/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
HJÆLP til E-mail
Fra : Avant85
Vist : 1166 gange
200 point
Dato : 07-09-07 18:14

Hvis der er nogle mails, som man vil gemme på harddisken, for at de ikke skal fylde i post-boxen.

Hvordan gør man det nemmest ?

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 07-09-07 18:17

Undskyld jeg glemte lige at mit styresystem er windows xp og mine mails kommer ind via outlook express

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 07-09-07 18:19

opret en gmail - den kan du ikke fylde op

www.gmail.com

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-07 18:23

Jeg kopierer mine mail over på en anden harddisk, en gang hver måned som sikkerheds kopier, og sletter dem derefter i Outlook Express, prøv at finde dine mail, de er gemt et sted som ligner dette: C:\Documents and Settings\XXXXXXXX\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{6371C443-D564-4E09-AAF5-82DBE859EBF5}\Microsoft\Outlook Express der hvor der står XXXXX skal der stå dit navn, læg eventuel en genvej ud på skrivebordet til senere brug, når du er i mappen, så kopier indholdet over til gemmestedet, ikke slette noget i den oprindelige mappe, så går Windows i sort

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 07-09-07 18:29

Ja tak for tippet, det var måske en god ide, men der er stadigvæk nogle i min gl. box, som jeg gerne vil gemme. Skulle jeg så sende dem til min nye mail-box i G-mail. De er jo så stadigvæk ikke inde i min egen "kasse", som jeg har mest tillid til, ihvertfald indtil videre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-07 18:39

Mail bliver i din egen kasse hvis du bruger mit forslag de kan kun åbnes af Outlook Express, så hvis du får Vista engang så skal de gemmes i et andet format, for ikke så længe siden var den gal med Gmail noget med en masse brugere mistede alle deres mail det er ikke sikker med dem som backup

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 18:46

Citat
Hvis der er nogle mails, som man vil gemme på harddisken, for at de ikke skal fylde i post-boxen.
Hvordan gør man det nemmest ?

Nemmest ????

Ved INGENTING at gøre - de er jo allerede gemt på din maskine

Mener du ikke en backup.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-09-07 19:04

Hvis jeg vil gemme nogle af de mail jeg får,gemmer jeg dem bare på mit D-drev.Jeg har simpelt hen lavet en mappe som jeg kalder for "ubesvarede mail"..Men de kan vel nok også gemmes på C-drevet.Så skal man nok bare lave en mappe til den slags..

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 07-09-07 19:30

Refi hvorfor kan jeg så ikke se dem i/med stifinderen og flytte rundt med dem der, og nu skal du ikke spørge hvorfor jeg vil flytte rundt med dem, vel.

Jeg har nogen gange eller rettere jævn tit for en besked fra postmesteren om, at jeg ikke kan modtage flere mail, før jeg har ryddet op/smidt noget ud. Og hvorfor kommer outlook express nogen og komprimerer de mails, som ligger i mine mapper ? Er det ikke for at gøre plads til nye?

Jeg kan simpelthen ikke se dem, også selvom jeg forsøger at følge recepten fra o.v.n.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 19:44

Citat
Jeg har nogen gange eller rettere jævn tit for en besked fra postmesteren om, at jeg ikke kan modtage flere mail, før jeg har ryddet op/smidt noget ud

Det er tilsyneladende fordi du gemmer en kopi på mailserveren....

Er det pop3 eller webmail....

Citat
Og hvorfor kommer outlook express nogen og komprimerer de mails, som ligger i mine mapper

Det er for at spare plads....

Du kan IKKE flytte mails rundt i stifinder.....
Du kan jo ikke se dem uden dit mailprogram....

Vil du gemme dem som ENKELTMAIL kan du jo kopiere dem ind i word og gemme dem som et dokument...

Alternativ kan du - som andre er inde på - oprette en gmai-konto og sende dine mails dertil - så har du dem til EVIG TID I CYBERSPACE og kan altid læse dem fra enhver komputer - bare du er på nettet...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-07 20:11

Jeg tro også at advarslen om at der ikke er mere plads, kommer fra serveren og ikke dit postprogram, gemmer du dem på serveren ? Under Egenskaber for din konto, er der markering i Gem en kopi af meddelser på serveren, under fanebladet Avanceret ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-07 20:15

For at finde mappen jeg beskriver, skal du under Denne computer, op i Funktioner og klikke på Mappeindstillinger, fanebladet Vis der skal du sætte markering i Vis skjulte filer og mapper, klik OK så skulle du kunne finde mappen med Outlook Express

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 20:17

Det kan også skyldes at du modtager mails der ligger lige på grænsen af hvad din mailadresse tillader....

Så kommer beskeden også men forsvinder igen når posten er hentet.....

Hvilke adresser (postservere) modtager du post fra......

Ikke dine mailadresser men bare hvad der står EFTER snabel a

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 07-09-07 21:38

Hvem er din udbyder, ???
nogle giver større mail, boxe

Du kan jo skrive/printe dem ud lave en fil som du er blevet anbefalet, så længe de er i ind bakke på server vil de belaste din mailbox, når de er hentet belaster de ikke server.

Har du prøvet evt. hvis din udbyder har spamfilter rettet den til at slette måske hver 2. dag alt efter hvor meget spam du får, ellers skal du ud at oprette et domæne så kan du få mail boxe der siger spar 2 og gemme mail på din "egen" server plads

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 07-09-07 23:38

Refi det er pop3
Hvorfor sku jeg ikke kunne flytte dem rundt med stifinder, hvis de ligger inde på disken. Jeg behøver jo ikke at åbne dem for at flytte dem. Der er da så mange filer man kan flytte uden at kunne se læse dem.
Jeg troe ikke jeg forstår helt, hvordan mailsystemet hænger sammen.
Jeg troede, at når jeg slettede dem eller åbnede de mails jeg fik i indboxen, så flyttede jeg dem fra serveren og hjem til min pc, og så fyldte de ikke mere på postmesterens server.
Min udbyder er TDC og postserver @privat.

Det kan da vel ikke passe, at man skal kopiere hver enkelt indhold af alle de mails, man vil beholde over i et word-dokument. Det er da næsten, som at køre rundt med alm. brevpost i en trillebøre.

Frostys, hva' mener du. Skal jeg jeg ud og købe en anden udbyder, der tilbyder de facaliteter, som jeg efterspørger, eller er det uklart her på kandu, hvad det er jeg forsøger at få hjælp til ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-07 00:05

Citat
eller er det uklart her på kandu, hvad det er jeg forsøger at få hjælp til
nej jeg mener at have forstået, ellers må du rette mig, du godt kopiere dine mail fra den placering, som jeg skriver om længere oppe, men slet dem fra OutlookExpress efter kopieringen, du må ikke slette inde den mappe, du risikerer at programmet ikke fungerer bagefter, det med at Outlook Express komprimerer dine meddelser er også ok, men der er ingen øvre grænse for hvor mange mail du kan have på computeren, det skulle være harddisken som ikke er stor nok, men det er usandsynlig, der kan være problemer med Outlook Express hvis du har for mange mail i Indbakke, det løser du ved at oprette en gemme mappe i postprogrammet, det har jeg gjort, når jeg har læst mail bliver de enten slettet eller flyttet over i mappen Gemte mail, så er der kun dagens nye mail i Indbakke, du opretter en gemme mappe i Outlook Express ved at højre klikke på ikonen Lokale mapper gå ned og klik på Ny mappe, giv mappen et navn og klik OK, derefter kan du oppe på værktøjs linjen højre klikke og klikke på Tilpas, find ikonen Flyt til og klik på Tilføj og luk vinduet, nu er det nemt at flytte mail til andre mapper, måske kan det løse dit problem at flytte mail til en anden mappe, det vi skrev om at gemme en kopi på serveren, var hvis advarslen om fyldt mailbox kom derfra, dine mail bliver slettet på serveren i standard indstillingen, men du kan jo lige se efter om der er markering i Gem en kopi af meddelsen på serveren, hvordan kan du læse længere oppe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-07 00:09

Citat
Hvorfor sku jeg ikke kunne flytte dem rundt med stifinder, hvis de ligger inde på disken. Jeg behøver jo ikke at åbne dem for at flytte dem. Der er da så mange filer man kan flytte uden at kunne se læse dem.
Jeg troe ikke jeg forstår helt, hvordan mailsystemet hænger sammen.
lad være at flytte dem, hvis du finder mappen de er i, kopier i stedet til en anden mappe og slet dem derefter i Outlook Express

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 08-09-07 01:52

Jeg har 10 forskellige mapper, som jeg sorterer mine indkomne mails over i, når jeg har læst dem til senere anvendelse, hvis ikke de bliver slettet med det samme.

De er godtnok oprettet under hoved-mappen, som hedder "lokale mapper", men jeg synes ikke jeg får andre muligheder, når jeg går ind under "filer" eller "funktioner"

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 08-09-07 02:27

Det gør du heller ikke, får andre muligheder forståes Prøv at finde post mappen sådan her: Åben Denne computer (jeg går ud fra at du har indstillet til at vise skjulte filer og mapper) åben Documents and settings - åben mappen med dit navn - åben Lokale indstillinger (det er en skjul mappe, og du kan ikke se den, hvis ikke du har indstillet til at vise skjulte mapper) - åben Applications data - åben Identities - hos mig er der kun en mappe der, med et navn som er en hel masse tal og bogstaver, åben denne mappe - åben Microsoft - åben Outlook Ekspress, der har du alle dine mail mapper som DBX filer, det er dem du kan kopiere og sætte ind i en anden mappe, som du har oprettet til formålet, eventuel på en usb hukommelse, så er de sikret i tolfælde af at computeren går ned, når du har kopieret husk ikke flyttet dine DBX filer, så kan du åbne Outlook Express og slette mail i alle mapper, så er din mail program ikke overfyldt, DBX filer kan kun åbnes af Outlook Express og hvis du går over til Vista, så skal du først have åbnet dine mail og kopiere teksten over i et andet program.
Nu du er i mappen med alle mail, så gør som jeg: Højre klik oppe på adresse linjen og klik på Kopier, gå så ud på Skrivebordet, højre klik et tomt sted og klik på Ny og på Genvej, i det vindue som åbner, højre klikker du i linjen under Angi, hvor elementet er placeret og klik Sæt ind, nu står den lange adresse og du klikker på Næste, der er hos mig allerede foreslået et navn til genvejen, den kan du godt kalde noget andet, foreksempel Mail backup, klik så på Udfør, nu kan du nemt komme ind i mappen en anden gang for at kopiere mail mapper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 02:37

Nu er det besværligt vis man har mange mails man vil
gemme på denne måde(men der findes programmer der kan gøre det bulk)
Når jeg får vigtige mails so jeg vil gemme (lave backup af)så gemmer jeg dem med metodern filer>gem som,og
de bliver gemt som en selvstændig mail og når man klikker
på disse så vil de åbne auto i ens mail klient f.eks OE.
Jeg har et program ligende et eller andet sted på mine pc'er der kan gøre det samme med
hele mappen som o.v.n omtaler,det kræver bare at jeg kan finde fide det,fordi det er lang tid siden jeg har brugt det og jeg samler på gamle programmer og der er tusinde at lede imellem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 02:39

S,samler på gamle programmer så der er tusinde af slaksen at lede imellem,finder jeg det så råber jeg højt(gratis)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 02:42

OG ogder er mange og.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-07 02:46

Jeg havde et sådan program en gang, virkede egenlig udmærket, men pludselig en dag kunne den ikke mere, af installering og installere igen hjalp ikke, derfor bruger jeg nu den beskrevne metode, den virker hver gang
Er det dette program du tænker på Manse: http://www.oehelp.com/OEBackup/Default.aspx

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 02:47

pluds at jeg tager en kopi af mappen som o.v.n omtaler en
gang om md(fra E Drevet),jeg har min mappe på mit E drev(henviser OE til samme)går der noget galt så kan man bare kopierer backup'en tilbage og henvise OE til den og man er oppe at kører igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 02:50

Det er nøjaktigt det program jeg omtaler o.v.n (gratis)men nu koster det gysser,så kan jeg søge efter det,havde glemt navnet,så er problemet bare hvilken af mine fem pc'er det ligger på

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 02:54

du har nok fået fat i programmet efter det blev shareware,så trial perioden udløb.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 03:02

Nej,det var et andet program fra samme person,det var et meget simpelt et af slaksen og er åbenbart taget of line.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 08-09-07 08:23

Tak for svaret o.v.n..