/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Politi afslag
Fra : nicklas_bræmhøj
Vist : 1280 gange
200 point
Dato : 04-09-07 18:40

Hej,

Jeg ville høre, om der herinde på Kandu, er nogle politibetjente, der kan hjælpe mig med et spørgsmål.

Jeg vil gerne ind til politiet, når jeg om 3½ år fylder 21.

Men jeg har "englevinger", som er når skulderbladene stikker en smule ud på ryggen. Og i ansættelseskravene, står der bl.a at ansøgere der skønnes at have en svag ryg får afslag.

Er englevinger med i kategorien "svag ryg", og vil dette medføre afslag på en eventuel ansøgning?

- Nicklas Bræmhøj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-07 18:47

Se du tiden an, der er jo 3½ år til og reglerne kan jo have ændret sig meget til den tid.

Men "englevinger" betyder jo ikke en svag ryg.

Træn du din ryg, hvis du mener du er "svag"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-07 18:55

englevinger kan være svage - eller beskadigede muskler - men - citerer:

Citat
Englevinger er den almindelige betegnelse for en skulderlidelse, hvor skulderbladet ikke kan kontrolleres og stritter bagud, når man bevæger armen. I langt de fleste tilfælde skyldes englevinger svaghed i skulderbladets styremuskler og er ikke generende, men kun af kosmetisk betydning.

uvilkårligt vil jeg ikke anse det for noget problem hvis du ellers er sund og rask - og du kan jo gå hjælp via læge til at få den nødvendige træning så musklerne styrkes.
Er musklerne stærke nok - i forvejen - eller ved din træning af dem - kan jeg ikke tro det vil være til hinder.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 04-09-07 18:55

Det er faktisk helt normalt, at skulderbladene på den måde stikker en smule ud...det vil de altid gøre hvis du slapper af i skuldrene, da det er skuldrene og kropsholdningen generelt der bestemmer hvordan skulderbladene sidder.

Og det har ikke noget med en svag ryg at gøre, med det menes selve rygraden og muskulatur, altså om man har problemer med ondt i ryggen, anlæg for diskosprolabs o.s.v.

Så nej, det vil ikke være afgørende for en evt. optagelse inden for politiet, at skulderbladene stritter lidt, såfremt du er i generel god fysisk form.

mvh dova

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-09-07 18:56

du kan f.eks begynde at dyrke roning. det giver en god stærk krop som du helt sikkert får brug for inden for politiet. alternativt fitnescentre, men det er forholdsvis dyrt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-07 18:57

Citat
Hvis »englevingen« ikke skyldes en nerveskade, men kun er tegn på muskelsvaghed eller måske dårlig kropsholdning, kan den trænes væk med øvelser vejledt af en fysioterapeut.

glemte jeg lige at sætte ind også

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-07 20:18

nicklas_bræmhøj

Som jeg tidligere skrev kan meget jo have ændret sig til den tid, hvor du kan søge ind for politiet.

Både regler og din kropsbygning. Der er jo 3½ år til.

Men pas nu på med at træne for meget og hold dig for alt i verden fra "ulovlige" stoffer.

Godkendelse af svar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 04-09-07 20:23

Tak for svaret dova.

Jeg vil gerne sige en tak til alle der bidrog med svar på mit indlæg.

Mange tak

Nicklas Bræmhøj