/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Amiga, det her er sejt!!
Fra : taunusanden
Vist : 885 gange
100 point
Dato : 28-09-07 22:21

Med riciko for at blive drillet opretter jeg denne tråd

Igår investerede jeg, efter at have kørt meget forkert, i en Amiga 4000
Amiga 4000D, med 2 MB chip og 16 MB fast, Kickstart 3.0
Commodore 3640 CPU kort, med 68040 CPU, med MMU og FPU.
Mediator PCI 4000D, busboard med 5 x PCI slots, 6 x Zorro slots, 1 x video slot
Voodoo 3 3000 PCI grafikkort
Realtek 10/100 MBit netkort
SoundBlaster PCI 128 lydkort
Hauppauge TV kort
6 GB IDE harddisk
LG sort CDRW drev
Sort floppy drev
Mus
Tastatur
Mediator MMCD med software til Mediator kortet

Samt lidt andet udstyr til en amiga 1200 jeg også har i samlingen

Nu fik jeg, med lidt hjælp fra ham jeg købte den af, den til at virke på internet også.

Jeg syntes det er genialt og har det sjovt nu, det er en af drenge drømmene at få fingrene i en Amiga 4000, så jeg morer mig og er glad

Men.. Jeg ville dele min glæde over dyret ud og høre hvad i andre mener

Nostalgien er ihvertfald blevet udvidet til det bedre her

- Anden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 22:25

Opfyldte drengedrømme er noget af det bedste der findes.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-09-07 22:28

Nemlig, at tænke sig at jeg er på nettet med en 25Mhz maskine med 16Mb ram der kom frem i 1992 det er sgu nærmest fantastisk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-07 22:43

Forstår dig fuldt ud !
Den ka' du godt blære dig med.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 22:48

Gambrinus har så ikke mere den ældste kørende comp. på Kandu.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-09-07 22:51

Den er bygget om i et tower, ligner jo en pc når man ser den. Men det er vel lidt nørdet at have to maskiner kørende på en gang, men jeg kan lide det

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 28-09-07 22:57

Noget vildere end min Amiga 3000 der kun har 100 mb harddisk.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-07 22:59

Jeg har da stadig min regnestok og min HP 15C
Citat
Men det er vel lidt nørdet at have to maskiner kørende på en gang, men jeg kan lide det

Jep !
Det er absolut ikke nørdet KUN at køre med 2 elektronhjerner ad gangen.
Men det er da en start.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 23:01

Citat
Men det er vel lidt nørdet at have to maskiner kørende på en gang

Nåe - det ved jeg nu ikke rigtig.

http://www.hirsenet.dk/windows.htm

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-09-07 23:11

Okay så, kan se at jeg er en undermåler
Men en undermåler der er svær at pille ned
BjarneD - Bruger du den så også?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-07 23:18

e.c.
Har du bare de elektronhjerner stående for at blære dig ? ? ?
Jeg mener : Ikke et støvfnug !
Nææææ.... Du...
Kreativt rod :
http://peecee.dk/index.php?id=70289
http://peecee.dk/index.php?id=70290
http://peecee.dk/index.php?id=70291
http://peecee.dk/index.php?id=70292
http://peecee.dk/index.php?id=70294
I dag er der ingen elektronhjerner på badeværelset. Jeg har været i bad !
Gambrinus
KUN ET GENI BEHERSKER KAOS !

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-07 23:21

I KAN BARE LIGE VOVE AT VISE DISSE BILLEDER TIL MIN MOAR !
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-09-07 23:21

Jeg kunne jo sætte hele maskin parken op, hvis der var plads..
4* Commodore 64
2* Commodore 128
1* Vic20 (+1 defekt)
1* Amstrad
3* Amiga 500
2* Amiga 600
1* Amiga 1200 (+2 defekte)
1* Amiga 4000 (Jubii )
1* Bærbar PC 486
1* Pentium 60 mhz
Og så min "PisseC" AMD Sempron noget, hehe

Jeg må vist hellere udnytte tag etagen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 23:23

Jeg rydder op een gang om året, selvom det ikke er nødvendigt...............det var lige den dag jeg tog billedet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-09-07 23:24

Jeg bruger den ikke så tit mere (manglende tid når man også skal alt det andet spændende), men når jeg gør forbavses jeg over hvor meget den kan med så lidt power og så er den endda sat op med professionelle grafikprogrammer da jeg købte den af en mediegrafiker. Den har i øvrigt kostet 30.000 kr. med det hele fra ny.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-09-07 23:24

Kreativt, vi fik ikke lov til at rode uden for vores værelser, da jeg boede hjemme.. Til gengæld kunne der også se MEGET slemt ud på vores værrelser

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 23:27

Ok jeg har flyttet værelse og har nu kun een comp. kørende .............. ja så lige en gang i mellem min ferie comp. med XP og ubuntu.
Elværket har nu 3 gange været ude og kontrollere måleren om den er gået i stå.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-07 23:33

Der er godt nok problemer, når knægtene invaderer mit ellers børnesikre hybel.
Der er jo forskel på elektronhjernernes snøvlen, så jeg må administrere med vækkeuret, så der rokeres mellem dem med nøje afmålte tidsrum.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-07 23:37

Et godt råd e.c.
Sæt aldrig en bimåler op for dine pc'ere !
Det har jeg uheldigvis gjort
og erfaret at 40 % af min samlede elektronvandring foregår i komandobunkeren.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 23:40

Jeg har faktisk en ældre bimåler stående - men jeg kan ikke finde ud af at sætte den til.

Lukker for i dag.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-07 23:50

Det skal lige siges, at jeg ikke har taget billeder af fjernlagerne :
Mine to egne kælderrum, de to kælderrum jeg har indraget fra mine naboer, samt garagen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-09-07 23:54

30.000kr, uha da

Denne her overraskede mig sgu!!
http://home.tiscali.dk/isl12288/AEcastro.html

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-09-07 00:04

Citat
Jeg rydder op een gang om året, selvom det ikke er nødvendigt...............

Jeg har derimod ryddet op I ET ÅR ! (Eller 10)
Det er dog aldrig lykkedes mig at komme i bund i alle rum samtidigt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-09-07 00:09

Jeg har altid undret mig over hvilken elektronik, der sad
og stadig sidder i de gamle satellitter, der stadig sender hjem til moder jord.
Nogle af dem er jo så gamle, at transistoren knap var udviklet, da de blev sendt op.
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-09-07 00:09

Husk nu at computere skal stå tørt og helst i en passende temperatur

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-09-07 00:19

Citat
Jeg har altid undret mig over hvilken elektronik, der sad
og stadig sidder i de gamle satellitter, der stadig sender hjem til moder jord.
Nogle af dem er jo så gamle, at transistoren knap var udviklet, da de blev sendt op.

Radio rør?
Silicium og germanium halvleder komponenter har da været fremme i mange år

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-09-07 00:25

Njaaa....
Var det ikke midt i 50'erne, den første transistor kom ?
Og den integrerede kreds kom jo så først flere år efter.
De første bemandede rumflyvninger omkring 1960,
må da næsten ha' været styret med rat og pedaler. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-09-07 00:35

Citat
må da næsten ha' været styret med rat og pedaler. Ik' ?

Det kan jeg lige forestille mig

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-09-07 00:40

Houston, we've got a problem !
Kæden er hoppet af !
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-09-07 00:49

Ja, efter det ser man en rummand sætte kæden på igen og få sorte fingre ;)

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 29-09-07 09:57

Så vidt jeg kan se er der mange ting, der mere end antyder at gambrinus er et elektronik vrag.
Hvis mit øje ikke bedrager mig står der et par scober en strømforsyning og andet der peger i den retning, men noget geni til lyssætning "om overhovedet noget lys" kan han ikke få skyld for.

Og jeg som troede at jeg havde mange datadyr sakker jeg nok lidt bagud,men hvad, hvis jeg ikke havde dufaset alle de gamle under flytningen fra kbh. til fyn "pladsmangel på lastbilen" så havde det nok hjulpet lidt på det.
jeg har, da et par klenodier tilbage bland andet en bærbar 486 som taunusanden, det med bærbar vil jeg stille et ? ved, skal vi kalde den slæbe bar den har jo størelse og vægt som en gammel symaskine. Men det virkelige klenodie er en APC med 64K ram fuld grafik og farve og køre med et operativsystem mener det hedder CPM og så har den 2 stk 8" flobby diske det hele bygget sammen i en enhed med keyboard. den er fra ca 1989 og må have været noget forud for sin tid.
Jeg tror at da den var ny må den have kostet i omegnen 3-500,000.kr. den fiksede jeg på skrotpladsen på ålkistevej.

Nå men godt at hvide at jeg ikke er den eneste der samler til bunke.

Med hygge hilsen Højris

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-09-07 11:35

Tja, Amiga'en er jo købt for at blive brugt
Den står skam på skrivebordet ligesom pc'en
Jeg mangler bare at at finde ud af noget med et SSL modul så jeg kan bruge mail, logge på kandu osv
Der er et fint browser program der hedder : IBrowse
Det er rigtig kult det her

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-10-07 23:11

Kender I reklamen, "der er så meget kvinder ikke forstår" - hvor man ser en kvinde sidde og sy el. lign. - mens hun hører en fodboldkamp, og prøver at forestille sig hvad DOMMERKAST dog er for noget?!

Jeg blev til denne kvinde, efter at have læst denne tråd

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-10-07 23:31

Stakkels dig creamy

Jeg har skam fået SSL til at virke, samt lavet FTP til min PisseC'er, så jeg kan dele filer og sådan

Men.. Interessen for tråden er vist faldet

Jeg smider lige et par points mere på og ser hvad der sker
Ellers må vi jo lukke denne smalltalk

- Anden

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-10-07 23:35

Citat
Igår investerede jeg, efter at have kørt meget forkert, i en Amiga 4000

Jeg troede det var en BIL

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-10-07 23:39

En BIL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-10-07 23:41

Ja! .... Èn bil du havde kørt MEGET forkert med - og derfor havde invisteret i en ny bil incl. noget GPS, eller sådan noget ...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-10-07 23:46

Men ok, jeg er også træt - og har ca. 140 i feber. Måske det er derfor!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-10-07 23:59

Tja, godtnok er min golf diesel hakker fra '87 ikke det nyeste og har ikke navigation plus at føreren ikke havde taget sit kort med, men den skal altså kunne klare et par år til

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 09:25

Se lige her:
http://peecee.dk/?id=70930
win 3.1 bliver måske opgraderet til 3.11
Kortet i siden er et Zyair G-100 IEEE802.1g med 54Mbps fra Zyxel

Så skal der chattes og hentes film..................................

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 02-10-07 19:12

Tak for svaret BjarneD.
Du "vandt" fordi du fremlagde at du ejer en fed maskine

Tak for deltagelsen til jer andre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-07 11:27

Jamen vel ejer jeg en fed maskine, og dette giver mig lyst til at finde den frem igen.
Den kan desværre ikke komme på nettet da jeg ikke har netkort til den (endnu). Må snart se at få lavet et rum i udhuset så man kan lege lige som Eyvind uden at fruen bliver stram i betrækket.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-10-07 11:54

Jeg har fået nedgraderet et værelse på 12 Kv, fordi fruen selv ville bruge det jeg havde på 14 kv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-07 11:58

Så har du da ikke helt tabt endnu, men så meget for ligestilling.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-10-07 14:31

Ingen kone !
Her er det mig, der bestemmer (roder)
Mine venner siger, at jeg burde ha' komandocentral i stuen og stue i kammeret.
I stuen skal der jo bare være plads til en god udslidt lænestol, et TV og et askebægre.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-10-07 14:33

Her er der kommandocentral i stuen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-10-07 14:34

Citat
mere end antyder at gambrinus er et elektronik vrag.

Ikke præcis den stillingsbetegnelse jeg selv bruger, men meget rammende.
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-10-07 21:47

Citat
Ingen kone !
Her er det mig, der bestemmer (roder)
Mine venner siger, at jeg burde ha' komandocentral i stuen og stue i kammeret.
I stuen skal der jo bare være plads til en god udslidt lænestol, et TV og et askebægre.
Gambrinus

Lyder som mig, dog er askebægrene til gæsterne

BjarneD, der er god hjælp at få i forumerne på www.amiga.dk og www.amiga.org
hvis du vil have den fede maskine op at køre igen, med netværk

Forskellem mellem windoze og AmigaOS er blot at vi skal tænke selv
Ikke nogen underlige programmer der kører i baggrunden, uden at vi selv ved det
En stor fordel: der bliver ikke rigtig "udviklet" nogen viruser der angriber amiga'en over nettet

Øj, jeg hygger mig bare med den fede maskine

- Anden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-07 21:57

Jeg har da hentet megen viden fra diverse nørd sider, men det er ikke viden der er problemet, snarere tid og plads for jeg HAR en kone, der syntes at det der nørderi er noget pjat bortset fra når hendes bærbare driller for så må jeg godt.
Har for øvrigt prøvet det meste med den Amiga, der er min første computer og som det lykkedes mig at få til at gå ned den første uge jeg havde den, meeeen det blev bare en af mange udfordringer på det område og da den tidligere ejer af maskinen kom hjem fra en ferie havde jeg klaret det selv og kunne fortælle ham en hel del han ikke havde opdaget - man er vel født teknikker.