/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
LADER - HJÆLP
Fra : hawaii7
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 25-10-07 08:25

Jeg ved der er mange kloge hoveder her blandt "KANDUER" også en som måske kan hjælpe mig. Jeg har for første gang bestilt en varer over nettet fra udlandet. Den er også kommet, men nu kommer så problemet.
Jeg har fået en lader med til mit apparat (skal nok fortælle senere hvad det er).
Det ene sted står 100-240v. betyder det at den kan bruges indenfor dette område uden videre? (jeg har svært ved at tro det).
Et andet sted står der 2,0 Amp. Kan man virke hive 2 amp ud af en sådan lille lader. Er kun 4x3x2 cm?
Kan den tilsluttes 220 v, findes der så et mellemled til dnaske kontakter, da der er flade ben på (fra Homg Kong)? Hvis ikke kan jeg bare lodde ledninger på benene og give dem lidt isolerbånd.

Alternativ er hvor man kan købe en sådan lader til 5 volt. det er et batteri der er mibdre end dem der sidder i en mobil.

Du kan se billedet her på denne link.

http://peecee.dk/?id=74645

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-10-07 08:30

100 - 240 v ja det er det område den kan virke indenfor og mon ikke det er 0,2 amp
Mvh Sune

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-07 08:31

Den kan tilsluttes 220 volt og kan yde 2 ampere. Et travelset har connektorer til den ganske verden. Mener jeg har nogle på lager, eller også denne netdel, du kan bruge den på 4.5 eller 6 volt:
http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=78&products_id=545&osCsid=9919ecaca3e815e0aa1e48267fa0f46f

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-10-07 08:32

Og en Adapter (omformer fra flade ben til runde vil ikke anbefale lodning og isolerbånd) kan man købe
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 25-10-07 08:32

Ja, indgangen er universal, så den kan sagtens bruges her i DK. Den acceptere fra 100 Volt til 240 Volt (begge AC)
Ja den kan sikkert sagtens give 5 Volt DC 2 A ud, selvom den er lille og let. Det er helt sikkert en AC-DC switchmode converter, uden den store tunge alm. transformer.
Nu findes der 2 slags 220 V stik i Hong Kong, men så vidt jeg kan se er de mangen til dem der bruges i Kina, USA osv. Til denne type stik, kan du sagtens finde en adaptor (mellemled) du kan sætte i mellem, skal prøve at kigge efter den.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:34

Input 100-240 v 0,3 amp.

Output 5 v 2 amp...

Så ja - den kan køre på alle spændinger.... (fra 100-240v)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-10-07 08:42

Hej viskinge og i andre med hurtige svar.

Benene er flade og 18mm lange, 5-5,5mm bred og ca. 1mm tykke.
Der er et rundt hul i hver ben.
Jeg vil blive utrolig glad hvis du kan finde et sted hvor jeg kan købe en omformer.
Jeg vil gerne have mit ekstra batteri ladet op, da den skal bruges meget.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:45

Thansen er leveringsdygtig i den slags

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:47
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-10-07 08:47

Kan ikke lige finde nogen lige nu, men jeg har faktisk nogen "på lager" som jeg har købt i Kina.
Du skal checke grundigt, hvis du køber en "universel rejseadaptor" for dem vi køber i DK, laver om fra et dansk hanstik til div. udenlanske hanstik. Du skal jo bruge en der er omvendt, fra USA type hanstik til et dansk hanstik!!! værd at huske på.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:50
Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:51
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-10-07 08:54

Jeg har forresten købt et sæt i DK der hedder "Quadro Denmark" Rejse adaptor 5 Stk. står der på kassen (sort). I den pakke er der en der passer til dit formål, jeg har lige checket det. De kan købes bla. hos isenkræmmere, størrere varehuse osv. Jeg købte min hos Imerco Kr. 49,95

MVH

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 25-10-07 09:05

Tak for svaret viskinge. Da jeg er af den ældre type kender jeg kunder lader m.m. med en transformator og kunne ikke forstå 2 amp og så lille.
Jeg forsøger i diverse varehuse og elfirmaer her i byen. Ja refi dig takker jeg også, men som viskinge skriver er de fleste adaptere fra dansk han stil til udenlansk hanstil. Jeg skal bruge omvendt.
Hvis jeg ikke kan få fat i sådan et stik her i byen, kunne det jo være at viskinge ville sælge et. jeg skal bare have fat i en adapter, men vil ikke bestille det i udlandet og skal betale fragt m.m. der er heldigvis lidt strøm på det ene batteri og jeg skal allerede dag have apparetet med mig.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-07 09:07

De flade ben med hul i , som er korte og sidder tættere end normalt hos os.
Der et præcis de amerikanske 110 V stik.

Men din lader som mange korrekt skriver er også til 220. Du kan få sådanet overgangsstil mange steder. Der er endda nogle isenkræmmere, som har et lille billigt rejsesæt med diverse overgangsstik.