/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skærmbillede
Fra : ladies
Vist : 803 gange
26 point
Dato : 28-09-07 17:26

hvordan tager man et skærmbillede som man kan sende????????har ikke så meget forstamnd på det så må godt forklares hvorrdan man gør

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-09-07 17:48

Du trykker på den knap der hedder "PrtScn" PrintScreen på tastaturet. Ligger normelt til venstre.

De fleste mail programmer kan de sætte billedet direkte ind ved at trykke Ctrl+V eller ved "sæt ind" funktionen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 17:51

Og vil du sende det som vedhæftet bruger du samme metode men sætter det ind i f.eks. paint og gemmer det som billede (husk at pakke det inden afsendelse)

De fleste mailprogrammer/folk vil nemlig IKKE modtage indlagte billeder.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-07 17:53

Vil du tage et billede af hele skærmen, så tryk på tasten PrtScr den sidder lige ved siden af F12 på de fleste tastaturer, du kan ikke se af der sker noget, men åben et billed eller tekst program, for eksempel Paint som er indbygget i Windows, klik på Start - Alle programmer - Tilbehør der ligger Paint, åben den og klik på Rediger og på Sæt ind, nu har du dit skærm billede i Paint og kan gemme den, klik på Filer og på Gem som, giv billedet et navn og nedenunder kan du vælge format, for eksempel JPEG, hvis det er et lille vindue eller du har flere synlige vinduer på skærmen og vil gemme det øverste, så hold Alt tasten nede mens du trykker på PrtScr

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-09-07 17:54

Hej.
Find det du vil tage et skærmprint af.Klik så på tasten der hedder Print Scrn.Klik så på START,og derefter på PAINT.Klik så på REDIGER--> SÆT IND.Gå så op i filer,og klik på GEM SOM.Så finder du et sted hvor du vil gemme skærmprintet.Derefter kan du højreklikke på det du har gemt,og sende til postmodtager..
God weekend.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-07 17:55

Citat
De fleste mailprogrammer/folk vil nemlig IKKE modtage indlagte billeder.....
øh er det noget du har nogen belæg for refi ? Det er nyt for mig, jeg sender altid billeder direkte og modtagerne har heller ingen problemer

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-09-07 17:56

Like rei says:
Hvis du bruger Livemail / GMail eller lign. Skal man normalt godkende mails med billeder inden de kan ses.

Har sku hjulpet mange ved sende et billede at af noget på en skærmen. Så kan men evt. lave røde pile i paint, så folk ser de div. knapper / funktioner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 17:59

Citat
Det er nyt for mig

Har du så dårlig sikkerhed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-07 18:05

Min sikkerhed er i top, billeder er ikke usikre skulle der skidt imellem bliver det stoppet før det når ind på computeren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 18:13

Det er da rart du er så sikker

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-07 18:23

Citat
øh er det noget du har nogen belæg for refi ? Det er nyt for mig, jeg sender altid billeder direkte og modtagerne har heller ingen problemer

Lige mine ord.Jeg har heller aldrig haft problemer med det.Har gjort det i årevis.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 18:37

Måske I skulle læse lidt.....

http://support.microsoft.com/kb/843018/da

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 26 point
Dato : 28-09-07 19:46

Billede af skærm = print screen tasten
Billede af aktivt vindue = Alt + print screen tasterne
Åbn Paint > rediger > sæt ind
Tegn eller skriv på dit billede
Gem som (F12) eks. abc.jpg
bør kunne sendes som vedhæftet fil.

eller lav filen om fra eks. abc.jpg til abc.txt
så skal modtageren bare lave den om igen fra abc.txt til abc.jpg

ellers:

www.peecee.dk
gennemse > find din gemte fil eks. abc.jpg > opload
sæt adressen ind i dit dokument.................................eks. http://peecee.dk/?id=70244

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-07 19:55

refi.Efter at ha`set på dit link,der handler om SP2,er jeg sikker på at jeg undgår problemet fordi min pc ikke er opdateret fra SP1.Det er flere år siden jeg opgav at installere aut.opdateringer,fordi det altid mislykkedes.(Har forlængst fravalgt det).Men jeg har (næsten) aldrig problemer med noget.
7-9-13.Det sker måske èn gang pr.måned,at cursor "fryser" fast.Så slukker jeg lige skittet og starter igen,så er det problem løst.Der ydes vist ikke support længere til SP1.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 20:33

Du lever livet farligt

Sorry for lidt smalltalk.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 20:56

Ja Mosebaek - vi kan jo ikke bruge hele vore sungdom på opdateringer.

7 9 13 ......................bank under bordet.

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 28-09-07 20:58

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-09-07 21:24

Til Mosebaek og Refi - til orientering.

Jeg kan uden problemer sende mail's med vedhæftede JPG-filer og jeg benytter XP med sp.2.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 21:35

Jeg har lige sendt jpg og gif til mig selv via gmail. (webmail)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 21:51

Jeg har ALDRIG påstået at man ikke kunne - blot at det var UKLOGT....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 22:02

Uklogt måske - men jeg sender ikke uopfordret mails med noget vedhæftet og smider alt væk som ikke er aftalt på forhånd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 22:14

Fornuftigt