/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
befordringsfradrag???
Fra : dahlannette
Vist : 1388 gange
20 point
Dato : 26-10-07 19:36

hej

Jeg driver min egen konsulentvirksomhed. Jeg arbejder med ude hos mine kunder, og kører dertil fra min egen bopæl. hertil betaler virksomheden mig kørselsfradrag. nu har jeg imidlertidig fået kontor 60 km ra min bopæl (af mange årsager!) - jeg har hørt at jeg kan få befordringsfradrag for denne kørsel - er det rigtigt?

Mvh Annette

Kommentar
Fra : trudslevperle

Dato : 26-10-07 19:41

kig på skat.dk, her finder du satserne for kørselsfradraget til og fra arbejde............

Kommentar
Fra : dahlannette

Dato : 26-10-07 19:48

det har jeg prøvet, men jeg kan ikke finde info omkring det at være selvstændig og så modtage befordringsfradrag - som vel er noget andet end det kørselsfradrag, som min virksomhed udbetaler til mig privat hver måned. befordringsfradraget går vel ind og får indflydelse på min b-skat, ik?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 26-10-07 19:49

Som nævnt så kan du trække alm. befordringsfradrag for kørslen til og fra kontoret fra - 24 km om dagen til en km pris på 1,78kr i 2007.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130748&vId=201652&search=kørselsfradrag

Hvad du så i arbejdstiden bruger din bil til kan du få kørepenge for med 3,35 kr. pr km. skattefrit for de første 20.000 km og derefter er det 1,78 kr. pr km.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130740&vId=201652&search=kørselsfradrag

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-10-07 20:00

Du får ikke fradrag men kørselsgodtgørelse fra virksomheden, når du kører i dens tjeneste.
Da virsomheden formentlige er din personlige, opfatter du det ikke sådan men kalder det fradrag.
Regnskabsmæssigt skal du lære at skelne mellem virksomheden og din person. Jeg ved godt det kan være svært.

Din personlige transport frem og tilbage til kontoret kommer ikke virksomheden ved og skal slet ikke optræde i firmaregnskabet ( med mindre du er så dum at have firmabil).

Du kan derimod få et skattefradrag for transport till og fra arbejde. Det er til en mindre sats, som du kan se i vejledningen til selvangivelsen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-07 20:17

Citat
Jeg driver min egen konsulentvirksomhed.

Og kan ikke finde ud af hvad skat skriver om befordringsfradrag.
Stakkels dine kunder.

Kommentar
Fra : dahlannette

Dato : 26-10-07 21:13

til teil

kanon konstruktiv kommentar - TAK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-07 21:14

Jeps jeg arbejder meget med konstruktioner.

Godkendelse af svar
Fra : dahlannette

Dato : 26-10-07 21:14

Tak for svaret Fijala.