/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Valg af forsikringsselskab.
Fra : Douink
Vist : 766 gange
50 point
Dato : 12-10-07 13:58

Nogle der ved hvordan man finder den billigste forsikringsselskab.. Det er til erhverv så min billige GF kan jeg ikke bruge mere?
Nogle gode spare råd her?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 14:49

Citat
Nogle der ved hvordan man finder den billigste forsikringsselskab

Det er der garanteret IKKE - så fandtes der nemlig kun EET....

Derimod kan du ringe til de forskellige med lige præcis dine ønsker til forsikringen.....

Derudfra kan du så vælge det billigste....

De er ALLE forskellige med priser og betingelser....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-10-07 14:59

De er alle til at forhandle med start med dem hvor du har dine private forsikringer, gør det klart for dem at det er et tilbud du ønsker og forhør dig så videre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-07 15:01

Saml alle dine forsikringer i ét selskab,
den billigste måde.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 12-10-07 15:08

Når man skal bruge erhvervsforsikringer, er der kun den mulighed, at du ringer til de forskellige selskaber og få en assurandør ud, som så kan lave et konkret tilbud til dig. Det kan du så gøre til flere selskaber. Du vil få forskellige priser. De vil formentlig stille dig det krav, at du kun kan tegne forsikringer ved dem under forudsætning af, at du også flytter dine private forsikringer med.

Du skal også være OBS på, om det er fx en enkelt erhvervsansvarsforsikring, eller flere forsikringer. Skal du fx have forsikret løsøre som fx varelager, maskiner, kontor osv. er der igen forskel på, hvilke dækninger du ønsker. På fx en familieforsikring kan du kun tegne en samlet dækning med tyveri, brand osv. hvor du på en erhvervsforsikring, kan tegne den enkelte risikodækning, dvs. du kan tegne en branforsikring alene, en tyveriforsikring alene osv. De fleste selskaber har i dag en minimumspræmie og en minimumsdækning, så uanset at du fx kun skal have forsikret for 200.000 kr. kan min. dækningen være på fx 500.000 kr. og det kommer du til at betale præmie for.

Skal du have en lovpligtig arbejdsskadeforsikring, skal du være meget OBS her, for der kan/er store præmieforskele selskaberne imellem. Fx kan en tagdækker i et selskab koste 15.000 om året i præmie og i et andet selskab 25.000 kr, i årspræmie - for nøjagtig den samme dækning: Lovpligtig arbejdskade!

Du skal være helt klar over hvad det er du vil have forsikret, og hvilke dækninger du vil have, når du snakker med en assurandør.

Held og lykke med arbejdet.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-10-07 07:54

Jeg er selv igang med småundersøgelser af samme og dermed ikke ekspert på området, men jeg har igennem min fagforening allerede noget og fx DANA en akasse for selvstendige tilbyder nogle der ikke ser tossede ud.

Min pointe, er du medlem af noget lignende, så undersøg hvad de har og hvor de giver mulighed for rabat.

Ellers er det altid sådan med forsikringer, at de gerne byder under hinanden så du skal udkonkurere dem.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 13-10-07 11:41

Først lige til jomfruane. Jeg har afmeldt A-kassen efter jeg startede selvstændig. efter en nærmer undersøgelse der, kan jeg som virksomheds ejer ikke få penge fra dem så længe jeg bare en maskine inde for brolægning. f.eks en pladeviberator. Så jeg skal går ned og sælge alt før jeg kan få af en a-kasse. så den har jeg 100% droppet.

Tak for de mange gode råd fre jere alle. men for lige at være sikker på hvad jeg som virksomheds ejer "SKAL" have. så prøver jeg lige her at lave en liste. I må meget gerne hjælpe med at rette den hvis der mangler noget.

Privat:
Hus ingen (Sidder i lejlighed)
Bil: Ansvar & Kasko

Brolæggervirksomhed:
Arbejdsskadeforsikring: (Skal jeg have den uden ansatte)
Gummiged: Ansvar & Kasko (Skal der her tegnes en tyverri / band forsikring?)

Det er sådan lige dem jeg ved jeg skal have... mere hjælp her?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 11:54

Citat
Brolæggervirksomhed:
Arbejdsskadeforsikring: (Skal jeg have den uden ansatte)
Gummiged: Ansvar & Kasko (Skal der her tegnes en tyverri / band forsikring?)

Begge dele frivillige - så det er kun et spørgsmål HVOR GODT du vil forsikres.....

Men du mangler en ansvarsforsikring hvis du laver skade på de ejendomme hvor du arbejder.....

Næppe et KRAV, men det kan blive dyrt at lade være...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-10-07 12:05

Selvom du bor i lejlighed skal du have en forsikring - med mindre dine forældres stadig omfatter dig...

Det kan godt være du skal sælge alt før du kan få Bistandshjælp, men dagpenge er der altså andre regler for.
Prøv lige at ringe til DANA og få dig en snak - det lyder somom du kunne havde glæde af en ordentlig omgang vejledning.

http://www.dana-akasse.dk/Tilbud/DANA%20Forsikringer.aspx

De hjalp mig en hel del før jeg overhovedet har overvejet om jeg vil forsikres hos dem.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 13-10-07 12:53

Privat:
Hus ingen (Sidder i lejlighed)
Bil: Ansvar & Kasko

Brolæggervirksomhed:
Ansvarsforsikring: (Ved skade på evt. bygninger og andre matrialer)
Gummiged: Ansvar & Kasko (Skal der her tegnes en tyverri / band forsikring?)
Arbejdsskadeforsikring: ??

jomfruane det kan være jeg er fejloplyst af min A-kasse? Vil undersøge det yderliger

ang hus forsikring så kommer den da jeg skal bygge til foråret

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 24-12-07 03:57

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-12-07 11:10

Selv tak Douink