/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Movie Maker-Slideshow CD.
Fra : richardt
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 10-09-07 00:45

Når jeg laver Slideshow i Windows Movie Maker og brænder dem ud på en CD kan min DVD afspiller ikke vise det på TV'en.
Den fil Movie Maker laver, WMV , kan den godt konverteres til MPEG eller AVI ?
Jeg synes det er lidt ånsvagt hvis Windows Movie Maker kan brænde en CD og så den ikke kan læses, er det noget med codex eller sådan noget ?
Movie Maker synes jeg er rigtig god og nem, og har en masse facilliteter til at lave showet, så derfor ville jeg gerne bruge det, Nero er også godt men har ikke så meget med tekstskilte.
Skal jeg opgive Movie Maker ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-09-07 01:16

Citat
Når jeg laver Slideshow i Windows Movie Maker og brænder dem ud på en CD kan min DVD afspiller ikke vise det på TV'en.

Sikkert derfor Bill Gates tjener SINE LOMMEPENGE.
Det kan ikke være hans FUCK programmer.

Brug Nero___

Virker HVERGANG.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-09-07 01:48
Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 50 point
Dato : 10-09-07 01:49
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-09-07 07:54

Du mangler at kovertere filerne fra MPEG2 til DVD.
Det kan movie maker ikke !!!!!!

Du skal bruge et program som feks. MyDVD 9 kan findes her:

http://www.roxio.com/enu/products/mydvd/mydvd.html

Disse programmer er ikke gratis, desværre.
Jeg kan se, at man kan lave gode slideshow, med dette program direkte, og så brænde en DVD

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 09:46

http://www.softplatz.com/freeware/convert-wmv-to-mpeg/

Lidt af hvert der kan konverter mowiemaker filer INDEN brænding.....

Citat
Jeg synes det er lidt ånsvagt hvis Windows Movie Maker kan brænde en CD og så den ikke kan læses,

Læses kan den også , men af MediaPlayer.....

Det er heller ikke MovieMaker der brænder filmen - det er blot en datafil der bliver brændt af Windovs....

MovieMaker er IKKE et brænderprogram....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-09-07 10:01

Jeg glemte lige at nævne, at for disse koverteringsprogrammer gælder:

Pris følger kvalitet.

Man kan sagtens finde konverteringsprogrammer til feks. US$ 20,00 men man kan altså se forskel i kvalitet i forhold til nogle der 2-3 gange så dyre.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 10-09-07 12:48

Tak for svaret disken.
Det ledte mig ind på det rigtige spor. Nu skal jeg fortælle hvordan jeg gør det nu.
Jeg bruger Windows Movie maker til at samle og redogere en video med sskilte tekst, overgange og alle disse fancy ting.
Så gemmer jeg filen på computeren og på det pop op billede der kommer op når jeg vælger 'Gem på computer' , taster jeg navn og mappe og 'next'. på næste pop op vælger jeg 'andre instillinger' og der får jeg så mulighed for at vælge 'DV-AVI (Pal)' , så gemmes filen.
Går i Nero og vælger foto 'Lav Super VideoCD' eller 'Lav VideoCD', henter filen fra før ind.
Så laver jeg alle de fancy instillinger med hvordan start-op billedet skal se ud og hvordan man vælger de forskellige filmstrimler, osv og brænder filmen. Det virker , nu kan jeg se det på TV'et.
M E N jeg tror ikke billedkvaliteten er helt i top, men det må jeg undersøge.
Tak til 'Disken' og alle i andre for bidragene.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-09-07 13:03

Jeg tror på, at du videoCD kvalitet (elendigt)

Mange prøver at lave div. "krumspring" for at lave en DVD, men som altid bliver kvaliteten derefter.

Er man virkeligt så bange for at bruge Kr. 300,00 - 400,00 får at få noget der virker ???

Åbentbart !!!!

Hellere lave noget lort, og spare lidt, end at lave noget ordenligt, og have betalt lidt for det.
Det er en holdning jeg ikke forstår, måske er det mig der er en idiot.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 13:08

Citat
måske er det mig der er en idiot.

Skal jeg ikke udtale mig om, men i dette tilfælde har du ret.....

Selvom der også findes udmærkede "gratis" programmer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 13:10

VCD er faktisk det dårligste du kan lave - men det nemmeste....

Problemet ligger i afspillerne....

De eeelsker vcd - dem kan de alle klare

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-09-07 13:21

refi:

Det kan godt være, at du mener, at jeg er en idot (det har man lov til i Danmark)

Men::::::::

Du giver jo mig samtidigt ret i, at de gratis programmer, ikke giver ordentlige resultater.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 13:31

Hov - du misforstod

Jeg ville netop IKKE udtale mig om hvad du er.....

Blot give dig ret i det med programmerne.....

En nærlæsning siger mig at det godt KAN misforståes..... Men det var ikke meningen.....

Så nu udtaler jeg mig....

NEJ NEJ NEJ

DU er IKKE idiot