/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Print screen?!
Fra : creamygirl
Vist : 665 gange
300 point
Dato : 26-09-07 23:26

Sig mig plejer der ikke være en tast på tasteturet, der hedder prt scr?!

Jeg har fået nyt tastatur - og kan ikke finde den tast ..

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-09-07 23:32

jeg har min i 9 blokken lige til højre for ENTER tasten
der findes også gratis Prinitscreen progammer

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-09-07 23:34
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-09-07 23:37

Tak Ferik..

På mit gamle tastatur lå den også til højre for ENTER tasten. Men nu har jeg ingen

Jeg forstår ikke helt, at et nyt tastatur ikke har denne tast?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-09-07 23:48

Hold kæft jeg er en knold..

Jeg har downloaded programmet, men kan ikke finde ud af at indsætte et kopieret skærmbillede i paint..

Der er nok også noget galt med paint...hehe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-09-07 23:53

du kan indsætte skærmbilled eller dele af det i word

Kommentar
Fra : enligmorherlev

Dato : 27-09-07 00:26

Gadwin er et meget nemt program til print screen.

nemt at downloade og nemt at få til at fungerer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-07 02:13

Har du læst Readme filen ? Den ligger under Start - Alle programmer - PrintKey2000 lige under programmet ligger Readme som er en Wordpad dokument, læs den så tror jeg du kan bruge progammet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-07 06:09

Har du prøvet FastStone Capture ?
Enklere kan det vist ikke gøres.

http://www.faststone.org/
Jeg ved ikke, hvordan jeg nogensinde har kunnet undvære det.
Gembrinus

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-07 08:27

Jo - det plejer der da at være - lige til højre for F12 tasten
... hvis det altså er et tastatur med numerisk tastatur, piletaster og hele molevitten.

Hvad er det dog for et tastatur du har fået dig?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-09-07 10:16

Good morgen allessusammen!

På min bærbar sidder prt sc i øverste højre hjørne ved siden af delete.

http://www.faststone.org ser også ud til at kunne bruges, men det er nok noget andet,hvis man vil capture en hel video streamer. Kan nok ikke lade sig gi sig.

Men er det nok med et hel/del billed af skærmen,har vista et klippeværktøj,det tar også video streameren med.

En ny dag truger VH. Højris

/

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 300 point
Dato : 29-09-07 08:16

Her har du et rasende godt program http://nettips.dk/p1741.asp

Klip fra nettips siden hvor programmet kan downloades:

Kvaliteten er faktisk ganske glimrende, og det er lige før at det er bedre end et almindeligt screendump. Selve programmet fylder 643 KB og er virusfri ved test. Du kan gemme dine billeder i formaterne bmp, jpg, gif, png og tif. Desuden er der forstørrelsesglas med i programmet, så du kan zoome helt ned til detaljerne af det du gerne vil tage billede af. Du kan også selv bestemme hvor stort et billede du vil tage og meget mere. Skærmbilleder af dit skærmbillede kan være fordelagtige, hvis du eksempelvis skal forklare en given ting i et specifikt program til netvennerne. Ofte er et billede nemmere at forstå end ens forklaringer og beskrivelser.

God weekend

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-10-07 23:33

Citat
Hvad er det dog for et tastatur du har fået dig?

Tja, det er sån' en fanden her: http://www.windowsmarketplace.com/details.aspx?view=info&itemid=2312678

Kigger lige på iah's link, og vender tilbage!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-10-07 22:15

Gambrinus

http://www.faststone.org/

Kanon program. Tarrrkkk

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 08-10-07 23:12

Tak for svaret iah.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 09-10-07 20:13

Velbekomme...