/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvilken vaskemaskine - valg af
Fra : maleneoredsen
Vist : 8046 gange
200 point
Dato : 02-09-07 21:06

Er der nogen som har et godt bud på valg af vaskemaskine...?
Vi er en stor familie på 6 personer, og et must er kraftig centrifugering, da det skal i tørretumbler. Ellers skal den være af en god kvalitet.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-09-07 21:15

Jeg er super glad for min Ariston. Da jeg ledte for et år siden, fandt jeg at den kunne meget mere for pengene end alle andre. Den vasker perfekt, fås i stor model og tøjet er godt centrifugeret.
Hvis du ikke ved det er det omdrejningerne der skal være høje.

Prøv at se hos www.elgiganten.dk og vær opmærksom på de sælger deres maskiner billigere på hjemmesiden end i forretningen, så gå ned og se den i butikken først.

det er denne jeg har http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000BNbNH9sY?ProductID=CP3D4QFHWn8AAAEQkkBxezmi&CatalogCategoryID=GTzD4QFHtfYAAAEOrQ803xiY&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

Det jeg har fået at vide vedrørende kvaliteten er, at den er lige så god som det bedste men at den ikke rigtig har fået navn herhjemme endnu. I andre lande er den et gammelt navn.

du kan se udvalget som i hvertfald for et år siden, ikke solgtes andre steder i DK end elgiganten.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000BNbNH9sY?CatalogCategoryID=GTzD4QFHtfYAAAEOrQ803xiY&NavigatorDisplay=true&inputflag=yes&query=&brandnav=%5EAriston%24&pricenav=&spinspeednav=&producttypenav=

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-09-07 21:22

Jeg drøner altid hen til Harald Nyborg og køber en maskine til omkring 3000 kr.
Regnestykke:
Mask. til 3000 = Ca. 4 - 6 år (udskiftes efter 6 år og konen er altid vaskeglad)
Mask. til 6000 = Ca. 8 - 12 år (det gør den ikke uden reparationer)
Mask. til 9000 = Ca. 12 - 18 år (det gør den absolut ikke uden reparationer)

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 02-09-07 21:27

Vi har en Zanussi F 1654, som er en 6 kg's maskine som virker hver gang...
Vi har haft den i 1½ år og den har ikke strejket eller noget. Samtidig med er den super nem at betjene. Drej, vælg ekstra, påfyld og start. :D

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 02-09-07 21:27

Der skulle stå Zanussi F 1645

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-09-07 22:26

Du skal gå efter en med direkte træk på tromlen så er der en drivrem mindre der kan gå i stykker og så er det en stærk konstruktion
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-09-07 22:40

Jeg kan foreslå dig at kigge efter hos Forbrugerstyrelsen. De afprøver jævnligt sammen med andre europæiske organisationer hvad der findes på markedet og undersøger effektivitet og energiforbrug.
www.fst.dk
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-09-07 22:48

Citat
http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/vaskemaskiner

En vaskemaskine kan være en energisluger og med en familie på 6 og udsigt til kraftigt stigende priser på el så ville jeg lade mit valg styre af at det 1. er et anerkendt mærke 2 at den har lavest muligt energiforbrug. 3 Være bevidst om at pris og kvalitet også her følges ad. Hvis du skal bruge en maskine der skal arbejde meget og arbejde hårdt så er det ikke et lavprisprodukt du skal købe.

Prøv at bruge ovenstående link til at finde et bud på den maskine der er den rigtige for jer.

VH

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-09-07 23:16

Der er flere faktorer end el.
dels er der vaskeevne, centrefugestyrke, støj og kvalitet.
Da jeg søgte var ariston slet ikke testet af forbrugerstyrelsen, men da jeg fortalte dem om maskinen sagde de at ud fra specifikationerne, ville den vinde enhver test.
Den bruger væsentligt mindre strøm og har vaskeevne A samtidig med at centrefugen er oppe på 1600 omdrejninger og den er støjsvag.

At gå i harald nyborg kan meget vel være en dyr fornøjelse og man skal leve med støj.

Accepteret svar
Fra : Stendalhus

Modtaget 200 point
Dato : 02-09-07 23:45

Hej.
Jeg har lige købt en Siemens. Det er samme indværk som en Bosch. Men pas på.
De billige modeller samles i Italien, de lidt dyere i Tyskland. De billige kan gerne kendes på, de ikke kan centrifugere med mere end 1200 omd/min. mens de tyske gerne smutter op på de 1400. Endvidere koster de billige på tilbud omkring et par tusser i punkt1, mens kvalitet koster ca. det dobbelte.

Kig endvidere på, om det er med kulfri motor.

Håber dette har været til hjælp.

Mvh. Stendalhus.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 03-09-07 00:07

Se dig godt for..
Tjek lige www.taenk.dk
Hvis ikke du finder noget du kan bruge, kan du spørge!!
Vi har en AEG ØKO-Lavmat (mindst 8 år); ingen rep... kostede under 5000,-kr.
Men "prut" om prisen!!
Tænk også lige på størrelse af vaskemaskine og tørretumbler,
de skal passe nogenlunde sammen; ellers går det besparelserne fløjten!!

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 03-09-07 08:02

Mange tusinde tak for alle jeres gode og brugbare svar. Vi har kigget lidt mere på Ariston, og det virker til at være en god maskine til prisen. http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000o4Stvy7e?ProductID=9oXD4QFHrYIAAAEOBdo03xib&CatalogCategoryID=GTzD4QFHtfYAAAEOrQ803xiY&Selected=Specifications#t_category_tabcontent
Men jeg høre meget gerne flere gode råd :) og for og imod

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 03-09-07 08:30

Jeg købte en LG for 7 år siden. Den blev anbefalet pga. at motoren er koblet direkte på tromlen dvs. ingen rem ! ! Tromleindhold : 7 kg. Centrifugering : 1400 omdr. Har kørt næsten dagligt og mange gange også flere gange dagligt. Den vasker både gummistøvler, vaders, kludetæpper, kondisko og drueagurker,og selvfølgelig også bjerge af tøj og den fungerer stadig upåklageligt. Hvis du vil undersøge markedet via forbrugerstyrelsen skal du være opmærksom på at de i deres test nogen gange lægger vægt på noget som måske er dig ligegyldigt, eksempelvis : den termokande der holder bedst varm er ikke vinder da den er høj og derfor let vælter. Håber at du kan bruge det her til noget. God indkøbstur. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-09-07 09:56

Miele fra 6.000 kr og opefter. Hvis man prøver at gå ind på www.storskrald.dk - en side, hvor ting foræres æk - kan man ofte se, at en Miele der er 20-25 år gl. foræres væk - ofte med en mindre fejl, men som har kørt upåklageligt i maskinens "levetid".

Miele kan holde til at slynge med 1.600 omdr. Det er der ikke mange maskiner der holder til gennem årene. Spørg en fagmand.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-09-07 18:23

Købte en Miele i foråret...
Den er go'!

Der er jo altså mange ting der definerer en vaskemaskine, --ud over prisen og mærket.

For mig er det vigtigt med en maskine, der kan vaske rent, -den skal være stabil så jeg ikke skal det hurlumhej med at skifte maskine igennem én gang til sådan lige med det samme.

--Beskrevet i denne tråd:

http://www.kandu.dk/Spg103216.aspx

Og den skal være billig i drift, både med vand og el.

---Så det blev en Miele W3245

OG den er go'!

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 08-09-07 15:00

Så har min nye vaskemaskine vasket den første vask.
Valget blev en AEG lavamat 76657 http://handelsgruppen.dk/product.asp?product=2527&sub=47&page=1
og jeg gav 5.500,- hos min lokale el-forhandler.
Den er meget stille, så det er en fornøjelse at vaske.
Mange tusinde tak for jeres gode oplysninger, specielt det med kulfri motor.

Godkendelse af svar
Fra : maleneoredsen

Dato : 08-09-07 15:00

Tak for svaret Stendalhus.

Kommentar
Fra : Stendalhus

Dato : 08-09-07 21:59

Hej Maleneoredsen.

Dejligt at se, man har kunnet hjælpe. Valget af vaskemaskine skal jo gerne gå rent ind. Der er ikke meget ved, at skifte isenkram hver og hver anden dag. derfor er det vigtigt, at se sig godt for.

Held og lykke med projektet.

Mvh. Stendalhus.