/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
De autonome...igen!
Fra : Satellit
Vist : 929 gange
20 point
Dato : 03-09-07 12:53

Så blev Nørrebro hærget endnu en gang lørdag nat, og endnu en gang havde det store konsekvenser for uskyldige beboere og forretningsdrivende.
Nu varsler de unge demonstration og ballade igen på torsdag, og ifølge dem selv er der større opbakning blandt beboerne på Nørrebro end nogensinde, hvilket jeg personligt tvivler stærkt på.
Jeg håber at politiet møder talrigt op på torsdag med vandkanoner, men mon ikke politiet netop nu er ved at lægge en strategiplan for, hvordan de skal løse konflikterne på torsdag?
Det er en uløselig situation, - jeg mener ikke at de unge skal have noget ungdomshus med den opførsel, de har lagt for dagen og de beløb, de har kostet både de selvstændige erhvervsfolk på Nørrebro samt staten og kommunen. Det vil være det samme som at give efter for terrorisme.
Til gengæld er der noget der tyder på, at de unge ikke har tænkt sig at give op.
Hvad mener du der skal til?
Var der ikke noget med at der var en fond, der ville købe et ungdomshus til de unge, men de unge sagde nej tak, da de vil HAVE et hus og ikke købe det?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 03-09-07 12:58

Jeg må blot konstatere at der er en gruppe børn og unge der vil vold og ballade for balladens skyld. Jeg har ingen løsning indenfor rammen af mit medmenneskelige grundsyn, men hverken eftergivelse eller konsekvens virker overfor denne gruppe, der blot søger nye mål for deres voldstendenser hvis de gamle forsvinder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-07 13:18

Citat
Jeg håber at politiet møder talrigt op

Ja - tag bare beboerne med og måske lidt Helle Angels - det må være som at komme i Tivoli...

Så kan man dagen efter gå rundt og se HVEM der deltog

Derefter LUK for AL offentlig støtte - lad dem sulte hvis det er det der skal til - så kan det være de finder hjem til mor og far....

Og så laver vi lige en særregel i den slags sager....

Minimum 2 års fængsel/deportering/børnehjem osv. for ENHVER ballademager - uanset alder...

Ja - det er hårde ord, men det er det ENESTE de forstår...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-07 13:20

Jeg synes, at de unge efterhånden har kørt sig selv og deres voldelige, agressive fremturen derud, hvor de trænger til en alvorlig afklapsning.

Om det er så er tilstrækkeligt hvis politiet fik bemyndigelse til at tæske dem, eller om de ligefrem skal ha' lov til at skyde vandalerne når de nægter at lade sig kalde til orden, det er heldigvis ( for de unge) ikke op til mig at bestemme.

Jeg sad lige og så et videoklip hvor en håndfuld unge koldt og roligt smadrede en butik.........helt ude af proportioner med hvad man bør acceptere af utilpassede, uopdragede møgunger.

Det er ikke en "kamp" for at få et andet tilholdssted for de unge, nogen af dem utilpassede, for en stor dels vedkommende kriminelle og stofmisbrugere (="ungdomshus")....men rent HÆRVÆRK....blot for hærværkets skyld

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-07 13:21

Hvis nogle unge mennesker tager til Jylland og foretager en masse ballade.
Må der så slet ikke komme unge mennesker til Jylland.
Er nogle unge = alle unge........................

Hvor har vi ældre/gamle dog travlt med at mase os frem i livet og købe store fladskærme og fine biler ...................................der er slet ikke tid til at lede de unge på rette spor - det er meget nemmere at lade politiet banke dem.

Det er ikke samfundets skyld.................men ligegyldige forældre.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-09-07 13:28

Problemet blev da løst i 1981 da weidekamp forærede dem det hus politiet fordrev dem fra her i foråret.
Den nye situation, som myndighederne skabte ved at overfalde de hjemløse børn midt om natten og smide dem ud på gaden hvor de kunne mishandle dem med knippelslag i ansigtet, og bruge dem som prøveklude for de nyindkøbte hollændervogne. Den situation kan kun genoprettes ved at "forære" De hjemløse børn et nyt sted at være. Ellers har de kun gaden, og politikniplerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-07 13:29

Citat
Må der så slet ikke komme unge mennesker til Jylland.

Der "tør" de ikke lave ballade - tøsedrenge......

De ved de får "hug".....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-07 13:29

Bare se i nordjylland - der skyder man biltyve - så kan de lære det....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 03-09-07 13:30

e.c. >> Siger du 'tvangsfjernelse'?

Men enig: En eller anden form for behandling, ved bare ikke hvilken. Ungdomshuset tror jeg i al fald ikke længere på er 'sagens kerne' - det er bare undskyldningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-07 13:31

Citat
Den situation kan kun genoprettes ved at "forære" De hjemløse børn et nyt sted at være

Ja - en fængselscelle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-07 13:42

Næ - jeg vil hellere "tvangsindlægge" de >>>>travle forældre<<<<<< til at tage hånd om deres børn og unge.
Og måske skulle Ritt og de andre såkaldte sociale (demokrater) se at blive lidt mere socialt engageret i stedet for bare at sidde sole sig på taburetterne.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-09-07 13:48

Ec - Ligegyldige forældre, Hvis de har forældre er de sløvede af narko, eller sprut
Tvangs fjernelse? Herre min gud de er jo fjernet - gået hjwmmefra hvis de havde noget hjem.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 03-09-07 14:00

Valde, det er da noget værre sludder! Hvem siger at det er hjemløse børn???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-09-07 14:22

sattelit følger du ikke med inden du siger sludde?
Se det hus man stjal fra dem var det Weidekamp forlrede til hjemløse børn for 25 år siden - ja de er skiftet ud noglle gange ,børnene

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-09-07 14:25

Hvad sker der på torsdag ? Er der planlagt ny DEMO(N)stration?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 03-09-07 14:29

Ja, der er planlagt en ny demonstration, som skal starte foran Jagtvejen 69, eller det der engang var jagtvejen 69.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-09-07 14:31

mulberry - det tror jeg da ikke, Det er nok politiet der skal øvel sig, inden opgøret med Kristiania.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 03-09-07 14:48
Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 03-09-07 14:51
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-09-07 15:57

Citat
Til gengæld er der noget der tyder på, at de unge ikke har tænkt sig at give op.
Hvad mener du der skal til?

Lad staten bygge en mur rundt om Nørrebro – så kan vi jyder når vi er på besøg, i stedet for at tage til Bon Bon land, bevæge os til Bang Bang land - og more os med at ligge på muren og enten dumpe brosten, eller leje en riffel med gummikugler.

2 Kroner pr. brosten/kugle og en gratis brosten/kugle, såfremt man er heldig at ramme en autonom..

Muren muliggør iøvrigt at sætte militæret ind mod Nørebro. Problem solved

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-09-07 16:09

Faktisk er jeg nået dertil, at selvom jeg er imod selvtægt, så vil jeg forståelse for, at beboerne greb til selvtægt overfor de unge, som brænder butikker af, plyndrer og begår hærværk på både offentlig og privat ejendom, og generelt skaber frygt for såvel voksne som børn på Nørrebro.

Tog jeg en autonom i at brænde min bil af "for sjov", så garanterer jeg ikke for, at mine hænder forblev bag ryggen.

Men ja, jeg er også den der type forældre, som siger til min pode, når vi leger - at godt nok siger loven at forældre ikke må slå børn, men der står ikke noget om, at vi ikke må skubbe dem ind i en tjørnehæk!

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 03-09-07 16:12

creamygirl du har den rette indstilling. Jeg vil være med

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-09-07 16:15

Citat
Er nogle unge = alle unge

Nej så absolut ikke. Ikke alle unge ligner og opfører sig, som Edward saksehånd.....på crack!
Nogle er rent faktisk ganske søde, og indenfor pædagogisk rækkevidde..

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 03-09-07 18:36

--> satellit

Puha.. Du starter ugen hårdt!
Hvis vi kunne løse dette problem, sad vi ike her og skrev!
Så var vi travlt optaget med at udføre den idé, der kunne løse problemet..!!

Men som valde også skriver, så startede jistorien jo for længe siden og havde en anden start og en anden formodet slutning!

Desværre for os alle, har nogen - hvem ved egentligt hvem?- ændret både fortælling og slutning..
Og så bliver det svært at handle.
For hvordan er det nu lige det hele hænger sammen..
Hvis var ungdomshuset? - Havde nogen ret til at smide andre ud? - hvis det skulle renoveres, hvem skulle så betale? - var det stadigvæk hjemløse børn, der brugte det som tilflugt? - galdt loven ikke inden for matriklen "jagtvej 69"? - osv....

Og nej, jeg går ikke ind for korporlig afstraffelse, og tror ej heller disse unge mennnesker får noget som helst positivt ud af et ophold i en celle (gummi, eller ej!!)

De trænger til voksne som mener hvad de siger og tør at tage kampen op!

Og ja, jeg ved godt at flere af de unge er så langt ude, at de måske slet ikke kan nås!!

Og nej, jeg har ingen idéer til finansering af evt. "projekter" der kan få de unge tilbage på ret køl!

Og nej, jeg synes heler ikke det er rimeligt at politiet skal stå overfor denne opgave......

Men jeg synes også at man skal overholde loven; og den indebærer ikke at man må slå andre mennesker ned fordi man ikke kan li' dem eller brænde biler af, elller slå butikker i stykker, eller smide brosten og div. andet kasteskyts efter politiet.....

Hvad er det lige VI kan gøre?????

Måske har nogen set at dette var et af mine "ømme" punkter!!

Lad os udtænke kloge tanker og overække dem til politikkerne!!!!!
Hvis bare, vi kunne!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-09-07 00:18

Bentlov - det ER da ømt det her.
Det var jo kommunen d,er var ejeren. Man forærede de hjemløse børn nøglen - ikke skødet - men alle opfattede det som en foæring, det var det også ment som, idet man sagde nu er det op til jer at udfylde rammerne
Kommunen stod med skødet indtil man solgte til faderhuset-
Ejerskabet var nok ikke så vigtigt ,som det juridiske. Man troede jo problemet var løst når man rev huset ned. det var vel mere en foragt for børnene.
Siden har alle myndigheder bekræften hinanden i selvretfærdighed, Nan troede at løse problemet ved at kalde 13 - 17 årige børn autonome - uden ellers at definere det ord! Man synes det udtryk giver myndihederne ren samvittighed til at føre sig frem med "Autonome" midler. at overfalde dem medens de sov. smide dem ud på gaden hvor man havde hollændervognene holdende til at skylle dem væk. for her måtte de selvfølgelig ikke være!

Mine opstød giver jo ingen løsning, for de forretningsdrivende og beboerne -Så vi savner stadig de kloge tanker og ikke tæv.
Det er ikke børnene der skal løse problemet!

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 04-09-07 00:32

---> valde
Jeg er enig med dig...
Er ikke oprørt over dine kommentare,
men over situationen!!

Og nej, det er bestemt ikke børnene eller de unge der skal løse opgaven.
Det er samfundet...
Altså politikkerne og dig og mig!!!
Vi må i arbejdstøjet eller tænketanken, hvad der nu virker bedst!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-07 06:47

Og Valde har som sædvanlig ikke forstået en dyt af hvad der ligger bag.

"Foræring af et hus for mange år siden" og "hjemløse unge"
I nogen af optøjerne sidste gang, blev der faktisk anholdt FORÆLDRE der var med på barrikaderne.....for at "være solidariske med deres stakkels uskyldige børn som nu mistede deres tilholdssted".....det tror da fa'en......en grusom tanke om de nu "hjemløse" unge i stedet skulle komme hjem og belejre mor og far når de nu endelig var sluppet af med dem nede i den rottebefængte, uhygiejniske ruin på Jagtvej....som de unge selv havde ladet huset forfalde til.

Næ, "ungdomshuset" LEJEDE Jagtvej 69, med nøjagtigt samme opsigelsesregler som hvis enhver anden lejer et hus eller en lejlighed, men nægtede bare at efterkomme den lejeaftale de SELV havde skrevet under på.

"Efter udbedringen af skaderne på huset skrev repræsentanter fra Ungdomshuset den 10. april 1997 under på en aftale med Københavns Kommune, hvor et vigtigt punkt var, at brugsretten til huset kunne opsiges med 3 måneders varsel."

http://da.wikipedia.org/wiki/Ungdomshuset

http://www.ritt.dk/images/stories/Ungdomshuset/aftale1982_drift_af_ung.pdf

http://www.ritt.dk/images/stories/Ungdomshuset/aftale1997_ung_benyttelse.pdf

http://www.ritt.dk/images/stories/Ungdomshuset/dombog_kb2004_ung.pdf

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-09-07 11:42

Ja men nu løser Dova da det probleml. hun forstår det til bunds og ved det er moget man skal banke sig ud af!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-07 15:49

Citat
sattelit følger du ikke med inden du siger sludde?

Det er dig som ikke har fulgt med og siger en masse sludder, valde - for havde du det, så ville du vide, at der altid har været problemer med de unges opførsel - og at din påstand om at de fik huset fordi de var hjemløse er det rene vrøvl!

Siden salget af huset har der været mange fordrejede meninger fremme, om grunden til at Kommunen valgte at sælge. Men Karen Hækkerup (S), som er en af dem, der dengang sad i Borgerrepræsentationen har til medierne fortalt nogle af overvejelserne.

Bl.a kunne Kommunen ikke blive ved at sidde naboernes klager overhørig. Naboerne ville have ro og orden i deres kvarter. De havde købt lejligheder i dyre domme, fået børn og malet deres facader, hvilket harmonerede dårligt med en bunke unge, som var totalt ligeglade med andre og deres ejendele, og ikke vidste hvad det ville sige at tage hensyn til andre og leve i fordragelighed.

Naboernes krav om respekt og oprydning efter Husets store fester var helt berettiget. Men i stedet blev deres gader brugt som toilet, og som campingplads. Det er så nemt at sidde i sin egen lille trygge provinsby, hvor den lokale ungdom en gang imellem holder en bette fest, og som i værste fald ender med at en ung mand vælter på sin cykel på vejen hjem. Noget andet er, at være Nørrebogenser og skal stå model til hærværk, såsom smadrede bilruder – ødelagte butiksfacader smadrede ruder i private boliger – pis/lort/bræk/opkast og glasskår udenfor gadedøren og i ungernes barnevogne - Grafitti og tags malet hen over deres biler osv osv. Det var/er hverdagen for naboerne til ungdomshuset på nørrebro!! ....Havde jeg boet på Nørebro med mine unger, så havde jeg bombarderet Kommunen med klager. Jeg vil altid kæmpe for, at såvel voksne og børn har krav på at føle sig trygge i sit nærmiljø. Ungdomshus eller ej!!

En anden MEGET væsentlig grund til at afvikle huset, var husets elendige forfatning.
Har du nogensinde været indenfor i det hedengangne ungdomshus?! ….Det har du ikke nej. For så ville du vide, at huset var ved at falde fra hinanden. Du ville vide, at skulle der have været opstået en brand, så havde vi formentligt stået med en brandruin samt adskillelige døde mennesker..
Du ville vide, at hvis man var uheldig og skulle skide under et besøg i huset, så måtte man diskret finde et egnet sted til dette, fordi der ikke fandtes et lokum i huset, som virkede. Og vi taler altså ikke om et bette dyllisk landsted med træer og buske til dette formål. Vi taler om indre Nørrebro. Jo jo – jeg har skam været der, og kan fortælle dig, at udover der var en stank af pis, lort og bræk både udenfor og indenfor, så var deres såkaldte folkekøkken det mest ulækre jeg til dato har set.

Prøv lige at overveje, hvad der ville være sket, hvis der var sket en brand eller eksplosion i Ungeren. Uha uha uha - Så havde vi set både de unge, deres forældrene og bedsteforældrene himle op på TV, at kommunen, brandmyndighederne, staten, alle ministrene og fanden og hans pumpestok, få ansvaret tværet ud i fjæset, De ville være blevet beskyldt for at have svigtet på det groveste – og der ville uden tvivl overhovedet, have rullet hoveder hos de ansvarlige, og der ville ikke have været et øje tørt på skærmen. Hulk!

De tidligere brugere af huset kalder begrundelsen for salget (brandfare) for en dårlig undskyldning. Jeg kalder det for en fornuftig beslutning!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-07 15:57

Hahaha, hjemløse børn! …Hvor har du det fra, valde ?! Mange af dem er til din orientering velnærede møgforkælede middelklasseunger – med forældre siddende ude i Hellerup

Enten kommer de for at høre musik, drikke sig skidefulde og skide, pisse og brække sig og smadre flasker, vinduer og biler, og derefter tage hjem.

Eller også kom de for gå i demonstration, smadre flasker, vinduer og biler, og derefter tage hjem.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-07 16:19

Citat
Se det hus man stjal fra dem var det Weidekamp forlrede til hjemløse børn for 25 år siden - ja de er skiftet ud noglle gange ,børnene

Der var tale om 1980’ernes bz-bevægelse, som senere har udtrykt, at det de har lært ved 80'ernes besættelser, er, at vold kan betale sig. At jungleloven fungerer fint - og at den stærkeste er den med de tungeste brosten, og det længste jernrør, det er ham der bestemmer. Demokrati og retsstat kan vi smide ud af vinduet..

Citat: Berlingske Tidende: “Vi smed et toilet ud af vinduet mod politiet. Et halvt år efter havde vi et ungdomshus. Det var den lære, jeg drog af det. Vi havde prøvet alt andet i vores kamp for at få et sted, men de var skide ligeglade. De pryglede os bare. Den dag vi gav igen, blev vi inviteret til forhandlinger."

http://www.youtube.com/watch?v=3109ttStg4A

Da Københavns Kommune den. 31. oktober 1982 besluttede at købe Jagtved 69 af foreningen Tingluti og overdrage brugsretten til BZ’erne, var det bestemt ikke små poders himmelblå, eller fordi de var hjemløse. Proceduren hvormed det lykkedes dem at tilrane sig denne (opsigelige kontrakt), bundede i en serie besættelser – og efter at en flok BZ’er smed et toilet i hovedet på politiet. Vold og chikane skaffede dem den (begrænsede) brugsret til Jagtvej 69..

Desuden var en af betingelserne for at bruge huset, at en kontaktgruppe skulle stå for forbindelsen/kontakten til kommunen, men denne gruppe forsvandt efter nogle år – og de unge har aldrig siden gidet hverken at kommunikere eller at samarbejde med Kommunen om noget som helst. Og jo sørme, der var forpligtelser som skulle overholdes Valde. Bl.a måtte de unge ikke overnatte i huset, men det lader til du i din sympati for de der stakkels hjemløse børn synes det var helt i orden, at de gjorde det. Du undrer dig slet ikke over, at ham der Weidekamp i aftalen med brugerne havde gjort det klart, at huset på ingen måde måtte bruges til overnatning. Hvis de unge var hjemløse, som du proklamerer, hvor tror du så de skulle sove om natten….Hjemme hos Weidekamp?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-07 16:22

Citat
Den nye situation, som myndighederne skabte ved at overfalde de hjemløse børn midt om natten

Gud hvor er du naiv!

Deres mor sov i et telt udenfor, så hun kunne gribe ind og himle op om retssikkerhed, hvis en betjent skulle komme til at træde en af de små uskyldige poder over en lilletå.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-09-07 19:12

Nå sådan hænger det sammen cremygirl - ja det retfærdiggør jo at smadre bærns ansigter med politiknipler, fødte forbrydere altså, ja det kastede vel nok lys over sagen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 19:17

Din "sarkasme" er for gennemskuelig "valde"

Du burde tilbyde dem en plads i dit hjem......

Det kan sågar være du kan "lokke" dem til at støvsuge en gang om måneden

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-07 19:29

Sarkasme ....

Det valde leverer har ikke en skid at gøre med sarkasme. Som sædvanligt plaprer han en linie eller 2 af sig. At argumentere har aldrig været hans stærke side!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-07 19:36

Og uha, sikke mange smadrede ansigter vi har set i medierne (det var ironi )..

Fortæl mig lige hvorfor det er sådan, at en ung "aktivist" kan knalde 100 brosten efter politiet uden at du løfter et øjenbryn, men når panserne så tager fat i ham og måske får hans arm i en lettere ubekvem position så er det straks politivold?! ..

http://politiken.dk/poltv/?ExtID=1355

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-07 19:46

Citat
fødte forbrydere altså

Sagde DU ....Det har jeg på ingen måde ytret!!!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-09-07 22:37

Det er for langt ude, jeg har leveret en lang række argumenter. Ceamygirl ikke et eneste.
DEr skal ikke være et eneste smadret barneansigt i den forbindelse.
Jeg fjerner fluebenet man kan vel nok diskurere sagligt selv om man er uenig, men ikke med det creamy disker op med.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 05-09-07 09:32

Ingen vil vist savne dig her, valde bye bye

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-07 14:25

Blev det for svært for dig Valde?! ….Ja sådan går det jo, når man tilsyneladende ikke har ret meget kendskab til trådens emne, og i mangel af bedre disker op med en påstand, som man ikke kan dokumentere, når man bliver bedt om det. I øvrigt er det plat, at du spiller tøsefornærmet, og truer med at du tager fluebenet, fordi du bliver sat til vægs. Selvfølgelig nupper du ikke fluebenet, for gjorde du det, så gad du end ikke gøre opmærksom på det, men havde bare listet af uden dramatik!

Nu sidder du så der med dit flueben, og læser med fra sidelinien – og det vil jeg gerne belønne med at pinde dine såkaldte argumentationer ud, sætte dem op mod hinanden, modargumentere, analysere og tilbagevise, at du har ret i dine ytringer.

Men det bliver ikke lige nu, da jeg har lidt småtravlt..

Accepteret svar
Fra : Bertlov

Modtaget 20 point
Dato : 05-09-07 15:48

øh............................
Hvordan er det nu lige man får skrevet noget her, uden at blive sat til vægs????
Nå; jeg har da brede skuldre, så..
Jeg er både-og enige med jer om at de unge ikke øve selvtægt (brostens/lokumskast) uden at det får konsekvenser!!
Men I opfordre også beboerne på Nørrebro til at øve selvtægt....
Hvor er vi så henne??
Jeg synes også det er gået for langt!!
Jeg mener også at de unge (møgforkælede eller ej!) skal lystre landets love!
De burde også flytte sig når politiet "beder" dem om det!!
Men.......
Sådan ser det nu engang ikke ud!
Hvad gør vi så??
Rydder vi Nørrebro (eller strandvejen??) for unge, og sender dem i eksil på Christiansø, indtil de lærer at "opfører sig ordenligt"?
Det er fint nok at diskutere..
men hvad er det lige vi gør??

DET ER SAMFUNDETS SKYLD
Næ..
Og egenligt er det ligemeget hvis skyld det er..
HVAD GØR VI???

Er det mig der har et blødt punkt på et forkert sted??
Er jeg den eneste der synes vi skal gøre et eller andet for de unge (der måske, måske ikke) er forsømt på det opdragelses mæssige plan??
(de kommer jo nok ikke alle fra Hellerup!!)
Eller er det ikke vores job??
Skal vi bare brokke os, og så godt med det??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 16:23

Citat
Rydder vi Nørrebro (eller strandvejen??) for unge, og sender dem i eksil på Christiansø, indtil de lærer at "opfører sig ordenligt"?

Alletiders ide......

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 05-09-07 20:13

Tager du med og spiller

Så tager jeg også med og er den der

Vi skal bare ha' nogen til at betale...................

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 10-09-07 13:50

Tak for svaret Bertlov.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-07 03:04

Citat
Hvordan er det nu lige man får skrevet noget her, uden at blive sat til vægs????

Det er ret simpelt faktisk. Når man gebærder sig i et skriftligt medie, så er ens evne til at kommunikere og formulere sig skriftligt alfa og omega. Det kan simpelthen ikke gradbøjes..

Som afsender af en skreven tekst har man et ansvar, som består i, at have selvindsigt nok til at kunne se, at hvis man ikke er speciel god til at formulere sig på skrift, så er det lettere at blive misforstået, og at det ikke nødvendigvis er læserens/modtagerens skyld.

I valdes tilfælde, så må han påregne at blive sat til vægs, når han som det første vælger at ytre sig usagligt og subjektivt om et emne han så tydeligt ikke har ret stor viden om. Ligeledes må han påregne at blive sat til vægs, når han i et forsøg på at argumentere rent faktisk KUN kan finde ud af at fordreje og skævvride andres argumentationer..

Når man ikke har andre muligheder, end det skrevne ord, så er man på skideren, hvis man ikke er god til at formulere og argumentere for sig. Og det er valde ikke. Her nytter det ikke at spille tøsefornærmet..

Var det svar nok??????

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 11-09-07 12:35

"Tak for kaffe"
Jo, jo det var svar nok..
Jeg skal nok la' være med at være "tøsefornærmet"..
Og i al fald tænke mig om inden jeg svarer!!