan få hos dig, så er der ingen mirakelkur mod det, men kun den simple, at såfremt man ikke selv kan gi' den det frie liv , må man finde et sted til den hvor det er muligt .......hvis altså man vil det bedste for dyret i stedet for at det mistrives under de nuværende betingelser

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 10-11-07 11:08

Du har ret- tror måske også jeg overdrog en smule- overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen hun er simpelt kommet ud om aftenen, og kommer pænt hjem ( når jeg fløjter ) ca. en times tid efter- så det er jo fint. så må jeg jo tag den , derfra......

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 11-11-07 11:14

Hmm- overdrev.............. Og så lige status: misbassen har ikke tisses i mors seng siden

Og, så jeg store fjols havde ikke taget højde for, jeg ikke havde mere af det sadvanlige grus, så havde givet den aldi grus, er ikke lige sagen skulle jeg hilse og sige Sikken en redelig hed, det må i undskylde derude.....

Men holder ved med en aften tur i det fri

Kommentar
Fra : justaangel

Dato : 05-01-08 12:22

Jeg har haft en kat der tissede i sengen, men kun i den ene siden. Den side, hvor min daværende kæreste lå. Dyrlægen sagde, at det kunne skyldes, at han ikke gav hende opmærksomhed og det blev han straffet for. (katten var selvfølgelig blevet tjekket for alle mulige urinvejsinfektioner, men der var intet at se). Han begyndte, at snakke med hende hver dag og så holdt hun op med, at tisse i hans del af sengen. Har du mon en der ligger ved din side og ikke snakker med katten?

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 27-01-08 03:38

glem det ! tror ikk du kan gøre noget (:

vi ku ikk ! det er bare klsmt at vagne i en stor sø at kattepis kan jeg lige hilse og sige, så vi kom af med vores q: