/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Undskyld mit sure opstød
Fra : Disi
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 14-09-07 08:06

Der er noget der undre mig meget, når et firma går ned med mus og mand.
De går ned med så mange millioner kan ikke betale kreditorer banker mm
14 dage efter er de oppe og køre igen gældfrie og købt deres aktiver, hus og store biler tilbage igen for en slik !
Næste års regnskab viser stort overskud ifølge papir penge .
Vi andre “små” firma kæmper en brag kamp for at holde skindet på næsen.
Og hvis der er et lillet overtræk på Kasse kreditten ringer banken med det samme L
Og hold da op ,hvor har jeg mistet mange penge igenmen tiden , og hvor jeg måtte fortælle ungerne at der ingen ferie blev fordi jeg havde mistet mange penge på kreditor . Du kan da afskrive siger nogen ! Ja efter nogen år,men der skal jo være noget at afskrive med IKK !
For 2 år siden gik en lokal mand ned med 30 millioner skyldte alle i vores by , inkl. mig med en million.
14 dage efter starter han op igen , jeg siger dig folk var MEGET vrede , det var beløb lige fra 20 kr. ved bageren og op til 5 millioner ved den lokale smed
Men når det så er sagt , er jeg super super stolt over at jeg i dag selv har klaret mig uden at snyde og sylte andre.
Men de 3 jeg kender til der er gået ned og startet op igen , på 1 klasse igen med store biler, både huse mm. Der får jeg sku ondt i røven.
Hvor kommer pengene fra ? Jeg tror de graver dem ned i haven om natten
Det burde ikke være lovligt , de skulle angre bare en smule ,så som sælge deres luksus og starte på bunden
Undskyld mit sure opstød

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-07 08:16

Alle APSèr hæfter kun med den del (125000kr)som oprettes som sikkerhed, hvis der er noget tilbage, de fleste tømmer selvskabet inden lukning.
Derefter kan der frit laves et nyt, eller gamle aktiver flyttes medover i det nye, med den lovgivning, vi har i DK, er det umuligt, at stoppe.
Der er meget i DK, som er ulovligt, men er det ikke strafbart, hjælper det ingenting-desværre.
Med en enkeltmandsfirma er man noget på spanden, når skuden går ned, da hæfter man personlig for gælden.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 14-09-07 08:22

Jeg kan sagtens følge dig. (der er vel ikke så meget spørgsmål i det, mere en debat).
Denne type personer, har det med, at glemme alt fra tidligere, og så bare starte igen.

Jeg mener også bankerne, har en del af skylden. Spar Nord bank afskrev for nogle år siden over 100 millioner på 2 IT virksomheder, det viste sig ikke at være nok, så året efter afskrev de yderlige ca. 70 millioner. (de turde vel ikke fortælle på en gang, hvor naive de havde været) Jeg tænker faktisk tit på om nogle bliver "jagtet" for at bare få lidt tilbage, jeg tror det ikke. Skylder man til gengæld Kr. 50000,00 samme sted som privatperson, jagter de en til man ligger i graven.

MVH

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-09-07 08:26

Du spilder din gode energi, glæd dig istedet over hvor meget energi du får ud af din gode samvittighed og at du har lært din familie at kæmpe for tingene.

Stakkels rige mennesker, uden mennekselige værdier og rigtige venner.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 14-09-07 08:28

Ja det er nok mere en debat det har du ret i ,men er sku bare så gal
Har en ven som lånte 20000,00 til et firma som gik fint i starten men så svigtede ryggen
Banken vil slet ikke slippe,
Men hende kan de finde ud af men ikke de store

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-07 08:31

Det hele drejer sig om, hvordan firmaet er skruet sammen, ikke om det er stort eller småt.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-09-07 08:34

Så du udsendelsen Nationen igår på DR?
Ellers se den på dr.dk!

Der har du din forklaring på hvorfor nogle, som din veninde går en masse igennem - de får virkeligt liv, baseret på virkelige værdier.

Hvis man tror på der er en mening med det hele, så bliver man ikke så gal.

Man kan dårligt klantre banken, de har indgået en aftale. At de ser en værdi i at afskrive hos de store firmaer, har de nok en forretningsårsag til.

Jo mere energi man bruger på at være sur og utilfreds, jo mere offer bliver man.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-09-07 09:06

Man KAN faktisk blive fradømt retten til at drive virksomhed, selv i selskabsform.

Det kræver dog en del. Uheldige omstændigheder eller manglende forretningsmæssige kvalifikationer (som vel er baggrunden for de fleste konkurser) er langt fra nok. Så kan konen naturligvis eller børnene, men ...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-07 09:16

Skal rettet til, at drive forretning frakendes, skal der bevises, at der i mange tilfælde, er gjort noget ulovligt, det er mega svært, og tager ekstrem lang tid, de fleste eksisterer ikke, når det endelig kommer så vidt.

Accepteret svar
Fra : Bertlov

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-07 16:56

jomfruane..
Det er vel okay at disi lige giver sin galde lidt luft??
Hvis han nu er af den slags som har det bedst med at slippe det ud!!
Nogen gider ikke bruge krudt på den slags, andre har brug for en boksebold eller et sted på nettet (kandu!) de kan læsse af på!!
Har en veninde der bager gærbrød hver gang hun oplever noget urimeligt.
Der bliver banket godt i bolledejen!!
Vi har i vores by oplevet en tilsvarende historie..
Og jeg bliver da og¨å lidt harm, når manden starter firma op for 5. gang som aps/ eller is/selskab!!
Jeg synes da også det er træls, at banken gider at bruge krudt på,
at indkradse mine "sølle" 200.00 kr.s gæld, men lader denne "gamle kending" gå fri!!
Man kan da vel godt have masser af god energi og samvittighed og nyde livet,
selvom der kommer et lille opstød af og til!!

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 19-09-07 07:52

Tak for svaret Bertlov.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 19-09-07 18:58

selv tak..
Og den med boksebolden er heller ikke dum!
Den bruges som pædagogisk redskab i arbejdet med utilpassede unge!!!
Og så kan det vel også gå an til "halvgamle"!