/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Milokorn, hvor dyrkes det ?
Fra : o.v.n.
Vist : 1807 gange
100 point
Dato : 22-09-07 21:49

Kort og godt, jeg vil gerne have flere oplysninger om denne "kornsort" jeg har ikke kunnet finde, hvilken plante der bærer frøene, eller hvordan planten ser ud, eller hvor den dyrkes, nogen som ved lidt om dette fodermiddel ? Som blev brugt i landbruget i 50erne og 60erne, men som nu hvis nok ikke til andet end fugleblandinger her i landet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-09-07 21:58

Prøv at søge på "Sorghum bicolor"

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 110 point
Dato : 22-09-07 22:02
Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-07 22:18

Tak for svaret dabj. dine øjne er bedre end mine jeg havde været på den side, men ikke set ordendtlig efter, nu fik jeg en god forklaring, lidt på dansk: http://da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_Durra mere på engelsk: http://en.wikipedia.org/wiki/Sorghum_bicolor der er både billeder og dyrknings steder, så dine point er velfortjent

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-07 22:19
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-07 22:35

Tak til dig også ans, du må nøjes med takken denne gang, jeg har været lidt rundhåndet den senere tid, så jeg sparer på pointene i øjeblikket, det var netop i et nyhedsbrev fra Aarhusegnen at jeg læste om sorghum, kom til at tænke på milokorn om det måske var det samme, men kunne ikke selv finde noget, jeg må til at læse søgeresultaterne bedre igennem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-07 22:39

Jeg er glad, hvis du har fået svar på dit spørgsmål, det er det, der er det vigtigste

Og tak er heller ikke at kimse af

Kommentar
Fra : iah

Dato : 22-09-07 22:45

Citat
Og tak er heller ikke at kimse af

Næh, det er såmænd lige så vigtigt som points...

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 22-09-07 22:54

Super med de svar du har fået - bifalder dem.

>Per