/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
brænde pcspil
Fra : ladies
Vist : 3218 gange
31 point
Dato : 26-09-07 11:33

vi har et par pcspil som min datter gerne vil have med på efterskole så jeg ville gerne brænde dem,så kan hun få kopien med jeg har selvfølgelig brænde rog anydvd og cloonedvd-er der andre programmer jeg skal bruge ??????eller hvordan gør jeg skal det brændes på en dvd eller cd????og skal jeg bruge andre programmer for at brænde et pcspil(zoo tycoon)og hvis jeg skal bruge andre programmer kan man så få et gratisprogram på nettet og evt hvor????jeg kunne ikke finde ud af det på anydvd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 11:38

Hvis spillet er på en CD skal du bruge CloneCD og IKKE DVD.....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-09-07 12:19
Kommentar
Fra : ladies

Dato : 26-09-07 12:56

ok kan nu se at det er en cd-rom så jeg skal have købt et par tomme skiver, men kan man få et gratis program på nettet til at bruge til at brænde den ned eller skal man købe cloone-cd???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 13:09

Hvid du vil have lavet det ordentligt bør du købe CloneCD.....

Men bevares , der findes andre brænderprogrammer der kan clone, men om det så virker hvis den er kopibeskyttet ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 13:11

Men gør forsøget med rw skiver først - så kan du slette dem igen hvis det ikke virker

Blot HUSK at afslutte (lukke) skiven selvom den ikke er "fuld" - ALTSÅ IKKE multisession.....

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 26-09-07 14:29

o refi jeg giver dig poienten om lidt jeg køber cloone cd-har jo købt de andre-og skal have mig købt nogle cd-er kan du for tælle mig hvad de skal hedde om det er cd-r og dem kan jeg vel også bruge til musik cd??+
ladies

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 14:48

Der er ikke noget på CDer der hedder + og -

de er ALLE brugbare....

Bindestregen i CD-r og CD-rw er BLOT en bindestreg.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 14:57

Da du havde spurgt i det andet spørgsmål, skal jeg da gerne svare dig her.....

Køb et "anerkendt" mærke....

HP - VERBATIM e.lign.

http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=1252

http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=94

Begge er udmærkede produkter....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 14:59

Derudover - brænd ALDRIG med mere end ca. det halve af hvad skiverne kan klare.....

Det giver MEGET mindre fejl i brændingerne....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 31 point
Dato : 26-09-07 15:02

Brænd ALDRIG musik på DVDer - medmindre det KUN er til lagerbrug.....

De kan IKKE afspilles i alm. CD-playere.....

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 26-09-07 16:11

Tak for svaret refi.takker for de gode svar så nu vil jeg få betilt
ladies

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 16:14

Selv tak.....