/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Bums+tid
Fra : nicklas_bræmhøj
Vist : 3521 gange
100 point
Dato : 21-09-07 16:51

Hej

Nogen her der ved, hvor lang tid bumser kan være der?

Altså - har haft en bums i øret i lidt over 2 uger nu, er det normalt - eller er det slet ikke en bums?

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 21-09-07 16:58

lad lægen se på det. det er måske en byld.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 21-09-07 17:03

en anden ting er, at alt hvad der indeholderbetændelse eller kan indeholde betændelse, renser jeg med klorhexidin 0,2%, det forkorter levetiden

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 21-09-07 17:14

Har tjekket, det er ikke en byld, for den er gul ligesom en bums..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-09-07 19:05

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er. Bumser komme sådanset nå man er ung, og er normalt men kan være generende for mange unge

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-09-07 19:07

OG ALSÅ KUN EN BUMS
tryk den ud og glem det hele

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-09-07 19:09

Hosk og vask fingre og ansigt bagefter

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-09-07 19:10

Det hedder Husk

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 21-09-07 21:12

Få en læge til at tage kig, infektion i øret er ikke noget man selv skal lege med!!

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 21-09-07 23:13

Tror skam ikke det er en infektion i øret, men burde nok gå til lægen med det.

Iøvrigt er jeg 17;)

Accepteret svar
Fra : Therese05

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-07 14:13

Jeg ved ikke hvor lang tid en bums "kan vare", men en ting er sikkkert, hvis man "piller" ved den, så varer den længere. Huden skal jo have tid til at transportere urenhederne væk via blodbanerne, og hvis man gentagne gange irriterer huden og tilfører flere bakterier er bumsen jo længere tid om at forsvinde. Jeg vil anbefale, at du bare lader den være - selv om det nok ikke er særlig let... Og som et af ovenstående råd: renser med klorhexidin.
Det kan godt være, at en bums i øret varer længere end en andre steder - har selv prøvet det og det er temmelig ubehageligt... Tror bare sagen er den, at ubehaget er større og derfor virker det længere inden den forsvinder... Eller måske er blodbanerne i øret ikke så hurtige til at transportere urenheder væk som andre steder på kroppen.
Rigtig god bedring med bumsen - jeg håber snart den forsvinder...

Godkendelse af svar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 22-09-07 19:11

Tak for svaret Therese05.

Og også en stor tak til jer andre