/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Olliveti Copia 9004/Canon Copi
Fra : BjornJ
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 25-09-07 09:35

Med god hjælp fra kandu har jeg fået gang i en gammel kopimaskine.
Der er en knap, hvis funktion jeg ikke kan finde ud af.
Den sidder til venstre for hvor man bestiller ønskede antal kopier.
Den er mærket AE.
Når man trykker på den, enten fjerner, eller indsætter den et A foran antal kopier.
Hvis der er A foran kopiantallet virker lys og mørk indstillingen ikke, kopierne bliver mørke.
Til syneladende kan jeg kun lave 9 kopier, når jeg trykker + kommer jeg tilbage til 1.
Jeg kan heller ikke finde nogen steder hvor jeg kan stille kontrast.
Er der nogen der kan hjælpe mig med oplysninger om hvorden jeg betjener "dyret"

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-07 09:59

A står for automatisk belysning, hvis den er sat på og kopierne bliver mørke, trænger maskinen til at blive renset på samtlige spejle (en tør bomuldsklud) og coronatråde (spirt på en vatpind)

Så vidt jeg husker kan din maskine max tage 9 kopier af gangen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-07 09:59

spirt= sprit

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 25-09-07 20:56

Til Norsted1

Det passer ikke hvad jeg skrev, når jeg kommer til 9 og trykker en gang til kommer der et F.

Det betyder nok at den fortsætter til bakken bliver tom for papir, jeg har ikke prøvet, men gør det næste gang jeg skal bruge maskinen.
Det kan godt passe at maskinen trænger til at blive renset, og jeg køre med en en patron der er genopfyldt, det har måske også betydning.
Hvor sidder de spejle?

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-07 13:11

Jeg har kikke på nettet, og fundet frem til, at der findes to typer maskiner.

Hvis glaspladen kører frem og tilbage, sidder der fiberlinse i, denne skal renses på begge sider ligeledes lysrefleksernepladen. Her er ingen spejle. Fiberlinsen er en med mange små huller i som overfører billedet direkte til tromlen.

Den anden type, er hvor lampen kører frem og tilbage under glaspladen, under glaspladen sidder spejlene, ca 4 spejle.

Genopfyldningspatroner kan godt give dig problemer da de ikke kan laves lige så godt som de originale

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 26-09-07 20:16

Til Nordsted1
Hvis glaspladen kører frem og tilbage,
Det er sådan en jeg har!
sidder der fiberlinse i, denne skal renses på begge sider
Er det glaspladen, der skal renses?
ligeledes lysrefleksernepladen.
Ved du hvor den sidder?
Her er ingen spejle. Fiberlinsen er en med mange små huller i som overfører billedet direkte til tromlen.
Det er måske det bedste hvis du giver mig et link, bare det er på dansk, eller vil jeg have dig imellem.
På forhånd tak!

Bjørn

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-07 21:03

Da du har en kopimaskine hvor glaspladen kører frem og tilbage, er der ingen spejle.

Lysreflektorpladen er der hvor lampen sidder i, den skal renses. Glaspladen skal renses på bagsiden.
Fiberlinsen skal også renses - med glasrens/sprinklervædske.

Jeg har desværre ikke et link, og kan heller ikke forklarer mig bedre, det er noget der bare ligger i fingrene fra min tid hos Canon

Håber det kunne hjælpe bare lidt

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 26-09-07 21:56

Tak for svaret Nordsted1.

jeg prøver at følge dine anvisninger og ser om det hjælper, ellers lever jeg med kvaliteten som den er nu.

tak for hjælpen

Bjørn