/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Brænde fotos til en brug i DVD
Fra : 1991
Vist : 615 gange
500 point
Dato : 09-09-07 17:31

Jeg roder med at brænde fotos til en CD som jeg så kan se som et foto slide show.
Jeg har Nero og har prøvet utallige gange - jeg ved ikke hvad der går galt.
Jeg har Nero Smart Start og Nero Express.
Er der en som kan give mig den endelige opskrift på dette - helst meget udførligt.
Eller går det galt igen.
Jeg har brugt en CD RW så jeg ikke skulle bruge alle mine CDère .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 18:26

Skal det være med automatisk billedskift eller bare så du selv skifter billeder....

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 09-09-07 19:07

Det skal gerne være med automatisk billedskift.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 19:15

Start nero smart start....

Sørg for der er valgt CD

Brug - Foto/video

Lav video CD

Nu er det bare af henta alle de billeder du vil bruge - overgang kan du vælge mellem HVERT billede...

Til slut - brænd...

Færdigt arbejde....

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 09-09-07 20:14

Der er.
lav video-CD
lav super video_CD
lav foto slideshow VCD
lav foto slideshow SVCD

og så popper der en miniskærm op
Nero Vision Expresstips når jeg vil lukke den så er det slut

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 20:24

Du bruger foto slideshow....

Hvis det er fordi Nero Vision ikke starter op er det fordi du enten ikke har den eller den er forkert installeret...

Når du fører musen over iconet til fotoslideshov kan du se til venstre hvilket program den vil bruge....

Det skal være nerovision - du kan evt starte det der ved at klikke på navnet..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 20:26

Ellers kan du HELT FRA START i Nero smart start til venstre vælge "programmer" og der vælge NeroVisionExpress

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-09-07 01:50
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 10-09-07 10:09

Min version af Movie Maker kan klare ('settings' -> 'details') to formater WMV og AVI. Hvad kan din afspiller klare?

Alternativt må du bruge et hjælpeprogram til at konvertere fra WMV til et DVD-format.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 10-09-07 10:32

Jeg har brugt en masse CD også en cd rw - men kan ikke få det til at køre.
Min DVD afspiller siger godt nok VCD elller SVCD.
Jeg har både prøvet i Nero Exoress og i smart start Nero Vision express2.

Hvis jeg bare kan vise FOTOS så jeg selv kan skifte til nyt foto.
Er det muligt.
Jeg troede at NERO kunne alt !!!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 10-09-07 10:38

Citat
Hvis jeg bare kan vise FOTOS så jeg selv kan skifte til nyt foto.
Er det muligt
.

Jada

Det er bare at lægge alle billederne som data på CDen...
Nøjagtig som de ligger i Windovs stifinder f.eks.

Citat
Jeg troede at NERO kunne alt !!!

Det kan den "næsten" også , men den kan desværre ikke tage højde for de fejl du laver....

Hvad er det for en DCDafspiller du bruger (mærke,model) - noget tyder på det er fordi den ikke kan afspille formatet....

Og brug nu rw-skiver medens du experimenterer....
Alt andet er sgu for dyrt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 10:39

Citat
DCDafspiller

Nyt ord

DVD naturligvis

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 10-09-07 12:09

Tak for svaret refi.

Nu kan jeg da se mine fotos.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 12:14

Selv tak.....

Men det andet kunne vi nu også få til at fungere