/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
MS Dos problemer
Fra : NeoNmaN
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 06-02-03 11:32

Hejza :) jeg er lige ved at lave noget !!! men ved ikke hvor dan jeg åbner en fil igenne dos !!! fx vis jeg køre xp ikke og bruger command ved jeg ik lige hvor dan jeg åbner en fil som ligger fx i samme mappe !! og hvor dan man får den til er kopier en fil

MVH Daniel

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-03 11:48
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 11:55

Du kan downloade et lille dos-kursus her http://www.jeh.dk/faglitt/index.html
Glem ikke at "copy /?" vil give hjælp i dit aktuelle operativsystem

Godkendelse af svar
Fra : NeoNmaN

Dato : 06-02-03 11:55

Tusien tak :) for ska nermlig lege med noget dos :) hi hi kom lige til at køre en fil på min maskine nu ska jeg lgie til at ryde lidt op hihi :p men tak

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-02-03 12:00

Hej Daniel!

Prøv lige at forklare lidt mere! - ellers kopierer du eks.v. en fil med navnet "Prov.exe" der ligger i mappen diverse på Crev således:

Gå ud i dos via start > programmer >tilbehør afhængig af Windows vers. så vil der være et punkt der hedder "Kommando promt (Windows XP)" der efter vises c:\mappenavn\bruger>

skiver herefter for at kopiere fra mappen "diverse" på c: til eks. mappe "billeder" på c: og filavn "Prov.exe"

cd \ skift til hovedmappe
copy c:\diverse\prov.exe c:\billeder\ (retur)

Når du er færdig med kommandopromt-omr skriver man "exit" og retur for at lukke / vende tilbage!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 06-02-03 12:11

ja ja men den ska jo ikke lige spøre om ok jo