/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Adskille scart-stik
Fra : bigfool
Vist : 917 gange
100 point
Dato : 03-10-07 16:16

For en del år siden hjalp en radiomekaniker mig med at trække et 5 mtr. langt scartkabel gennem gulvet, ned i krybekælderen og op igen lidt længere henne. Han afmonterede dog det ene stik og genmonterede det med lodninger. Har nu mistet forbindelsen til radiomekanikeren og hele kablet med begge stik trænger til en udskiftning. Jeg er ikke meget for selv at gå i gang med lodningsarbejdet, så derfor:

Findes der i dag kun scart-stik, der kan adskilles og samles igen via lodning, eller kan man også få stik, hvor de løse ledninger med ben kan hives ud af selve lukningen, så jeg ikke behøver større huller end ca. 15-20mm gennem gulvet?

På forhånd tak - Bigfool

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-10-07 16:42

Ham her har alle mulige og umulige kabel/stik forbindelser:
http://av-connection.com/?PGr=95&ML1=1&ML2=1&ML3=73&ML4=45
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-10-07 16:52

det er muligt tippet fra Palle Hansen er ok , en anden løsning er at købe 2 scart stik af den type hvor du kan skifte om mellem IN/OUTout på det enkelte stik- hvet af stikkene har 3 phonostik ud/ind-gange ( også tit en SVHS udgang ) ja så er det jo blot at anskaffe et svhs kabel / 3 leder ( 3 stiks ) phonokabel i passende længde så må de enkelte phonostik / svhs kablet jo en ad gangen kunne komme gennem "musehullet og op igen

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 03-10-07 16:57

@lham

Den ene ende skal havne i TV'et som kun har SVHS i fronten, så det vil ikke se så kønt ud på fladskærmen, hvis du kan følge mig...? Ellers kan jeg godt se din idé

Bigfool

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-10-07 18:41

Gå på loddekursus. Det er ikke så svært.

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-07 18:50

bigfool
har du ikke scart på bagsiden ? i scart signalet ligger også på nogle af benene svhs signalet hvis du absolut vil bruge det-loddekursus ja ja men man skal holde tungen lige i munden for at få loddet de 21 kabler på uden fejl-men det er ikke værre end det kan gøres jeg har lavet mange mange selv

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 03-10-07 19:13

Tak for svaret lham. Det med loddekurset er nok lidt meget at sætte i sving. Jo, der er naturligvis scart på bagsiden - Jeg skulle bare lige ha' hele din idé ind og vende og nu tror jeg den sidder der

Bigfool