/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Navn søges/og farvebetegnelse!
Fra : Mette_arpe
Vist : 1049 gange
100 point
Dato : 03-09-07 17:33

Hej med jer!!

I januar fik vi jo en maine coon killing - og stort problem med at finde på navn..........indtil vi bad om idéer herinde fra, - valget blev Nikita.
Nå, men i går købte vi os endnu en maine coon killing - ligeledes en pige - og nu sidder vi med samme problem.

Så hermed beder vi om hjælp fra jer andre..................det må IKKE være et af dem vi nævner forneden - og det skal ikke være et eller andet "åndsvagt" eller kedeligt som "miv" eller lign.
Helt ærligt - kun seriøse forslag

Vores gamle røde hankat (kastrat) hedder Mis (hed han da vi købte ham 2 år gammel).
Vores unge kastrat hedder Gismo (for dem der har set filmene "Gremlins" kan nok godt gætte hvorfor).
Vores norske skovkat hedder Melody men bliver til daglig kaldt Mel (som hun lystrer - hed hun også da vi købte hende i April måned).
Vores maine coon - som bruger herinde hjalp med navnet på hedder Nikita (og det lystrer hun).

Og så har vi "rosinen i pølseenden"..............vores lille nye dejlige maine coon killing.

Farvehjælp ønskes også................hun er vist noget sølv tabby eller lign?? (hun er også rød).

Fotos kan ses her :
http://i173.photobucket.com/albums/w64/Minuet_photo/fotos054.jpg
http://i173.photobucket.com/albums/w64/Minuet_photo/smukke064.jpg
http://i173.photobucket.com/albums/w64/Minuet_photo/smukke055.jpg

Hold da op hvor er vi bare faldet pladask for disse skønne katte.................

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-07 17:56

med den lille nye prinsesse

Hvor er hun sød, og en meget speciel og smuk øjenfarve hun har.

Farven derimod er jeg ikke sikker på, men måske noget sortsilver makreltabby med rødt.

Og hvad skal hun så hedde........Ophelia

mvh dova

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 18:58

Hun er grå hhu skal hedde Mim og når hun blive ælder bliver det til Madam Mim

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 19:00

Nahhh Mim lyder ikke godt............ligger for tæt op af Mis (som også kaldes Misse)........

håber der kommer flere forslag :)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 19:08

Og du vil kun have danske navne????
Er gift med en Thailænder

???????

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 19:16

Hej dr_dem,

Nahh ikke specielt, - bare man kan kalde på katten :) Sååå skyd løs!!

Nikita er da vist heller ikke helt dansk - ej heller er Melody eller Gismo ...........

Vil blot have navne som vi kan kalde katten til daglig - (f.eks. er jeg meget imod at man giver én et navn for derefter at kalde den noget helt andet..............hva er fidusen i det??).

Eksempel: (dog godt nok med et barn - men altså) - min datter hedder charlotte - og bliver altså også KALDT charlotte............ selvom mange gerne ville ha kaldt hende Lotte.
Jamen for pokker - hvis hun skulle kaldes Lotte så havde jeg/vi sgisme da ikke døbt hende CHARlotte .
Ka du se fidusen??

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 19:27

Alt her er på Thai
Grå=Thaw
Rød= Daang
ung= Noi
Kat=Mææw

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 19:46

hej dr_dem

Hmm synes det lyder som noget, man ville kalde en hankat??
hehe - er nok lidt kræsen med valg af navne, - men må gerne "udstråle" feminimt...........

Hmmmm tænker så det knager..........og venter spændt på flere forslag..........

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 19:52

Ja her hjemme

smuk = su æj

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 19:56

nej du vil have noget som Fia og Hambus der var skomager dreng

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 19:58

Fideli

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 20:00

Trisia

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 20:11

Du sidder sikkert og prøver alle navnene af på katten og ser om den reagerer

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-09-07 20:13

Killingen er sølv tortie tabby med hvid, muligvis makrel, men farven bør fremgå af stamtavlen.

Ingen stamtavle = Ingen racekat Ingen racekat = Ingen Mainecoon.

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 20:25

taliskoko,

Om du mener hun er maine coon eller ej - det er ikke relevant her for mig/os
- stamtavle eller ej - så er hun i vores øjne en maine coon, og det vedbliver hun at være.

Men tilbage til spørgsmålene :)

Tak for farve-gættet...............ser lige hvad andre siger

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 20:26

dr_dem

Nix - ikke nogle forslag som endnu er lige "dét" ...........

håber stadig på flere forslag fra andre :)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-09-07 20:31

Det er ikke et gæt. Og det er ikke en mainecoon. Punktum.

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 20:35

Jeg kan på intet tidspunkt erindre, at jeg har spurgt om hvorvidt det var/ER en maine coon eller ej - og det er heller ikke noget jeg gider diskutere med dig.

Hvad du mener ændrer ikke min/vores mening, og hvis det irriterer dig så meget hvad vi kalder hende - så lad da være med svare mine indlæg

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 20:37

Jamen du vil gerne kalde hender et eller andet

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-09-07 20:40

Tak for kaffe... Jeg må hellere fjerne fluebenet.

http://www.mainecoonklubben.dk/

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 03-09-07 20:40

Nitika betyder angel of preious stones på indiansk det ligner lidt det i har på jeres ene kat..

Jacy betyder moon på indiansk
Nuttah betyder my heart på indiansk
Teetonka betyder talks to much på indiansk
Rhea er en græsk gud of Fertility
Amata betyder elskede på spansk
Damita betyder lille prinsesse på spansk

håber nogle af disse kan bruges..

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 20:41

dr_dem - ja selvfølgelig skal hun da have et kaldenavn, kunne selvfølgelig også bare kalde dem alle mis - så skal vi kun kalde eet navn

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 20:42

Kik op der er kommet noget

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 20:45

Hej Angelica,

Tak for dem :)
Se nu er vi ved at nærme os noget.................. bortset fra at enkelte kan jeg slet ikke udtale
og et par stykker af dem er for svære at kalde...........katten skulle jo gerne reagere - og ikke tro, at vi skælder den ud

Damita er ellers sødt - især betydningen - men ligger vist liiige lovlig tæt op af Nikita??

Har du selv katte - og hvad hedder de??

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 20:48

aaahhhhh det er dog utrolig hvor nærtagende nogle folk er
fatter ik folk gider spilde sin tid med sådan noget ordkløveri

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 20:49

dr_dem - hvor oppe??? med det med fluebenet??? Vedkommende skal da være så velkommen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 20:49

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 20:50

Nej det var så den med navne

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 20:52

Den fra Angelica??? har skam svaret hende :)

Men takker :)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 20:54

Lica ????

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 03-09-07 21:04

Jacy betyder moon på indiansk -- udtales lige som jasy
Nuttah betyder my heart på indiansk -- udtales Nut'tah (h er næsten stum)
Teetonka betyder talks to much på indiansk -- Tee'tonka
Rhea er en græsk gud of Fertility -- Rea (h er stumt)
Amata betyder elskede på spansk -- A'mata
Damita betyder lille prinsesse på spansk -- Da'mita

Ja jeg har selv dyr og skal snart være opdrætter så navne har jeg
masser af hihi..

Har fie min ene kat pt (haft en lille Micca men hun døde desværre)
har min hund Agila og så venter jeg en lille avls hunkat ved navn francy lady så
enten omdøber jeg hende eller så bliver hun bare kaldt lady..

skal jeg komme med flere forslag?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 21:04

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 03-09-07 21:07

hvis tråden trætter dig så smut..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-07 21:13

NÆÆ skal sove skal tidlig op så pæn godnat

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 03-09-07 21:17

nat nat dr_dem

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-09-07 21:18

Angelica - ja tak du må gerne komme med flere navne :)

Er ikke sikkert jeg svarer med det samme - sidder og ser film på TV3 :) sammen med den lille nye misling :)

(og de andre rødder).

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 03-09-07 21:34

Naira - big eyes på indiansk -- udtales næsten lige som naja bare med et r på os..
Sayen - lovely på indiansk-- Say'en
Chenoa - a white dove på indiansk -- Che'noa
Amulya - priceless på indiansk -- A'my'lya
Elita - special one på fransk -- E'lita
Kekoa - the brave one på hawaisk sporg -- Ke'koa
Shayla - fairy palace på celtic sporg -- Shay'la
Mee - beautiful på chinese -- evt. lave den om til feks. (Casmee)
Jaime - i love you på fransk -- Jai'me
Cilo - the gorious one på græsk -- Ci'lo
Onyx - a semi-precious stone på græsk -- O'nyx evt. (Onyxia)
Micca - er du velkommen til at bruge som jeg kaldte en af mine katte..

så kan jeg ikk rigtigt komme på flere

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-09-07 22:32

Hej,og tillykke med den nye søde killing
Jeg har et par forslag:
Hvad med Bella?Eller måske Donna?
Syntes begge navne passer godt til Nikita..
Det syntes jeg er både sødt og feminint

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-09-07 23:53

Hej!
Har kun ét navneforslag; Atiki (omvendt af Nikita minus N).
Dit eget Misling er da helt godt!
Farven er: Sølv tortie makrel tabby med hvid!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 04-09-07 00:05

Hej tillykke med killingen.
Hvad enten den er raceren eller ej!!
Angelica kommer med nogle super forslag..
Synes også godt om Ophelia..
Men hvad med Safir? (som en ædelsten)

Vores hankat (-han!!) hedder "killmousesky"

Kommer sjældent når vi kalder (tror ikke det er navnets skyld!!) medmindre han fornemmer "guf" i farvandet!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-09-07 00:38

Til lykke med den lille nye. Du kan gå ind på: http://kattenavne.dk/ og se. om der ikke skulle være et navn, i falder for. Der er også Natacha - eller som vores hedder: Cirkeline. De er gode at kalde på.

Held og lykkke både med navn og killing.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-07 04:02

Tabita/Tabby ( det er da temmelig nærliggende )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-07 04:03

kan også staves Tabitha forresten

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 04-09-07 13:47

hej med jer!!

Og tusind tak for alle forslagene - nu er det jo ved at være spændende :)
Jeg sidder på jobbet lige nu - men skal da helt sikkert vise manden tråden her - se om der er nogle navne han bryder sig om!!

Måske skulle jeg nævne, at hun er virkelig en "røv med ører" som vi siger hos os

Hun skal være med ALLE vegne!! og når vi snakker til hende så "miav´er" hun tilbage. Hun ÆDER os hvis vi kommer til at køre en finger (eller en fod) i nærheden af hende. Igår satte manden hånden hen mod hende (hun sov - TROEDE vi) for at ae hende.......og hva sker der? Hun sad med 2 poter med sylespidser og hugtænder i hans hånd og SÅ skulle hun lege!!!
Hun tror også, at man sidder på spisebordet og spisermed når vi spiser aftensmad, men dér sætter vi altså grænsen!! Kattene hører IKKE til på bordene..........så det skal nok blive sjovt at vænne hende af med!

endvidere vil hun SÅÅÅÅ gerne lege med de andre katte, - men ak - de sprutter lidt af hende og skynder sig at løbe

Akle - tusind tak for farven og forslaget - hehe.........vil da se hvad manden siger til navnet - og så skal jeg/vi havde skrevet hendes farvebetegnelse i hendes sundhedsbog, for ellers har vi glemt det igen.
Vi fik af vide at hendes far vejer 13 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og har set fotos af ham, - nøjjjjjjj han er virkelig ENORM! (er taget mens hun selv holdte ham oppe.)´, så vi er da spændte på at se hvor stor vores bliver.

Nå, men jobbet kalder............hehe

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 04-09-07 21:20

Manden afviser navnene.................dem han synes om ligger for tæt på Nikita :( (Akle - han "tygger" på dit forslag............ hehe).

Kom endelig med flere...............

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 04-09-07 21:26

ej din bedre halvdel er ikk flink.. har siddet og brugt tid på at finde navne og så er han utilfreds.. hihi.. jamen så må i jo komme med nogle forslag hva i søger i navne for der er jo utallige af navne..

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 04-09-07 21:30

haha - lav lige et forsøg...........gå ind på den side med kattenavne, - og sid så og læs navnene højt - sådan hurtigt..................hold da vimmer det lyder som volapyk og er faktisk temmelig svært.

Giver ihvertfald motion til lattermusklerne (og en mand som mener katten skal hedder Pytin) *GG* (NOT)

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 04-09-07 21:33

hva med Melba

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 04-09-07 21:39

Han vrider ansigtet........

han siger at han er lidt ude i noget med noget krydderi eller ædelstene!!?? (eller biler!! før sku hun hedde Mercedes - mens jeg råbe MERCI)

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 04-09-07 21:41

nu vrøvler han om græske eller nordiske guder................

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 04-09-07 22:03

Rhea er græks gudinde som jeg har nævnt 1 gang men den var jo heller ikk god nok..

biler jeg et godt eks min hund agila er opkaldt efter en af opel's navne vist nok..

græske guder
Hera - Protector of Marriage
Phoebe - Goddess of Wild Things, Hunter-in-Chief
Hestia - Goddess of the Hearth and Home; also Fertility
Hebe - Goddess of Youth
Iris - Goddess of the Rainbow
Selene - Goddess of the Moon
Maia - Goddess of Fields, "Good Goddess"
Peitha - Goddess of Persuasion
Nemesis - Goddess of Revenge
Fama - God of fame, rumor
Athena - Goddess of wisdom, crafts, defensive warfare, and the patron of Athens.
Hades - God of the Dead and lord of the Underworld and of the riches found within the earth. Brother of Poseidon and Zeus.

Gaia - Goddess of the Earth (Mother Earth).
Hemera - Goddess of daylight.
Nyx - Goddess of darkness/night.
Adara - Beauty, virgin

hvis ikk må i jo søge på nettet for din mand ser ud til at være svær at behage..

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-07 23:20

PAPRIKA - Min Brite hunkat hedder CHILI, så dét navn er optaget!

MVH Akle

Kommentar
Fra : myes

Dato : 06-09-07 16:28

Hvad med noget så simpelt som Maloo/Malou??
Eller måske Lille Bøh? (Opkaldt efter den lille pige i Monsters Inc.)
Eller Minouche(udtales Minush)(det er fransk og betyder lille kat, mener jeg, men om det mest er til hankatte ved jeg ikke lige. )

det er ellers en køn lille en tillykke med den*SSSSSSSSS*

Kommentar
Fra : pots

Dato : 17-09-07 09:44

Hej ved ikke om i har fundet navn. Men hun ligner min maine coon kat den er så ikke rød i. så stamtavle eller ej så ligner det mest en maine coon. Den har betegnelsen blå silver blotchedtabby, så din farve er vel bare rød silver blotchedtabby, tror jeg nok....

Mvh Pia

P.S hun ligner en Lucy. Mange af de maine coon jeg har set får næsten altid eng navne...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-09-07 13:53

Ála Sukkertop eller Sveske, så skal min næste kæledægge hedde BLOMME som herved gives videre som forslag!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 17-09-07 16:57

Hejsa med jer,

Ja, nu har vi jo haft vores (øhh mandens hehe) henrivende lille skabning i 2 uger - og hun eraltså bare lækker!! Mange af navneforslagene er afprøvet, men vi har hver gang været i tvivl. Var sågar inde på Cayenne - meeen er sikker på, at det så hurtigt ændres til Caya så det var der jo ingen fidus i.
Jeg fastholdte så "Mercí" og manden gav sig - men ak.........efter en lille uges tid, så synes vi slet ikke, at det passer på hende!
Kom til - ud af den blå luft - at kalde hende "Lille My" forleden - og det har bare hængt ved, for manden kalder hende det også...........og han gør det stadig, så mon ikke det bliver hendes navn?!
Det bliver ihvertfald "lidt sjovt" når hun er voksen og skal kalde hende "Lille My" haha.

Men tusind tak for forslagene!

Nu må vi se efterhånden som vi lærer hende bedre at kende - pt. er hun en enorm kælepot. Og en rigtig "bølle" (som vores datter på knap 2 siger).

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-09-07 21:40

Hej! Til lykke med Lille My navnet!!!

I starten af denne tråd, tænkte jeg faktisk på dette navn, da vi kender et ældre ægtepar, hvor konen er begyndende dement. Navnet på hendes nye kat (den gamle døde af alderdom), var nettop Lille My. Sidst vi var på besøg var hun skråsikker på at hendes kat hed Mismis, men ½ time senere blev hun ret forarget ved at jeg ikke kaldte hendes kat med det rette navn. "Den hedder altså Lille My"! sagde hun skarpt.
Så, - derfor holdt jeg mig fra at foreslå dette navn, af skræk for at få en irettesættelse igen.
SJOVT NOK!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 17-09-07 22:46

Heeej Akle :)
Det var da pudsigt

Vi har haft mange navne oppe og vende, - men det var ligesom om de ikke rigtigt "passede til damen", som forøvrigt er eminent skøn :)
men "Lille My" falder bare helt "naturligt" (hvis du forstår).

Og vores "gamle" maine coon - Nikita (som jeg viste herinde i januar) - hun er bare blevet SÅÅ flot synes vi selv :) Men godt nok en "lidt snobbet dame", som nok selv skal bestemme hvornår hun vil snakke eller ej (og der er ik noget at tage fejl af når hun står på ryglænet af sofaen og spinder som en gal motor og tramper løs).
Det er sjovt så stor personlighed katte har - mange vi kender har slet ik katte, og mener "det er jo bare en kat", - nej det er sgi ikke..............de er vores "børn" :) Og sikke nogle banditter!

2 uger har det taget for vores gamle kat at acceptere den nye killing - mens den nye (Lille My) nu stadig har lidt svært ved at kapere Nikita (som åbenbart er stor og farlig, så hun får en klo i hovedet i ny og næ).

Weee elsker vores katte :) Oxo når de laver ulykker!!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-09-07 00:17

Yeps!!! og hils dem alle
MVH Akle

Kommentar
Fra : SorteTrouble

Dato : 02-10-07 22:22

Tillykke med den, den er godt nok smuk...

Hvad med Pocahontas..?

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-10-07 17:32

Hej Sorte Trouble,

Et par indlæg lige over dit - da skriver jeg beslutningen er taget :)

Hun hedder "Lille My" nu :)

IHh hun er en dejlig kat og er allerede over 2 kg! Er spændt på hvor hun ender - for hendes far vejer 13 kg!!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-10-07 20:05

Har lige kigget billeder igen, og hun er dejlig ja, den Lille My´er!
Hun vil næppe blive lige så stor som sin far, da hunkatte altid er mindre end hankatte - (dvs. med mindre hun da bliver overfodret = fed)?
Fortsat hygge og glæde!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 03-10-07 20:54

Hej Akle,
Ja hun er skøn! Og stadig ekstrem kontaktsøgende!! Hun ligger meget ofte oppe på mit skød mens jeg sidder ved computeren, og miaver højlydt indtil jeg kigger på hende!
Hun kan sågar finde på at hive poten mod mit hoved - og først stoppe når jeg kigger på hende og svarer hende

Skal se om vi snart kan få taget nogle ordentlige fotos af hende og lagt ind!! Også af Nikita - hun er godt nok blevet flot - og også ekstrem kælen (hvor hun før var mere reserveret).

Forresten - var det noget om at du avler Briter??? vi har fået tilbud om en sådan i "udstationering", - "gnasker" stadig på den..............nå men kan vi lige tage over PB hvis det er :)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-10-07 21:55

Helt i orden, Mette.
Ja, jeg avler Briter, og forventer et nyt kuld om en lille uges tid. Det er med min import hun.
MVH Akle

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 07-10-07 20:28

chihiro, cirkeline, totoro, tonte, bikka, saggy, cappy.............
kan ikke finde på flere, men tusind tilykke og prøv ikke at have for mange katte i ET hus, det kan blive foe meget for dem.
jeg har tre katte ved navn Egypt(en dreng), lilo(mor til Egypt), molly(en pige).

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 07-10-07 20:40

nemifan - prøv at læse hele tråden navn er fundet :)

Godkendelse af svar
Fra : Mette_arpe

Dato : 07-10-07 20:42

Tak for svaret akle.
Jeg vil gerne have tråden låst nu :) Og der er givet mange gode forslag - men vi endte jo selv med svaret.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-10-07 21:50

Ja, Mette, - et fint navn I fandt, - I fik da også mange gode forslag, trods alt.
Fortsat megen glæde, hygge og nusse med de dejlige misser og tak for accepten.
MVH Akle