/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
opgradering af usb til usb2
Fra : casper0606
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 01-09-07 14:39

Det kan være at det er et simpelt spørgsmål men hvordan obgraderer man usb til usb2.....

kan det lade sig gøre....eller må jeg leve med ireternde langsommelig filoverføring.... jeg har selv prøvet lidt men kan ikke umiddelbart finde en metode..

jeg er ingen haj, men har normalt teknologisk snilde...

Casper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-09-07 14:44

Det kan kun lade sig gøre med et PCI indstikskort som har USB2

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-09-07 14:45

Det kan du ikke, men du kan købe en PCI kort du kan sætte i din computer som køre USB 2 hvis du har en ledig PCI sokkel

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-09-07 14:46

ups var ikke hurtig nok

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-09-07 14:47

Hej casper0606

som E.C. siger, det kan kun lade sig gøre med et indstikskort.

Er det en bærbar eller stationær PC du har?

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 01-09-07 14:50

Det er sådan en du skal bruge til en stationær.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=130-12

Og sådan en du skal bruge til en bærbar.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=132-02

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 01-09-07 14:52

Tak for svaret e.c. der er tempo på drengen... 1000 tak..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 15:11

e.c dine gamle putere understøtter da ikke USB 2.0 uanset hvad du gør, det gør mine da ikke. Selve computeren har også noget og skulle ha sagt

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 15:17

Citat
Det er sådan en du skal bruge til en stationær.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=130-12

Og sådan en du skal bruge til en bærbar.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=132-02

Når puteren ikke understøtter, har jeg ikke fået USB 2,0 ind har prøvet det kommer så an på hvor stor computeren er

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-09-07 00:08

Jow da..............................
Et PCI indstikskort kører på computerens BUS og genererer selv USB 2 standard på udgangene.

Et PCMCIA kort til bærbare kan have problemer med strømforsyning med den fra sandberg kan tilføres strøm så den kan trække USB-dimsen.

Min 450 Mhz bruger PCI kortet og der er fuld fart på billedoverføring

Min 166 Mhz Compaq bruger PCMCIA kortet til billedoverføring (med tilført strøm)

Min 600 Mhz Compaq bruger PCMCIA kortet til billedoverføring (er med på ferie)

Ps. Er USB ledningen todelt skal begge tilsluttes for at få strøm nok ud.