/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
bændelorn
Fra : Novabova
Vist : 1223 gange
20 point
Dato : 27-10-07 19:57

hejsa.

er der nogle der ved hvor man kan købe bændelorme henne?

og kan de overhovedet købes?

Tak...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 19:58

Du maler bare et snøreband hvidt....

Hvad i himlens navn vil du med den ?????

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 27-10-07 20:01

jeg har en ,,hvad vil du give ????

Kommentar
Fra : Novabova

Dato : 27-10-07 20:04

jeg skal skrive et biologi projekt om dem, og studere deres "færden" i 6 mdr... et projekt på uni... tænkte nu mest på en aut. forhandler

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-10-07 20:14

troede det var noget børn fik???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 20:19

Prøv at forhøre dig på sygehuset.....

Muligt de har et "studieexemplar".....

Eller det har de, men om du må låne det - er så en anden snak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 20:24

Citat
og studere deres "færden" i 6 mdr

Det bliver sgu svært

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-10-07 20:27
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-07 20:28

Citat
troede det var noget børn fik

Ja - i ulandene.....

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-10-07 20:33

arhh.. de kan vel fo det herhjemme også??

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-10-07 20:33

fo=få

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-10-07 20:37

Spis råt svinekød, så er chancen for at den kommer af sig selv.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-10-07 20:38

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 27-10-07 20:54

råt svinekød,,,,LOL,, så er det derfor at muslimer aldrig får bændelorm

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 27-10-07 20:58

lol,,,syntes ellers at hende astma,,,ligner en mellemting mellem en bændelorm og en hættemåge,,,

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-10-07 21:32

Anskaf dig en kat og lad den gå udenfor, så den fanger mus og fugle, - så får den med garanti bl.a. bændelorm, - som du så kan studere. (Dog, - stakkels kat!).
MVH Akle

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-10-07 02:38

sandsynligheden er væsentlig større for at få trikiner, når man spiser råt svinekød

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-07 12:10

Al det svinekød du kan købe legalt i Danmark er garanteret frit for både orm og trikiner.
Men der kan være så meget andet kedeligt i det.

Bændelorm må du kunne se i studiesamlingen på Zologisk Museum.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 10 point
Dato : 28-10-07 13:00

Hej, der er lige noget jeg gerne vil have belyst, og det er trikiner. Jeg har altid været af den opfattelse at de ikke kommer via maveregionen, de kommer ad blodbanen, f.eks. ved åbne sår ??
Og de små hvide som hundene får i deres afføring, tror jeg ejheller har noget relevans til bændelorm.
Og kan jeg tilføje, at jeg mens jeg aftjente min værnepligt ved Søværnet, fik jeg bændelorm, og under en øvelse i åbent hav, blev jeg med redningsbåden sejlet ind til Frederikshavn hospital, for undersøgelse, - og ved den lejlighed fik påbud om tavshed, da det kunne afstedkomme uro, for det var en indikation om at vores kød ikke var stegt/kogt ordentligt. - Jeg blev jo stillet mange spørgsmål, da jeg vendte tilbage ombord, men det lykkedes ikke at afsløre, hvorfor jeg blev transporteret i land, midt under en øvelse. De blev forøvrigt behandlet medicinsk, uden nogen gene for mig iøvrigt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-10-07 13:02

trikiner får du indvortes fra

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-10-07 13:02

trikiner får du indvortes fra

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 13:03

Og iøvrigt Novabova, med hentydning til dit spørgsmål. - Så tror jeg ikke på det er noget du kan købe.
Du må nøjes med det stof du kan læse dig til, og måske er mit forrige indlæg et bidrag dertil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 13:12

Citat
jeg skal skrive et biologi projekt om dem, og studere deres "færden" i 6 mdr... et projekt på uni... tænkte nu mest på en aut. forhandler

Nej - selvfølgelig kan de ikke "købes"

Du er da IKKE blevet bedt om at STUDERE DEM I 6 MDR....

Er du medicinstuderende ??????

Godkendelse af svar
Fra : Novabova

Dato : 29-10-07 19:51

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-10-07 20:54

Jeg be`r