/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
vidunder-miele.
Fra : Birgitta
Vist : 2127 gange
100 point
Dato : 16-04-07 14:38

Jeg har lige købt en Miele W3245 vaskemaskine. -Bestilte den på nettet i sidste uge, -aftalte levering i formiddags.
Vel og mærke levering MED opstilling, afprøvning og bortkørsel af emballage.
Maskinen kommer, -bliver sat til, --og virker ikke. -Mine sikringer bliver skiftet. Maskinen virker ikke.

Installatøren beder mig skrive under på, at jeg har modtaget maskinen, for han skal videre. Jeg vil høre fra Miele. -Jeg skriver på sedlen at maskinen ikke virker og skriver så under.

Timer senere bliver jeg ringet op af Miele, der vil sende en tekniker ud torsdag eftermiddag.
JEG synes, det er urimeligt, at jeg skal stå med en nykøbt defekt maskine i det meste af en uge.
Ringer tilbage til Snehvide og truer med at ophæve købet. (Kan jeg egentlig det?).

Snehvidemanden går nølende med til at bytte maskinen... men det kan OGSÅ først blive torsdag.
Jeg accepterer, men kræver at de ikke hæver pengene før jeg har modtaget en funktionsdygtig maskine.

Men jeg er da nærved at panikke. Det er ikke hver dag, at jeg bruger 9000 kr på en vaskemaskine. Og skrækscenariet er jo, at pengene bliver hævet, maskinen virker ikke, og JEG må slæbe min hastigt voksende dynge af vasketøj hen på et fjernt og dyrt vaskeri...... I hvor lang tid??

Hvad kan jeg gøre? Er der noget, jeg kunne have gjort anderledes? Kan man stoppe betalingen i banken til maskinen virker??
Eller kan jeg bare stole på, at Snehvide kommer med en ny og ok maskine på torsdag?? Og at de ikke hæver pengene?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 16-04-07 14:55

Du skulle aldrig have skrevet under......

Han kunne bare have taget maskinen med tilbage....

Det er jo en fejllevering (kun 3/4 er leveret)

Men det er DIG der laver den første fejl.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 14:58

Hvis der er betalt med kort, venter du bare....

Trækker Snevide pengene FØR aftalt beder du banken om at føre dem tilbage....

Dermed er handelen i 0.....

Så skal de nok ruppe neglene - gør de ikke det er du frit stillet - 0 handel.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-07 15:09

Okay...
Jeg handler jo netop med et "fysisk" firma for at undgå de værste farer...
Og jeg køber jo netop en Miele fordi jeg pr. net har fået oplyst at den skulle være en af de bedste...
Så det kommer helt bag på mig, at maskinen ikke virker.

OG at jeg fra "dag 1" kan stå med en maskine, der skal repareres...

Men så var det alligevel måske rigtigt at ringe til Snehvide og få dem til at ombytte. Selv om jeg synes det er lidt krakileri, da Miele jo ville sende reparatør lige så hurtigt.

Jeg havde en MEGA diskussion med Snehvide-manden, -OM jeg havde fået varen leveret og de dermed kunne trække pengene. Men jeg tror, at jeg fik ham overbevist om, at "varen" indbefattede både opstilling og afprøvning. Og "afprøvning" altså IKKE er at sætte ledningerne i stikket og konstatere at maskinen ikke virker...

Men jeg kan altså GODT få banken til at tilbageføre pengene? Det beroliger mig en del... Så skal jeg bare holde øje med min konto..
Hvis jeg havde accepteret reparationen, så ville Snehvide vel egentlig reelt have kunnet trække pengene, -for så var DE jo ude af billedet? Og så kunne Miele have bakset med maskinen i månedsvis...
Puha, jeg bliver helt svedt..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-04-07 15:11

Som Refi siger :
Trækker Snevide pengene FØR aftalt beder du banken om at føre dem tilbage....

Men hvis det kan bringe ro i dit sind, så ring til din bank og få blokeret betalingen,
indtil du har en maskine der virker.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 15:18

Citat
så ring til din bank og få blokeret betalingen

Nok ikke liiige den bedste ide da det så kan være de slet ikke kommer......

De trækker nemlig helt sikkert pengene INDEN de kører hjemmefra.....

Men stå fast ved at du vil have en NY maskine og ikke en der allerede VAR defekt....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-07 15:18

Ja... det kunne jeg måske gøre... Men det virker jo lidt mistroisk... Det er jeg da ikke... øh.

Jeg må da kunne gå ud fra, at de "selvfølgelig" ikke trækker betalingen før varen er leveret...

Men jeg skal sq nok holde øje med dem...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 15:21

Og håb på det ikke er DIN installation der er defekt.....

Så kommer du nemlig til at betale extra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 15:22

Tilslutning omfatter nemlig KUN tilslutning til BRUGBAR installation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 15:23

Så nu fik du rigtigt noget at tænke over

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-04-07 15:35

Du kan tage det helt roligt.
Hvis du har handlet og betalt over nettet, med VISA-kort kan du til enhver tid stoppe transaktionen. Gøres ved at kontakte banken.

Det er selvfølgelig træls at man skal vente nogle ekstra dage, men det havde været nøjagtig samme historie, hvis du havde handlet i en "rigtig" butik og betalt med Dankort.

Du skal nok få en maskine som virker, men du skal KRÆVE at det er en ny maskine og ikke finde dig i at de tilbyder at sende den til rep.

Du gjorde det helt rigtige at du noterede at maskinen ikke fungerede.
Går det hård knude i sagen, skal du huske at alt skal foregå pr mail eller brev, ikke noget med at aftale et eller andet pr. telefon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 15:50

Jeg går ud fra den er til 220 volt.....

Du kunne jo liiige prøve at sætte en "lampe" i det stik og sikre dig at den lyser INDEN montøren kommer.....

Så ved du da at det ikke er DIN installation.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-07 15:52

Min installation fejler ikke noget. Installatøren har konstateret, at der er strøm på. Jeg har vasket på den gamle maskine så sent som i forgårs.

Det er Mielen, der er helt død. Men Mieledamen i telefonen påstod at det jo kunne være en fejlinstallation... Og dermed Snehvides ansvar.....

Hvem ved, hvor mange døde Mieler, der vandrer rundt i de små hjem på den måde?

Det er MEGA-træls at vente nogle dage. Vasketøj har det med bare at yngle for hver dag der går.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 15:57

Du forhandler da bare med Snehvide om 20 kg vaskepulver......

Lidt "rabat" må de da give for besværet.....

Sagt på en "pæn" måde er jeg overbevist om at de er til at tale med (ikke montøren men forretningsbestyreren)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-07 15:57

--Godtnok er maskinen sikkert til 220V, men "stikket" er et dæksel bag hvilket der befinder sig ledninger til 3 faser plus jord... Og lige nu er den defekte maskine jo sat til.. DET skal jeg vist ikke pille ved...

Men maskinen ser da lækker ud......... hvis den bare kunne vaske...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-07 16:00

Ja, man BURDE kunne forhandle sig til noget...
Men lige nu er jeg nærmest lammet af skræk for at skulle leve uden vaskemaskine... Så jeg kunne fristes til at gå med til hvadsomhelst -bare for at få maskinen til at virke... Ligemeddetsamme...

Puh! Hvor ER der altså længe til torsdag...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-07 16:03

---Og hvadnuhvis Miele dukker op FØR Snehvide på torsdag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 16:05

Nyd solen

Og jo det er så et 380v tilslutning hvor de "kun" bruger den ene fase..... (så fingrene væk)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 16:07

Citat
Og hvadnuhvis Miele dukker op FØR Snehvide på torsdag

Du har vel ikke tilsagt dem begge

Skynd dig at afbestille Miele......

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-07 17:20

Øhø... det kan vel ikke være min sag at afbestille Miele...

Jeg har da ikke engang et nummer. Det var jo DEM, der ringede MIG op for at få en aftale. Og det var DEM, der "foreslog" at jeg skulle henvende mig til Snehvide ("det er Snehvides problem, ikke vort")

Næh, jeg skal vist ikke pille ved noget... Allerhøjst sætter jeg den gamle maskine til ovre i min venindes lejlighed... Og håber på at den stadig kan... Så kunne jeg måske få lov til at "låne" den... ---Den VAR nu go' -den gamle Vølund...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 17:48

Nej nej....

Hvis det er Snehvide der har bestilt Miele skal de nok sørge for at afbestille

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-07 18:15

Du har bestilt med installation, netop fordi du ikke selv har forstand på den slags. Forretningen har så sendt en fusker, som ikke har sikret sig korrekt spænding inden han sartte den til. Jeg er ret sikker på at fejlen er den såkaldte installatørs.
Han er nok chaufør uden forstand på det han beskæftiger sig med.

De fleste ordentlige vaskemaskiner som Miele med flere kan indstilles både til 230V og 400 V og evt til fordeling på 3 faser. Maskinen skal derfor være indstillet til det man tilslutter. Og fejl med det er installatørens, og ingen andens.
Det kan være han er vant til at folk kun har 230 V, men du har noget bedre. og det burde han have undersøgt.

Maskiner vasker generelt bedre og især hurtigere med mindre tøjslid på 400V

Miele vil sikkert kunne reparere maskinen, så den bliver så god som ny, men det kan blive en kostbar affære, som Snehvide sikkert skal betale, og så bliver du et offer mellem parterne når prisen går op for Snehvide. Gør det ihverfald klart for enhver reperatør fra hvorsomhelst, at du ikke betaler deres regning.
Nu er det jo Snevide og ikke Miele, du har handlet med. Så sig bare til Snehvide at de har at komme med en anden maskine og en kvalificeret installatør. Hvis de sender andre bliver det for Deres regning.

Det næste er at diskutere hvor lang tid der kan gå inden sagen er i orden. Mere end et par dage kan det vel ikke tage at skaffe en ny maskine. Så sig at du betragter handelen som hævet hvis maskinen ikke kører korrekt hos dig inden tre dage.

Næste trin er skriftlig klage til Snehvides hovedsæde. Desværre er jeg bange for at de enkelte butikker er francise, så hoved sædet ikke er direkte ansvarligt, men de kan hjælpe med til at lægge pres på den enkelte butik.

Hvis butikken er gået med til at pengene ikke skal hæves før sagen er i orden, er de bunden af den aftale, også selv om de fortryder. Har du betalt med dankort i en terminal er pengene hævet med det samme. Så må du insistere på at de skal føres tilbage.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-07 18:29

Jahmen udgangen i væggen kan jo både give 220 og 380V, det er vel bare et spørgsmål om, hvor mange ledninger installatøren benytter. Men hvis maskinen er indstillet til 220V og han sætter 380V i den, så er den jo gal. Så skulle maskinen have været omstillet først.. Og det har jeg hørt, at de nye maskiner ikke kan. De kører KUN på 220.

NÅ! Jeg sidder lige med brugsanvisningen: "Tilslutning 230V +0 + J(1N-)" Hvad DET så betyder..

Jeg har købt maskinen PLUS ydelserne over nettet med dankort. De får IKKE lov til at hæve pengene før maskinen er klar! -Aftalen på nettet var at de trækker først beløbet "ved leveringen". Det må så være leveringen af den SAMLEDE vare. Altså udbringning, udpakning, tilslutning, afprøvning og bortskafning af emballage.

Og det er jo MIG, der kan tilbageholde betalingen...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-07 19:18

Du har købt over nettet og ikke i en butik. Så er det i princippet postordre med 2ugers fortrydelsesret. Også selv om det ikke er posten som kommer med varen.

Det der står på din brugsanvisning er andre ord for at den er til 230 V. Selv om din gamle maskine nok også brugte 400 V er der i den samme kontakt eller tilslutningsdåse også 230 V .

Det er bare et spørgsmål om hvilke ledere man forbinder til. Det var er her man behøver en kyndig installatør og ikke en overfladisk fusker. Den skal tilsluttes med tre ledere
en faseleder
en neutralleder (nogen siger nulleder)
en jordleder ( kaldes også beskyttelsesleder)

Det værste der kan ske er at dersættes faseleder på hvor jorlederen skulle være. Så kan det være livsfarligt at røre ved maskinen, fordi der kommer "strøm" på stellet. Jeg har oplevet den fejl.

Det der slet ikke sker så sjældent er at installatøren kommer til at sætte en anden fase på i stedet for neutrallederen. Det sker hvis han baserer sig på sædvanlige ledningsfarver eller rækkefølge på klemmerne. Men dise farver og rækkefølger er kun sædvane som din installation ikke behøver at følge. Resultatet bliver at programautomatik og motor får 400V selv om de kun er beregnet til 230 V. Det holder de dele ikke til. Det bliver dyrt.

Man kan være heldig at Miele har sat en art overspændigssikring i og at den har afbrudt inden skaden er sket.

Du er i virkeligheden godt tjent med Mielemandens besøg. Han vil afsløre fejlinstallation, som Snehvide nok har svært ved at erkende. Blot skal du ikke skrive under på at ville betale for Mielemanden. Den der har bestilt ham må betale. Pas på med hvad du skriver under på.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-04-07 21:06

For at få det til at virke ordentligt rent juridisk, skal du skrive et brev til butikken allerede i dag som kan sendes i morgen.

I brevet skal der stå at hvis din maskine ikke er 100% funktionsdygtig inden xx dagen, ønsker du handlen ophævet.

brevet skal også indeholde en kort beskrivelse af problemstillingen.

kopi til:
advokat xxxx.
xxxxx
1000 postby.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 22:08

Stop dog den hetzt på Snehvide.....

De har jo accepteret at komme med en ny maskine....

Desuden ville en "chauffør" ALDRIG gå med til at tilslutte maskinen (220v) til et 380v vægudtag....

Det MÅ han slet ikke...

At det ikke er det store problem kan vi hurtigt blive enige om, men en ANSAT montør/chauffør ville ALDRIG gøre det - han ville forlange en elektrikker tilkaldt hvis han ikke blot kan sætte stikket i væggen....

Så rolig nu med advokater og andet godtfolk.....

Lad nu Snehvide gøre deres arbejde

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-04-07 10:25

Gudfader!!! Så har de hævet pengene! Og jeg aftalte i går med en Snehvidemand, at pengene selvfølgelig ikke skulle trækkes før jeg havde fået min maskine.

Jeg har så ringet til min bank. De kan kun tilbageføre pengene hvis jeg annulerer købet, men Snehvide kan tilbageføre pengene når det er i modstrid med mundtlig aftale.
Og jeg har så ringet til Snehvide. De vil under ingen omstændigheder tilbageføre pengene. De vil ikke komme med en ny maskine før torsdag. Og selv da har jeg ingen garanti for at maskinen virker.

Jeg har så meddelt dem at jeg vil ophæve købet.

Så skal jeg bare have banken til at tilbageføre pengene.

Og jeg står uden vaskemaskine.....

Min tro på hvidevareforhandlere har lidt et alvorligt knæk. Hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-04-07 10:36

refi, en snehvide-chauffør/montør må vel heller ikke transportere maskinen uden transport-sikringsstængerne. Han pillede ikke nogen stænger ud. Jeg spurgte efter stængerne da han satte maskinen op. han sagde, at dem HAVDE han fjernet. Men der er ikke nogen stænger...........
Jeg tænkte at det måske var anderledes end på min gamle maskine. Men nu har jeg læst brugsanvisningen.....
Jeg er ikke sikker på, om maskinen overhovedet er ny...
Eller om de VIDSTE, at den ikke fungerede...
Hurtig levering (af defekt maskine) = hurtig betaling... Så kan de altid henad vejen give sig tid til at fremskaffe en ny maskine...

Vægudtaget ER 380V
Vaskemaskinen ER 220V men man kan da "nøjes" med at plukke 220 V ud af vægudtaget... Hvis man har forstand på det.
Jeg betaler jo netop 600 kr for ikke selv at bikse med de ledninger..

Hvis ikke chauffør/montøren var "ansat" så ved jeg ikke hvad han var. Han var bestilt gennem Snehvide.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 11:03

Alt den her halløj er lidt synd for Miele.....

Det er jo desværre ikke deres skyld at Snehvide laver noget "lort"......

Du kan godt på korte stræk køre med maskinen uden "låsene" - så det er da muligt det passer når han siger de er fjernet hjemmefra....

Jeg forstår så ikke at de gør det da de vil få på "puklen" af Miele hvis de leverer en NY maskine på den måde....

Jeg syntes du skulle bede banken tilbageføre pengene, ringe til Snehvide og sige handelen er aflyst og det ikke er fra dig den næste anbefaling kommer.

Enten "rubber" Snehvide neglene og er hos dig indenfor 3 timer eller også siger de bare "nå".....

Giver de ikke tilsagn om at komme øjeblikkeligt, finder du en anden maskine.....

Det er selvfølgelig "bøvlet" for dig, men helt ærligt syntes jeg IKKE du skal finde dig i det....

Men tag lige en snak med forretningsbestyreren først inden du beder banken trække pengene tilbage....

Bare skrue bissen og lufte tanken om at tage en snak med den "lokale" avis vedr. din oplevelse......

JEG tror/håber de vågner op MEGET hurtigt.....

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-04-07 12:01

Når man bruger næsten 10.000,- er det jo ærgeligt at de ikke bare beklager, levere en eller anden maskine som du kan bruge indtil den nye kommer.

Det havde været kundeservice, nu får Snwhvide og Miele en masse træls omtale.
Så det havde nok været billigere for dem at gøre det "rigtigt" fra starten og levere noget kundeservice frem for at gøre det mageligt for dem selv.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-04-07 14:32

Tjah...

Banken vil ikke tilbageføre pengene. Det skal Snehvide gøre, siger de. -Banken gav mig et andet nummer, jeg kunne ringe til hvis JEG ønskede at ophæve købet. Men på det nummer er der en telefonsvarer, der siger at der er lukket, -og telefontiderne, -ifølge hvilke de skulle have åbent....

Snehvide vil ikke tilbageføre beløbet før de får deres defekte maskine. Og den kan de først hente på torsdag.
Sandsynligvis fordi de forsøgte at presse mig til bare at vente på den nye maskine.
Men jeg har ingen tillid til Snehvide og vil ikke handle med dem mere.

Så nu står jeg uden vaskemaskine og jeg får næppe mine penge igen før på torsdag. Så jeg kan ikke begynde at bestille en ny maskine et andet sted. Det har jeg simpelthen ikke råd til.

I morgen kontakter jeg boligkontoret for at få et magnetkort til det lokale vaskeri. Det koster også, og det er bestemt ikke hverken billigt eller nemt at vaske der...
Men jeg vil IKKE!!! lade mig presse til at tage en vaskemaskine fra nogen, der bruger så ufine metoder. Og jeg har brug for TID til at finde en anden forhandler.
Jeg er mere og mere overbevist om, at Snehvide VIDSTE at den maskine var defekt.

Flere forslag til hvad jeg kan gøre?
Og hvordan jeg undgår at det samme sker igen? --Ja, jeg kan lade være med at kvittere for modtagelse af maskinen hvis den ikke virker.
Men når jeg ser hvor dilettantisk den "autoriserede" installatør behandler maskinen, så ville jeg kunne gøre det bedre selv... Evt med en elektriker indblandet af hensyn til forsikring. Så kunne jeg købe en absolut ny maskine... Men hvis DEN så ikke virker.....
Forslag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 15:01

Citat
Banken vil ikke tilbageføre pengene

De SKAL...

Citat
Snehvide vil ikke tilbageføre beløbet før de får deres defekte maskine

Den kan de jo bare hente IDAG

Citat
Men jeg har ingen tillid til Snehvide og vil ikke handle med dem mere

Fornuftigt med den behandling - giv dem også en tur i den "lokale"

Citat
og jeg får næppe mine penge igen før på torsdag

Hvis du sulter er der jo "bistanden"

Citat
Flere forslag til hvad jeg kan gøre

HOLD PÅ DIN RET - det virker lidt som om du bare finder dig i det....

Citat
Men når jeg ser hvor dilettantisk den "autoriserede" installatør behandler maskinen, så ville jeg kunne gøre det bedre selv

Det ville jeg også kunne....
Hvad med en "hobbyelektrikker" - det er noget de "fleste" kan finde ud af.....

Ellers spørger han/hun bare her på Kandu

KORT OG GODT...

På med "bissen" - både overfor banken og Snehvide

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-04-07 15:22

HAHAHA!!!!!!!

: DE hoveder ser ud nøjagtig som jeg har set ud ---og lydt hele formiddagen!!!

NÆH! Jeg finder mig jo IKKE i det. Men når banken henviser mig til et andet kontor, -der er lukket lige nu, -hele dagen-- og Snehvide IKKE vil hente maskinen før torsdag, og derfor ikke vil betale pengene tilbage før, -----så kan jeg ikke se, hvad mere jeg kan gøre.

Det er DEM, der har pengene. Så jeg kan ikke gå ud og købe en ny maskine før det passer DEM!
NEI! jeg sulter ikke. Men mit vasketøj hober sig op.

Og NÅR (hvis ) jeg får mine penge, HVOR køber jeg så en maskine, så det ikke går på den samme måde én gang til???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 15:50

F.eks. her.....

http://www.ahvidevarer.dk/shop/default.asp?ProductID=W%203245

Så er der også til 4 flasker rødvin....
Drikkes sammen med en hjælpsom hobbymand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 15:52

Citat
Vi udnytter de store hvidevare distributørers ekspertise inden for logistik og sender derfor direkte fra dem og til dig. Det betyder at vi "lagerfører" så godt som alle produkter på hjemmesiden og kan levere på din addresse i løbet af 1-3 hverdage.

Så er det bare at håbe det ikke er Snehvide de samarbejder med

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-04-07 16:12

jojo, jeg læser og læser...
De sender med fragtmand, -og det betyder jo, at der ikke kan blive tale om montering. OG det er IKKE i samarbejde med Snehvide.

Maskinen er lidt billigere end hos snehvide 140 kr. Men transporten er så lidt dyrere 50 kr.

Og så skal jeg finde en autoriseret elektriker, der slutter den til så garantien gælder...
Hvad koster sådan en, og hvor??

--Hvis jeg skulle holde prisen nede på "snehvidetilbud" så skal elektrikeren ikke koste mere end.. 415 kr.. Men okay, måske bliver det dyrere... det skal bare være i orden.
Hvis bare jeg kunne få pillet pengene ud af Snehvide, så kunne jeg måske få ny maskine inden week-enden...

---Sidder lige og kikker i brugsanvisningen, hvor Miele praler med deres teknisk service, som skulle være en "dag til dag" service... HA!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 16:22

Citat
Hvis jeg skulle holde prisen nede på "snehvidetilbud" så skal elektrikeren ikke koste mere end.. 415 kr..

Hvis du absolut vil bruge en aut...

Ring til den lokale og hør om han ikke liiige kan sende en svend forbi og putte de 3 ledninger i hullet.... Tilbyd en plovmand - så passer pengene.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-04-07 15:54

Ej, altså... Jeg kan da godt selv finde ud af at putte tre ledninger ind i et hul.
Problemet er bare, at hvis der opstår fejl med maskinen så kan leverandøren hævde at det var pga. fejlinstallering -og så dækker garantien ikke..

--Hvis jeg er i tvivl om, hvordan ledningerne skal forbindes, så kan jeg jo bare spørge her på kandu. Men som regel står det også ret tydeligt i brugsanvisningen.

Nå, men status er: Maskinen er hentet. De kørte af sted med den uden transportstængerne i.. Pengene er ikke kommet tilbage endnu. -Jeg har mailet til ejendoskontoret for at høre om der er en elektriker, DE kan anbefale, som ikke koster ret meget... Men jeg har ikke fået svar endnu. Nå, men jeg vil jo næppe kunne have maskinen før i næste uge.
Vasketøjskurven bugner, og jeg er groggy i hovedet af alle de problemer...

Såvidt jeg kan se koster det en tusse at få en elektriker ud... øh...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-07 17:39

Hvad med ejendomsfunktionæren.....

Sååååå svært er det altså heller ikke......

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-04-07 19:38

Jeg KAN godt selv... Det er et spørgsmål om, hvem der har ansvaret hvis noget går galt.

Hvis den nye maskine f.eks. heller ikke virker og Miele påstår at den kan have været fejltilsluttet.. Så kan jeg jo ikke bevise, at det ikke er sket hos mig hvis jeg ikke har brugt elektriker.

Tænk hvis jeg selv havde tilsluttet den defekte maskine? Så kunne de hævde, at det var min egen skyld?

Ejendomsfunktionæren bruger jo også elektriker.
Der er jo ting, man ikke må selv.

Og udtaget ER jo altså desværre til 380V. DET må man ikke selv.

Hvis ikke jeg får svar fra ejendomskontoret i morgen, så mailer jeg til dem igen...

---Og imens yngler vasketøjet... Suk..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-04-07 14:19

.....mine penge er stadig ikke tilbageført......
Alle andre tager det umådelig roligt... Banken siger, der godt kan gå et par dage. Men du vil da godt LÅNE mig penge til en ny maskine....... Snehvide påstår, de har overført pengene, men der da sikkert godt kan gå et par dage.. selv om de i forgårs lovede, at jeg ville have dem i dag.

Og vaskedyngen vokser og vokser...

Heldigvis har jeg da masser af rent tøj.

Og ejendomskontoret hører jeg ingenting fra...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-07 14:27

Overførsler skal være på din konto tredie hverdag efter afsendelse.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-07 13:51

Nå. Jeg må hellere lukke spørgsmålet.
Jeg er blevet klogere, men ikke ejer af en vaskemaskine. Endnu. Men pengene står på min konto.

Min voksende klogskab vil jeg bruge til at købe en ny maskine hos ahvidevarer.dk som er de billigste, med godt ry.

Og så tilslutter jeg maskinen selv. Hvor svært kan det være?

I skal have tak for moralsk opbakning undervejs.

Jeg opretter nok lige et spørgsmål om tilslutning af vaskemaskine..

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-07 13:53

Tak for svaret refi.
Selvfølgelig skulle jeg ikke have skrevet under.. DET ærgrer jeg mig stadig over..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 13:59

Selv tak.....

Fint at pengene faldt på plads.....

Så næste gang - STIL SPØRGSMÅLET INDEN PROBLEMERNE OPSTÅR

Vi bliver alle klogere med tiden - her på Kandu....