/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
specielle FONTS på hjemmeside
Fra : tararam
Vist : 792 gange
50 point
Dato : 07-09-07 09:16

Er ved at lave en hjemmeside hvor jeg bruger specielle fonts jeg har downloaded fra nettet.
En ven fortæller mig så, at andre der vil se min hjemmeside - ikke kan åbne dem med samme fonts, hvis de ikke selv har dem installeret på deres PC.

Er det rigtigt ?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-09-07 11:34

Så vidt jeg véd,gælder det kun hvis du skriver en mail,og den du skriver mailen til,ikke har skrifttypen installeret.
Jeg kigger da på hjemmesider af og til,og det er langt fra alle de skrifttyper jeg har installeretNår man kigger på en hjemmeside,skal man jo ikke "åbne" noget
Hav en god weekend.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 07-09-07 11:43

Når man ikke har den font som du har brugt installeret går browseren ind og benytter den fontopsætning som du har som default. Fx Times New Roman eller lign. Du kan så, hvis du ikke bryder nogle regler lægge skrifttypen til download på siden så alle kan se siden som du ønsker det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-09-07 17:51

Læs og bli' klogere: http://www.alistapart.com/articles/cssatten

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 07-09-07 17:56

Ps. Det vil sige at du rent faktisk via. CSS kan linke til andre FONT typer end de; som klienten rent faktisk har installeret på sin computer !

Eksempelvis via. kode alá:
Kode
@import url(http://www.princexml.com/fonts/larabie/index.css) all;
h1 { font-family: Goodfish, serif }

..i dit stylesheet.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 15-09-07 09:21

Tak for svaret molokyle.