/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Verden af imorgen....
Fra : refi
Vist : 1149 gange
50 point
Dato : 05-09-07 10:43

Hvor er vi på vej hen

Har vi virkelig nået et punkt hvor vi skal til at spørge Jehovas Vidner (nej-det er ikke et spørgsmål om religion ) om "vores" fremtid....

Hvad er det lige der sker ?????

Vi snakker miljø og jordens undergang hvis ikke noget bliver gjort - men hvad hjælper det når vi alligevel render rundt og slår hinanden ihjæl....

Er der virkelig ikke en "simpel" løsning på alle disse volds og terror problemer...

Er vi for blødsødne... (er hårdere straffe vejen frem)

Bør den enkelte borger have flere muligheder for at reagere ( f.eks. større beføjelser til private vagtværn)....

Det føles på nuværende tidspunkt ret nyttelyst at gøre noget...

Er det blot en ny epedimi der gør "folk" "syge i hovedet".....

Når så endelig ordensmagten griber ind, ja så bruger "vi" tiden på at finde alle de fejl de nu har gjort - skulle vi ikke i stedet klappe i hænderne og sige hurra....

Kan være der smutter et par "uskyldige" med i købet - men er det ikke bedre end at lade EEN skyldig slippe...

Jeres mening Tak....

Personligt mener jeg "visse" befolkningsgrupper burde have flere rettigheder - også voldelige - for simpelthen at skræmme en del af vold/tyveri/terror/voldtægt osv. væk...

De skræmmer IKKE alle, men vil helt sikkert få en del til at tænke sig om...

OG SÅ VÆK MED DEN KRIMMINELLE LAVALDER - ALLE KAN/SKAL STRAFFES UANSET ALDER...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 10:48

Flyt til USA Refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 10:58

Det er da ikke et argument

Personligt kan jeg da bare gøre som det passer mig, men det løser INTET....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-09-07 11:04

Citat
Personligt kan jeg da bare gøre som det passer mig, men det løser INTET....
- det kan vi vel alle, men så er verden af imorgen sikkert ikke så sjov længere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 11:12

Der er ikke noget at gøre,der vil altid være disse problemer,lige meget om man laver strengere straffe.
Vold er en spontan reaktion hvor folk ikke tænker
over konsekvenserne før bagefter.
Du skræmmer mig refi,det er sygisk vold,en retfærdig
verden er hvor alle har og får sine basale menneskerettigheder opfyldt og hvor alle er lige for loven,dermed sagt at vi også kigger lovhåndhæverne over skulderne,heller en forbryder de går fri end en der
bliver begået justits mord imod en uskyldig,vis
ikke så er det fandeme uhyggeligt du.
Vold opstår også som et hævn motiv og vis samfundet
skruer op for hævnen mod de kriminelle så vender
det bare tilbage i grovere vold for at undgå de strengere straffe,det er skruen uden ende.
Hellere lave sociale tiltag der gør at mennesker ikke
skal ty til kriminalitet,jeg tror at ulighed skaber
alle slaks former af vold.
Manse lev og lad leve 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 11:14

r

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-09-07 11:43

Det værste der kan ske er at vi begynder at lade os styre af frygten, den frygt der styrer Refis argumenter.

Tingene skal ses i det rette perspektiv. Chancen for at dø som følge af vold eller terror er mindre end chancen for at dø af en seksuelt overført sygdom.

Vi har rent faktisk aldrig levet i en verden hvor chancen for at dø som følge af vold eller krig har været så lille men det sælger jo ingen aviser, giver jo ingen stemmer til de partier der spiller på angsten og dumheden for slet ikke at nævne de meget store økonomiske interesser der er fra erhvervsliv og forsvar i at befolkningen er utrygge.

Derudover, hvis vi først begynder at sælge ud af vores frihedsrettigheder som Refi foreslår ja så har terroristerne vundet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 11:48

Citat
heller en forbryder de går fri end en der bliver begået justits mord imod

Nu behøver det jo ikke være justitsmord hvis fejlen bliver rettet....

Der jeg vil hen er politiets beføjelser.

Hellere arrestere 10 for mange og slippe dem løs igen end at lade EEN slippe....

Dermed ikke være sagt at der skal arresteres 4.5 milloner for at finde en, men det er nok heller ikke det der sker i praksis....

Det der sker er jo at der måske bliver arresteret et par stykker for mange med det resultat at det er det medierne kører på frem for at juble over at "den skyldige" trods alt var imellem...

Citat
Hellere lave sociale tiltag der gør at mennesker ikke skal ty til kriminalitet

Hvad skulle de bestå af ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 11:54

Det er næppe en hemmelighed at 50% af al ungdomskriminalitet begåes af unge af "anden etnisk herkomst" ( men det må man jo ikke sige/skrive) - så kan man kalde dem danske eller ej - inde i hovedet er de ikke danske.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 12:00

Hvem taler om chancen for at dø ??????

At det ikke sker kan vi takke lægevidenskaben for

Jeg lader mig sandelig IKKE styre af "frygten" - som sagt kan man jo vende ryggen til - men er det det samfund vi ønsker os.... ??????

Citat
sælge ud af vores frihedsrettigheder som Refi foreslår

Det har du da vist misforstået - det er faktisk det modsatte der var ønskeligt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 12:08

Citat
Det er næppe en hemmelighed at 50% af al ungdomskriminalitet begåes af unge af "anden etnisk herkomst"

De er som reglen også de mest ulige i det sociale system,svært ved at få arbejde,forfulgte af regerings partierne,bruges som en del af deres stemme grundlag,både rettigheds messigt og økonomisk o.s.v
Mere lighed vil hjælpe på en del af problemerne.
Og så er der en masse etniske danskere der har fremmed skræk så oplysning ville om reelle forhold kunne
løse en stor del af ovenstående.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 12:10

flyt ville sidder og roder rundt på tre pc'er på en gang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 12:17

Citat
De er som reglen også de mest ulige i det sociale system

?????? - De har nøjagtig samme muligheder som andre

Men har en helt anden indstilling til "danske regler" og dansk lovgivning....

Dem der er integreret i det danske system har jo IKKE de problemer......

Men bortset fra det var dettte ikke ment som "fremmeddebat" men generelt......

Dog er det svært at komme udenom da ALLE er fremmede på verdensplan....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 12:27

Citat
De har nøjagtig samme muligheder som andre

De kan ikke have samme muligheder, når de bliver set som en pestilens af en stor del af den danske befolkning og
bliver behandlet som andens rangs mennesker vis jeg
blev behandlet på samme måde så ville jeg se rødt og
benytte mig af min menneskeret til at være
civil ulydig(kært barn mange navne)

Manse LIGHED mellem høj og lav og tyk og tynd og manse 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 12:28

Økonomisk er der også mange der er degraderet i det sociale system.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 12:31

Citat
når de bliver set som en pestilens af en stor del af den danske befolkning og bliver behandlet som andens rangs mennesker

Det bliver dem der opfører sig ordentligt ikke

Men man kan selvfølgelig vende den anden kind til - så kan de slå 2 gange

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 12:40

Næ man skal bare se det store billede og hvad der ligger bag ved,og ikke kun se verden som som en lille grå masse
som ligger skjult i den primitive hjerne del af sit eget jeg og lade den indre svine hund styre ens scociale
samvittighed/syn på verden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 12:46

Citat
Næ man skal bare se det store billede og hvad der ligger bag ved

Back to start....

Det var faktisk det jeg søgte - men HVAD ligger bag

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 12:56

Nuancer og masser dem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-07 12:56

af

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-07 14:22

Uhh det er lige et emne for mig refi. Men jeg har desværre ikke tid lige nu!

Kan dog sige, at jeg er ret enig med dig i, at vi er alt for blødsødne. Kigger ind senere, og ser om nogen skulle have efterladt lidt kloge ord!

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 05-09-07 16:39

Har lige skrevet et længere indlæg i en anden tråd...

http://www.kandu.dk/spg109099.aspx

Næsten samme emne..

Det er godt nok svært..
Men jeg er på mange måder enig med manse9933..

Vi kan ikke bare gi' los for mere vold (og det indebære selvtægt, vagtværn og deslige jo!!)
Vi må finde en bedre løsning..
Og det er altså ikke kun "de fremmede" der er et problem!!

Og er den ene form for kriminalitet værre end den anden??

Når et par store "knejter" leger idioter i fars bil griner vi af det;
men når "knejterne er blevet 20 og virkelig ER idioter, så er løs!!!
Hvis fejl er det??

Faktisk er et af vores (læs dk's!) store problemer:
utilpassede unge!!

Hvad gør vi så ved det??

Måske skulle vi bruge nogle af de mange penge der er sat af til militæret, til at uddannne nogle kloge og fornuftige voksne til at tage sig af disse unge..
Og så give disse folk en ordenlig løn, så de gider tage deres arbejde alvorligt!!

Måske skulle vi heller ikke internerer vores flygtninge/indvandre i fjerne egne, men få dem sat i arbejde med det samme!!
Ud som "føl" på arbejdsmarkedet, lær at snakke dansk, affind dig med den danske lovgivnig, tjen din egen løn, gør noget for dit nye hjemland....

Og hvis der er problemer med det, tja.. så er det måske ikke her de skal bo!!

Jeg er ikke racist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 17:15

En meget stor del af "småkriminaliteten" kunne fjernes ved at fjerne grænserne for den kriminelle lavalder.....

Muligt et par stykker ville tage skade af at blive "buret inde" men de er nok tabt i forvejen....

Lidt ala det amerikanske system....

Sæt dem ud at KNOKLE under opsyn - feje gader - rense lokummer - rense busser - hjælpe de ældre med havegravning osv....

Der er nok der kunne tages fat på i stedet for "blot" at poste flere penge i nytteløse opdragelsesmetoder....

De unge ved jo godt at de går straffri ud af den kriminalitet de laver - det er HELT BEVIDST....

Og korrekt - det er ikke kun "de fremmede" men de er desværre i STORT overtal....

Accepteret svar
Fra : Bertlov

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-07 17:42

Altså.. refi..
Når jeg skriver pædagogisk tiltag,
så handler det ikke om perleplader, sandkasse eller go-cart!!!!

Pædagogisk aktivitet kan være som du skriver "at knokle"....
Altså lad dem lave noget, kør dem trætte, lav restriktioner, forvent respekt, "kæft, trit og retning",
men lad dem føle at de rent faktisk dur til noget!!

Og okay til at fjerne den kriminelle lavalder..
Men måske skal der udvælges "specielle fanger"
der skal sidde sammen med de yngste!!
De må virkelig gerne blive afskrækket, men de skal helst ikke blive værre endnu!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 17:50

Ja meningen var ikke at "lukke" dem sammen med voksne kriminelle......

Vi bruger så mange resourcer på dem i forvejen, så en "anstalt eller 2 fra eller til gør nok ikke den store forskel.....

Tænk på de resourcer der er sparet mendens de "arbejder"

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 05-09-07 17:55

Jamen refi.
Det her kan vi jo nok blive enige om, eller hva'??

Manden vil ha' mad;
og skal sendes i byen på klokkeslæt...
Må hellere få gjort noget..

Vender frygteligt tilbage!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-09-07 18:30

Jeg læste i morges på bagsiden af Information i en lille notits at verdens mest udbredete sygdom er sindssyge, jeg husker ikke tallene de angav, men det var mere end cancer og hjertekarsygdomme tilsammen. Sindsygen er mest udbredt blandt fattige og driver dem ofte til selvmord.
Igen kender jeg ikke tallene, men det er vel velkendt at kun en meget lille procentdel under 10 styrer verdens rigdomme og resourser. Og at den lille del for at beholde deres position bruger ufine metoder, det giver jo sig selv. et tydeligt eksempel at USA opdigter fiktive årsager som vi alle kan godtage til at gå i krig med et land for helt andre skjulte årsager, Olie Kontrol etc. Dermed ikke sag at der er noget galt med USA s befolkning men nogle af deres ledere, som for eks. præsidenten vedkommende tilmed kom til, ved fuske med stemmetællingen. Grunden til at det kunne ske er vel at folk flest til kan forestille sig at nogle kan være så onde, men realiteterne er jo heldigvis gået op for dem efterhånden, som det ene efter det andet ser dagens lys. Fx også narkodistribution på regeringsplan, narko er jo en af de helt store årsager til andre problemer
Jeg ved godt det lyder meget enkelt, men er det egentlig ikke det, set i det perspektiv at hvis vi skal løse problemmer så må vi kende problemet og synliggøre de virkelige problemskabere.Terror er ser jeg som den udadrettede måde kontra selvmord at vise afmagt. Jeg tror at ikke alle de terror forsøg er ægte, men regeringbestilt arbejde for at få et nyt argument til at lave mere kontrol med befolkningen.
Befolkningen i diverse lande er da ikke interesseret i ufred af nogen art, men deres regeringer selv i såkaldt demokratiske lande som USA, Danmark og England er de5t tydeligvis.
Der er for mange mennesker der overlader tænkningen til andre, så den blinde leder den blinde.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-09-07 18:33

Citat
En meget stor del af "småkriminaliteten" kunne fjernes ved at fjerne grænserne for den kriminelle lavalder.....

Hvis mig et eneste sted i verden hvor fængselsstraf fører til mindre kriminalitet. Alle statistikker siger det modsatte. At sætte unge mennesker i fængsel svarer til at sende dem i gladiator skole.

Når der skal straffes og straffes skal der så man mærker en konsekvens så skal det være ved samfundstjeneste hvor man ikke har kontakt til andre kriminelle. En ide ville også være at når der er tale om unge under 18 ja så skal man også have mulighed for at straffe forældrene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 18:38

Citat
Terror er ser jeg som den udadrettede måde kontra selvmord at vise afmagt

Og derfor går de og planlægger det i årevis

Citat
Jeg tror at ikke alle de terror forsøg er ægte, men regeringbestilt arbejde for at få et nyt argument til at lave mere kontrol med befolkningen

Du mener de hyrer muslimer til arbejdet

Citat
Befolkningen i diverse lande er da ikke interesseret i ufred af nogen art

Nej - det er heller ikke dem der laver terror - det er de individer der ikke har et EGET land, men VIL have et....

Citat
Der er for mange mennesker der overlader tænkningen til andre

Ja - i særdeleshed i de lande hvor man bliver skudt for at "tænke" selv.....

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-09-07 18:40

Jeg er udtaget til at være nævninge- domsmand og jeg har tænkt lidt ligesom dig Refi, at jeg nok ville være tilbøjelig til at give så strenge straffe som muligt for at få folk til at tænke. Jeg tror det vil hjælpe nogle til at få tænkt sig om, bestemt, men der skal være kimen af motivation ellers løser strengere straffe ikke nogle af årsagerne til at det kom så vidt, der er det noget helt andet der skal til, men ikke ingenting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 18:45

Citat
Når der skal straffes og straffes skal der så man mærker en konsekvens så skal det være ved samfundstjeneste hvor man ikke har kontakt til andre kriminelle

Det er jo lige præcis det der foreslåes

De 10-15 årige er IKKE hærdede kriminelle, men de bliver det hvis de bare slipper afsted med alting....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 18:47

Citat
at jeg nok ville være tilbøjelig til at give så strenge straffe som muligt

Nej - det er ikke det der er tale om....

Det skal være en anden form for straf - for min skyld "kald det slavearbejde"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 18:52

De skal arbejde for SAMFUNDET og ikke leve af det....

Det er samfundet der har betalt prisen i første omgang.....

Bliver "gamle fru hansen" slået ned er det hende der skal arbejdes for (og det skal naturligvis være under KONSTANT opsyn)

At netop det ikke lader sig praktisere i alle tilfælde er jeg udmærket klar over, men så kan der være tilsvarende andre muligheder..... - f.eks. gøre noget for vores klima - så slår vi 2 fluer med et smæk....

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 05-09-07 20:28

Kære mulberry
Lav ophold i det du skriver......
Måske er det bare fordi jeg er en gammel kone,
men det skulle altså læses et par gange inden jeg fik det hele med!

Og hvad er det så vi skal gøre ved de problemer du ridser op??
I dk bliver vi ikke slået ihjel for at sige vores mening (kun blacklistet!!)
Så vi burde vel nok kunne få nogle forslag på bordet!!

Hvad vil du gøre, hvis dem du skal være med til at dømme,
ikke udviser den mindste smule anger??
Får de så "bare" den hårdst tænkelige fængselsstraf?
Og hvad hvis de kan se, at de "har gjort det forkerte sted"??
Har du muligheden for at give dem en anden, mere human straf??

Og hvordan er det at tingene kommer videre,
end til at vi skriver om det på Kandu???

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-09-07 21:30

Diskussionen her i denne tråd er såvidt jeg kan se et forsøg på at forklare problemerne med anden generations indvandrede, løse problemerne med utilpassede rigmandsbørn der kommer fra nord for københavn men vil have et ungdomshus på Nørrebro samt en hurtig løsning af alle problemer og modsætninger i den arabiske verden.

Det er vist lidt ambitiøst og i mine øjne en blanding af pærer og bananer.

Hvis vi holder os til de unge ikke etniske danskere jo så hjælper det at gøre noget, se på Vollsmose man har sat massivt ind og bydelen har aldrig fungeret så godt som den gør nu. Det er ikke en interessant historie for Station 2 og derfor hører vi ikke om det ! Men det nytter faktisk at lave en målrettet indsats.

Og hvorfor skal vi så bruge penge på det ? Af to grunde 1 vi inviterede dem selv herop og lod i alt alt for mange år være med at gøre noget 2 det er for dyrt og for dumt ikke at gøre noget.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 05-09-07 23:55

Citat
Det er vist lidt ambitiøst og i mine øjne en blanding af pærer og bananer.

Okay, Thomas..
Nogen har væltet frugtvognen!!
Men det er nok fordi det altsammen handler om ting vi er foruroligede over,
og vi gerne vil ha' gjort noget ved!!
Og helst i morgen!!
Men klokken er mange nu, og selv om jeg er Å-menneske, så skal jeg tidligt op!!
Vi må fortsætte diskussionen en anden gang!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-09-07 09:04

Det er jo et vidt begreb hvem "de kriminelle" er.
Psykopater er ofte kriminelle og der er nok ikke meget at gøre for at få dem til at tænke fornuftigt.
Der er de religiøse fanatikere.
Der er dem der kæmper for et smukt ideal, men samtidig siger at målet helligere midlet.
Der er nogle unge nogle uheldige unge der er kommet i dårligt selskab og har brug for en opsang og lidt støtte.
Der er narkomanen der skal ha til sit næste fix.
Der er Klaus Riskærtypen
Der er rockere.
Og så videre.
Som jeg læser Refi´s oplæg er det set udfra de seneste overskrifter om tidligere ungdomhusbrugere og deres sympatisører og om de terrormistænkte, der skulle have haft til hensigt at bombe Nørreport, hvis det er sandt.
Jeg mener ikke der er noget der berettiger terror og gadekrig, det er for tabere. Hvis nogen hader een så meget at de i disse tider hvor vi statskassen bugner og Ritt har fået sine gemakker på rådhuset sat i stand for 700.000kr af borgernes penge, men samtidig ikke kan rumme en bestemt gruppe unge nok til at lade dem have deres sted i fred, så er det ikke de unges fejl, men det er deres fejl at reagere med tilsvarende had. Der er stadig steder de kan mødes og forsamlinghuse de kan bruge til møder, fester og lignende. De unge, som ikke som har mange gange prøvet med forhandlinger, men de bliver afvist hele tiden. Og de "unge" er altså ikke"forkælede unger fra Nordsjælland", men hovedsaglig københavnere.
Forslag på bordet, jo tak, hvad hjælper det?!, der findes jo psykologer og andre, der er i stand til at hjælpe nogle kriminelle typer til at skifte stil, det er bare ikke noget der bruges særlig mange resourser på. Igen er det sædvanlige "Ritt-syndrom", at vende ryggen til og bruge pengene på sig selv.
Så hvad med nogle nye ledere? Nogle der ikke kun er interesseret i at beskytte sig selv og de under 10% der ejer og adminstrere verdens resourser, så de resterende 90% ikke skal sidde mere eller mindre i saksen, med alle de problemer det medfører.
For ikke at glemme terrorproblemet, så var det jo egentlig ikke et så stort problem FØR Muhammed-tegningerne, som var resultatet af en kynisk og hånlig tankegang.
Jeg mener bestemt ikke at religion er løsningen, tværtimod er den fuld af løgn og måder at underkue mennesker. Men om man er muslim eller noget andet eller ateist berettiger ikke at nedgøre andres helligdomme.
Der er noget der hedder dialog og muslimer og folk fra andre religioner, fx Sikher, hinduer og bhudister, har jeg erfaring for er altså til at tale med på en ordentlig måde om vores forskellige livssyn hvadendten den er solidt plantet i en religion eller ej.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 18:16

Jamen.... mulberry
Hvor er de folk, som gerne ser ændringe til den humane side, så henne når vi vælger vores politikkere???
Ene kan vi jo ikke flytte læsset!!
Og selvom vi er mange der gerne vil dialogen, så hjælper det ikke,
hvis dem der bestemmer over pengekassen ikke er med på idéerne!

Igamle dage sendte man børn på opfedning på landet; kunne man finde en løsning hvor man sendte de unge, der ikke er helt tabt for omverdenen, på "opdragelsestur" til jylland?? Eller??

Tak fordi du har lavet luft i dit indlæg..
Det er meget nemmere at læse!!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-09-07 21:46

Citat
Pædagogisk aktivitet kan være som du skriver "at knokle"....
Altså lad dem lave noget, kør dem trætte, lav restriktioner, forvent respekt, "kæft, trit og retning",
men lad dem føle at de rent faktisk dur til noget!!

Se DET går jeg ind for

Jep, væk med den kriminelle lavalder. Hver enkelt sag skal behandles hver for sig, at forbryderen er under 15 år er ingen undskyldning!! Straffen laves passende efter omstændighederne.. Alder/forbrydelse osv..

Jeg kan se problemet fra flere sider, men den perfekte løsning findes nok ikke

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 21:59

Citat
men den perfekte løsning findes nok ikke

Jo da....

Vi mangler bare at overbevise regeringen....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-09-07 22:05

Eller udskifte regeringen med en perfekt regering

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 22:08

Har vi en socialdemokrat på banen

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 22:26

Scialdemokrat???
SF'er...

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-09-07 23:01

Den siddende regering forsøger da så godt den kan at føre socialdemokratisk politik men man kan jo desværre godt se at de ikke er helt trænet i det

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 23:05

mer' øvelse..
Eller overlad taburetten til en anden..

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-09-07 23:10

Ja da, eller lad os få Glistrup på banen igen

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 23:17

Åh, nej.. så emigrerer jeg..
Aussie, tror jeg...

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 23:47

Så en debat på dr2 i aften..
om PET's rettighedder osv..
om risikoen for terror.
Det var faktisk godt..
Bortset fra at der heller ikke der var en løsning på problemerne!!!!!
og det var ellers de "kloge"..

altså en imam (ham danskeren), en forsker, Naser Khadar, Lene Espersen og Anne Baastrup..

Jeg tror faktisk, vi har gjort det lige så godt her på kandu..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 08:20

Det er da en misforståelse at tro at "andre" politikere kan gøre det anderledes....

De gør bare hvad de får besked på af de "kloge".....

Politikere er ganske alm. mennesker som os andre - hverken mere eller mindre....

Det er ikke dem der styrer landet - de har bare rettigheden til at sige ja på de rigtige steder.....

Det ser vi jo gang på gang, at hvis nogen træder ved siden af (har en anden mening) bliver de hældt ud af partiet eller går selv)....

Det er politik der styrer og nogle ganske få der bestemmer den...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-09-07 08:37

"Når det sidste træ er fældet, den sidste flod forgiftet og den sidste fisk fanget, først da vil I se, at penge ikke kan spises."

En Cree-indianers profeti

Jeg læste engang om en indianerstamme der satte de uvorne et langt stykke vej væk for at hugge sten.

Jeg vil mene, at vi alle kan gøre noget. Når problemer har acceleret over længere tid, er gået i hårdknude, er sat på spidsen og hvad der nu ellers kan bruges af udtryk, så er det ikke lige til at klare i et snuptag.
Jeg vil mene, at vi alle, hver enkelt har vores unikke indgang til at gøre en forskel.
Isteden for at sætte sig på halen og gi op og sige jeg lære aldrig at tale fransk for eksempel, jeg er dårlig til dit og dat. Så lær bare to ord om dagen, så vil du snart være kommet et pænt stykke.
Eller spørg dig selv, hvor brænder det mest på i mit liv, i min famillie og gør bare en lille ting hver dag, som du ved, at du kan overkomme og har lyst til at se forbedring indenfor.
Bliv bedre til at lytte og kommunikere fx, lær nogle enkle ting og øv dem og find flere ting. Bliv bedre til at stresse af, hvilke metoder virker for dig og kan det gives videre? Hvilke fordele er der ved at stresse af?
Folk der bor i byen har ofte ingen fornemmelse af, hvor meget de skader naturen med deres moderne liv fordi de aldrig fx ser en losseplads eller en forurenet mose, hvordan er din forbindelse til naturen og hvilke fordele vil det give dig at tage fx ud og gå en lang tur i skoven bare en gang i mellem?
Al denne energi og positivitet fra mange, der gør lidt hver dag vil forebygge, at de helt stor problemer opstår.

http://www.alstedconsulting.dk/uploads/hvorforstress.pdf

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-09-07 08:48

"Viljen til at ville, giver ennen til at kunne"
Winston Churchill

"Det umulige tager blot lidt længere tid"
Winston Churchill

Minsandten om der ikke står noget positivt i koranen! :
"Den fortjener Paradiset, som får menneskeheden til at le."
Koranen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-09-07 08:50

ennen = evnen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-09-07 19:24

Det glæder mig så meget at se så sunde holdninger

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 07-09-07 19:45

Citat
Det er politik der styrer og nogle ganske få der bestemmer den...

Og hvem bestemmer så hvem de ganske få er ???

Hvem bestemmer f.eks. at pianisterne skal have lov til at gå og gøre almindelige mennesker bange for deres egen skygge. opfordre til selvtægt, appellere til den indre svinehund ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 19:54

Citat
Og hvem bestemmer så hvem de ganske få er ???

Det gør din position i samfundet

Citat
Hvem bestemmer f.eks. at pianisterne skal have lov til at gå og gøre almindelige mennesker bange for deres egen skygge

Er der nogen efter dig

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-09-07 12:33

Det er dig der snakker om undergang !

Din politiske indsigt tyder på at du sidder for meget bag en skærm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 12:51

Der tager du MEGET fejl.....

Jeg sidder FORAN

Meeen jeg kan da trøste dig med at der kommer "en del" politikere i huset.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-09-07 13:15

Hvad ved politikere om noget ? og husker du at skelne mellem folkevalgte og så politikere ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 13:26

Citat
Hvad ved politikere om noget ?

Det er dem der ved noget.....

Ikke de "folkevalgte" - de er bare "stråmænd"

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-09-07 13:44

Du ved godt selv at det ikke giver mening det du skriver ik . Prøv at sammenlign det du skrev 7.9 kl 8.20 og så det du lige har skrevet. Ikke alene giver det ingen mening men du modsiger også dig selv. Er det fordi du mangler nogen at diskutere med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 14:02

Du MÅ være journalist....

Du læser tilsyneladende kun dele af teksten....

For min skyld må du da godt udskifte politikere med folkevalgte i omhandlede kommentar.....

Det er vist kun dig der har besvær med at forstå det.....

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 08-09-07 14:47

mulberry.. du har så mange flotte ord..

Citat
"Når det sidste træ er fældet, den sidste flod forgiftet og den sidste fisk fanget, først da vil I se, at penge ikke kan spises."

Og ih.... hvor er det rigtigt..
Men hvordan kommer vi så videre???

Vi kommer ikke videre ved at thomas og refi diskutere hvad en "rigtig" politikkere er..
Eller hvem der har skrevet hvad!

Så hvad gør vi??
Ingenting???
Læner os tilbage, passer os selv, og lader andre (måske politikkerne) om at passse landet??
Og de unge "rødder" om at give politiet nok at se til??

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-09-07 12:25

Giv politiet lov til at gøre noget ved de uro magere der virkelig skaber problemer!
Jeg har ingen problemer med at der er nul-tolerance når det drejer sig om grov vold, eller narko kriminalitet..

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-09-07 12:42

@taunusanden hvad er det lige præcis for nogle beføjelser politiet skal udstyers med som de ikke har i forevejen.

Skal vi have nedbrudt grænserne endnu mere mellem den udøvende, den lovgivende og den dømmende magt.

Giver i mine øjne ikke meget mening at man vil lærer folk at overholde spillereglerne ved ikke selv at gøre det.

Operation "stop volden eller vi tæsker jer"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 12:54

Citat
Skal vi have nedbrudt grænserne endnu mere mellem den udøvende, den lovgivende og den dømmende magt.

Vi skal bare have nogle regler/love der passer til det samfund "de andre" prøver på at lave....

Og hvem er de andre ???? (inden du spørger )

Det er dem der ikke selv kan tænke og gør hvad der passer dem i forhold til nuværende lovgivning

Så hvis det er "tæsk" der skal til - så må det jo blive det

Citat
Giver i mine øjne ikke meget mening at man vil lærer folk at overholde spillereglerne ved ikke selv at gøre det
.

Problemet er jo at de IKKE overholder spillereglerne - så der må nye regler til
Citat
Operation "stop volden eller vi tæsker jer"

Kan bruges på en del med 100% virkningsgrad....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-09-07 14:49

Jep.. To ordsprog.. (ret mig hvis jeg tager fejl?)

Et øje for et øje!

Med ondt skal ondt fordrives!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-09-07 15:45

Ja så er vi tilbage ved den tankegang der ligger til grund for religiøse fundamentalister kald det sharia eller det gamle testamente.

taunusanden og refi ville åbenbart føle sig fint tilpas i Saudi Arabien

Men vi er nogen der ikke ønsker et sådanne samfund og ikke deler et sådanne menneskesyn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 15:59

Citat
Men vi er nogen der ikke ønsker et sådanne samfund og ikke deler et sådanne menneskesyn

Jamen så lad os da høre noget konstruktivt - det mangler der "lidt" af i dine indlæg....

Kritik for kritikens skyld

Vi kan jo sende dem til sydsjælland......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 16:01

Citat
refi ville åbenbart føle sig fint tilpas i Saudi Arabien

Jeg ville føle mig ganske tilpas der - hvis det var det jeg ønskede.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-09-07 16:36

Start med at se problemerne i deres rette størrelse. Chancen for at dø ved en terror handling er mindre end chancen for at dø ved en seksuelt overført sygdom.

Chancen for at du bliver udsat for vold af en fed kolerisk dansk bilist er væsentligt større end at du bliver udsat for vold begået af indvandrede.

Hvis dit hus er gennemrodet efter et røveri så er det sandsynligvis en ærkedansk småkriminel der har begået det.

Vi lever i en tid der er mere tryg end nogensinde før. Chancen for at dø en naturlig død har aldrig været størrer men alligevel render folk rundt og er angste og kræver øje for øje og hånd for hånd.

Det er i den grad langt ude.

Løsninger tjaa at vi alle sammen begynder at tage et større ansvar for den verden og det samfund vi lever i og stopper med at give andre skylden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 16:45

Citat
at vi alle sammen begynder at tage et større ansvar for den verden og det samfund vi lever i og stopper med at give andre skylden.

DEt er jo det "de andre" IKKE forstår....

Citat
Chancen for at du bliver udsat for vold af en fed kolerisk dansk bilist er væsentligt større end at du bliver udsat for vold begået af indvandrede.

Jeg har INTET sted påstået at problemet skyldtes indvandrere - selvom de er en medvirkende årsag

Citat
Hvis dit hus er gennemrodet efter et røveri så er det sandsynligvis en ærkedansk småkriminel der har begået det.

Skulle det gøre det tilladt...

Citat
Vi lever i en tid der er mere tryg end nogensinde før

Og så bliver vi bare stående der

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-09-07 16:46

Hørt! Og hold op med at frygte. Frygt er noget der er ude i fremtiden. Men livet leves i nutiden. Så vær i nuet så er der intet at frygte.
Og vær din egen største autoritet. Tag ikke alt du hører og ser fra medier som gode varer, meget er dybt misvisende og angstskabende. Brug din sunde fornuft!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 16:49

Citat
Brug din sunde fornuft!

Korrekt....

Vi skal bare overbevise alle "de andre"

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-09-07 19:00
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-09-07 19:14
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-07 00:14

Citat
Den siddende regering forsøger da så godt den kan at føre socialdemokratisk politik men man kan jo desværre godt se at de ikke er helt trænet i det

Ja uha, verden er af lave. Socialdemokratisk politik = velfærd.

Fogh har bevist, at velfærd ikke er et socialdemokratisk projekt - og det er naturligvis træls, når man som dig ynder at spinne alt i denne vreden, som du ikke bryder dig om, til at være et problem, der er forårsaget af regeringen.

En borgerlig regering som smider 34 mia. i det offentlige siden 2001 (hvilket er 14 mia. mere end Nyrup havde planlagt), er vist ikke det bedste skræmmebillede for nedslagtning af velfærd. Det siger blot mere om oppositionens og organisationers "målet helliger midlet" politik, hvor man forfølger en hvilken som helst mulighed for kritik..

http://politiken.dk/indland/article330339.ece

Måske du skulle have ventet lidt med, at skyde nogen i skoene ikke at have politisk indsigt...mmm

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-07 12:59

Citat
Har vi en socialdemokrat på banen

Jeg synes ALLE grupper burde have flere penge. Skoler, hospitaler, bistandsklienter, dagpengemodtagere, førtidspensionister, Det Kongelige Teater, filmskolen, DR, vuggestuerne, børnehaverne, gymnasierne, universiteterne, vejvæsenet, hjemmehjælpen, skatteyderne. Alle, simpelt hen. Staten kan bare betale.

Er jeg socialdemokrat nu?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-07 13:04

Naaaarrrrhhhh

Men det snerper

Lad os bare bruge de 50 milliarder der er - vi tjener bare nogen flere.....

Men en STOR BID på retsfølelsen - tak....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-07 13:06
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-09-07 12:44

Citat
Jeg synes ALLE grupper burde have flere penge. Skoler, hospitaler, bistandsklienter, dagpengemodtagere, førtidspensionister, Det Kongelige Teater, filmskolen, DR, vuggestuerne, børnehaverne, gymnasierne, universiteterne, vejvæsenet, hjemmehjælpen, skatteyderne. Alle, simpelt hen. Staten kan bare betale.

Er jeg socialdemokrat nu?!

Var det ikke dig selv der gjorde opmærksom på at den nuværende regering er den regering der i særklasse har formået at lade kasse stå åben. Alle skal have uden tanke på fremtiden. Til helvede med hvad Nationalbanken siger, Til helvede med hvad de store banker siger, det hele er bare et spørgsmål om at hytte sit eget skind og sikre taburetterne og så er det egentligt ligegyldigt hvad man mente dengang man gik ind i politik.

Udnævnelsen af Karen Jespersen, der i sin tid i VS var en af dem der sammen med sin mand gik ind for at sætte de borgerlige frihedsrettigeder ud af kraft, var Hard core Eu modstander, ja var sågar modstander af Ørsesundsbroen er et glimrende eksempel på en regering uden en vision.

Og Refi du spørger om vi bare skal læne os tilbage eller rettere blive stående nej naturligvis ikke men du indledte denne tråd med at snakke om verdens undergang og det er bare ikke virkeligheden selvom mange populistiske politkere gerne vil have os til at tro at vi hele tiden har grund til at være bange og derudover vil jeg bare henvise til det sidste indlæg Mulberry skrev og sige hørt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 12:56

Citat
Vi snakker miljø og jordens undergang hvis ikke noget bliver gjort

Ja - det var det jeg sagde....

Og det er det de "kloge hoveder" mener vil ske hvis vi IKKE gør noget.....

Personligt kan jeg da være ligeglad om jorden eksisterer om 100 år...

Personligt kan jeg da være ligeglad om der er "borgerkrig" på nørrebro

Personligt kan jeg da være ligeglad om Islam laver hellig krig.....

Personligt kan jeg da være ligeglad om nogen bryder ind hos NABOEN

Personligt kan jeg da være ligeglad om nogen slår "Mor Karen" ned

Jeg kan da bare passe mig selv

Var det det du ville høre......

Problemet er bare at jeg ikke er personlig - jeg er også interesseret i mine medmennesker.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-09-07 13:16

Ja min påstand er så at du ikke er særligt meget i kontakt med virkeligheden medmindre du definere virkeligheden som det der foregår på dit 42 tommers husalter.

Fordi alle de ting dit indlæg påstår er virkelighed er ikke virkelighed. Mor Karen bliverikke slået ned når hun går ud, ikke mere end for 30 år siden.

Hvor er det du ser religionskrige, udover på DF hjemmesider

Borgerkrig på Nørrebro hmm ikke der hvor jeg var i går, bare det at bruge ordet borgerkrig om noget der ikke er andet end groft hærværk skriger langt væk af hysteri og forsøg på at oppiske en stemning.

Og for hvert klogt hoved der mener et kan du finde et andet der mener det modsatte så kom i gang med at bruge den sunde fornuft og lad være med at tro på alt hvad medier og politikere prøver at bilde dig ind

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 13:23

Citat
Mor Karen bliverikke slået ned når hun går ud, ikke mere end for 30 år siden.

Nej netop - der er INTET blevet gjort....

Citat
Hvor er det du ser religionskrige, udover på DF hjemmesider

Du MÅ være blind...

Citat
Borgerkrig på Nørrebro hmm ikke der hvor jeg var i går, bare det at bruge ordet borgerkrig om noget der ikke er andet end groft hærværk

Ja hvis ikke man læser """" (de er ret vigtige)

Citat
og lad være med at tro på alt hvad medier og politikere prøver at bilde dig ind

Det havde jeg sandelig heller ikke tænkt mig at tro på

Men kan man så tro på "Thomas.Haugaard"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-09-07 14:33

Citat
Var det ikke dig selv der gjorde opmærksom på at den nuværende regering er den regering der i særklasse har formået at lade kasse stå åben. Alle skal have uden tanke på fremtiden

Du så vist ikke mig skrive noget som helst om, at velfærd er ensbetydende med at man ikke tænker på fremtiden. Ser du Thomas, det er nok den største forskel på de borgerlige og de røde. Anker Jørgensen burde være landsforvist for sin evne til at køre et land et i sænk - hvorimod regeringen har bevist, at man sagtens kan yde velfærd, og være økonomisk bevidst vedrørende fremtiden..

Citat
Udnævnelsen af Karen Jespersen, der i sin tid i VS var en af dem der sammen med sin mand gik ind for at sætte de borgerlige frihedsrettigeder ud af kraft, var Hard core Eu modstander, ja var sågar modstander af Ørsesundsbroen er et glimrende eksempel på en regering uden en vision.

Rønnebærrene er pænt sure. Ikke bare her på kandu, men også i andre debatter på Internettet.

Det er nu lidt morsomt, at socialdemokraterne der dengang gjorde Karen Jespersen til minister og syntes at hun var alletiders, i dag er ved at falde over hinanden i deres (sagligt ubegrundede) forbandelser over hende.

Selom jeg personligt ikke bryder mig det store om damen – så er Karen Jespersen som socialminister for mig at se intet mindre end en geni-streg fra Anders Foghs side. Med den folkelige opbakning hun nyder godt af, tror jeg man vil se en svækkelse af venstrefløjens chancer ved et kommende valg.

Og ja, der passer mig glimrende - æv bæv

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-07 01:06

Verden af i morgen? .... http://www.berlingske.dk/article/20070917/kultur/109161149/

Tja, jeg kan blive i tvivl. Er United Nations blevet til United Muslims?!

Eller er EU bare gået i masochistisk selvsving, og leger med fordi de ikke tør, eller kan andet?! ...
I hvert fald var Durban en skandale, og alle demokratisk sindede nationer burde have udvandret i protest.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 15:02

Tak for svaret Bertlov.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 28-09-07 15:22

Tysind tak for det refi...
Og god weekend til alle.....................
Trods alt!