/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
usb 2
Fra : jesperrh
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 21-10-07 12:00

Jeg har problemer med et nyerhvervet bundkort.
Kortet er et Asus P5B-E. Jeg kan ikke få usb2.0 til at køre på det. Jeg har servicepack 2 på mit windows xp pro. Og har været inde i bios for at sætte usb´en op. Men hver gang jeg tænder min eksterne hdd skriver den at den er tilsluttet en langsom hub.

Nogle der har nogle bud på hvad der kunne være galt?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 12:08

Citat
Men hver gang jeg tænder min eksterne hdd skriver den at den er tilsluttet en langsom hub.

Er du sikker på din eksterne hdd køre usb2

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 21-10-07 12:12

helt sikker... har brugt den med min gamle computer hvor den kørte usb 2.0

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 12:16

Har du prøvet at sætte den i en andet usb stik. evt. front/bagpå
Du har install bundkort driver?

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 21-10-07 12:19

Ja har prøvet alle indgangene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 12:27

Citat
jeg har lige bygger en ny computer og mangler et par dele ( harddisk og brænder )

Systemet ser sådant ud:

Budkort: Asus P5B-e
Ram Kingston Hyperx pc-6400
Psu:Chieftec 750W
Grafikkort: BFG 8800GTX OC
Skærm: Samsung 226BW

Og her kommer de manglene dele så. Er der nogle herinde der kan komme med et praj angående en god hdd? Har en raptor disk i tankerne. Er det helt dumt eller? Hvis der er nogle der har erfaringer eller ved noget om raptor eller raid, og hvad det bedste ville være i min situation, ville det være lækkert.

Brænderen skal bare være en Double Layer, og helst sort.

Mon ikke du LIGE skulle tjekke "byggevejledningen" igen

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 21-10-07 12:51

tjekke den igen? glemte at skrive en intel core 2 duo 6850 cpu på hvis det er det du mener

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 13:06

Næh - jeg mener du har lavet en fejl og derfor IKKE har usb2......

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-10-07 13:23

Med bundkortet følger der en CD med drivere - prøv at installer den.

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 21-10-07 13:28

Og hvor skulle fejlen ligge refi? Jeg har installeret driverne fra cd´en

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 13:36

hvordan har du sat din usb op inde i bios, køre den auto

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 21-10-07 13:37

mener jeg har sat den til fullspeed, den stod på highspeed før.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 13:40

tihi bingo det skal være highspeed,

highspeed 480 mbps
fullspeed 12 mbps.

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 21-10-07 13:41

ok, så kan det være det er omvendt... smutter lige i bios og kigger.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 13:41

kik under 4.4.2 i din manuel USB

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-07 13:43

USB2 driveren ligger normalt i SP2.
Men du skal ind i Enhedshåndtering, højreklikke på USB-controllere
og opdaterer driver efter installation af SP2.
Gambrinus

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 21-10-07 13:47

har nu været inde og sætte den til highspeed... men stadig samme resultat... prøver lige den driveropdatering.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-07 13:56

Ok nu har du highspeed men det er ikke sikkert at alle dine USB porte har USB 2

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-07 14:02

Du skal bare lade elektronhjernen lede efter driveren automatisk lokalt på maskinen efter installation af SP2.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-07 14:15

Citat
kik under 4.4.2 i din manuel USB

Står Legacy USB Support til [AUTO], så skulle den finde det under startup.

Eller prøv at koble din usb hardisk fra under opstart og plot den i en anden port fx den nedenunder eller over alt efter hvor den sitter, har du koblet USB porte i front til og sat kabler rigtig ;)

Godkendelse af svar
Fra : jesperrh

Dato : 21-10-07 21:46

Tak for svaret ocorner.