/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Indberetning af ATP
Fra : Thai_dk
Vist : 983 gange
100 point
Dato : 12-09-07 09:08

Hej alle I kloge hoveder

Skal til at være arbejdsgiver, men er meget i tvivl om hvordan man skal gøre når der skal afregnes ATP.
Jeg ved at Proløn trækker for medarbejderen, men der er jo også en del jeg som arbejdsgiver skal betale. Har læst på atp´s hjemmeside, men er ikke blevet klogere.
Nogen der kan forklare det, så jeg også har en chance for at fatte det.

MVH Mia

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-09-07 09:18

Arbejdsgiveren skal betale ATP-bidrag for de lønmodtagere, der er fyldt 16 år, men endnu ikke 67 år, og som arbejder i virksomheden i mindst 9 timer om ugen.Hvor meget, der skal betales i ATP-bidrag, afhænger af det antal timer, som lønmodtageren er beskæftiget i virksomheden i den enkelte lønperiode. Arbejdsgiveren betaler 2/3 af ATP-bidraget, mens lønmodtageren betaler 1/3.

Arbejdsgiveren hæfter over for ATP for det fulde ATP-bidrag, også selv om arbejdsgiveren ved en fejl skulle have undladt at tilbageholde lønmodtagerens andel.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 12-09-07 09:29

Så langt er jeg også med, men hvordan skal det indberettes. kommer der et girokort, eller er det noget man selv skal ordne ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-09-07 09:30

Det må din revisor kan hjælpe dig med.

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 60 point
Dato : 12-09-07 09:36

Der skal indbetales hvert kvartal. På ATP' hjemmeside fremgår:

Du kan indbetale via:
Lønservicebureau/Letløn
Netbank
Indbetalingskort fra ATP
Check

Så du skal vel høre Proløn om de medtager din andel. Hvis ikke ville jeg ringe til ATP og få dem til at sende girokort eller høre om alternativer hertil.

Godkendelse af svar
Fra : Thai_dk

Dato : 14-09-07 07:52

Tak for svaret pve.
Revisoren er hjemvendt og der er nu helt styr på det