/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medion fra Aldi d.5-8-2007
Fra : azkp91
Vist : 830 gange
60 point
Dato : 01-09-07 10:29

er der nogen der tør svare på mit spørgsmål om jeg roligt kan købe den annonverede MEDIOn BÆRBAR til ca. 5000.00 kr. Er sprøgsmålet om service blevet løst hos Aldi. Jeg kan jo bare returnere varen hvis den er i uorden elle hvad?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-09-07 10:35

der er ingen problemer med garantien hos aldi. købte selv et digitalt kamera der var problemer med. en måned efter garantiens udløb byttede aldi kameraet uden vrøvl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-07 10:36

Yes....

Køb du roligt

Du behøver ikke være nervøs for deres service.....

Det var jo IKKE medions skyld at det serviceværksted de brugte ikke magtede opgaven.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-09-07 10:38

Aldi garanti er ok. Da det er Medion der i den sidste ende skal sørge for det er du rimelig gos´dt dækket ind. De sørger dog heller ikke selv for det, men Aldi har nogle underleverandører der tager sig af den slags ting.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-09-07 10:40

Der var dog problemer for en lille havl års tid siden med Aldis produkter ????

Dvs deres reperatør gik konkurs og deres service svigtede da på det pågældende tidspunkt, men det er helt rette op på igen

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 01-09-07 10:53

Der var problemer med folk ikke kunne få deres vare tilbage igen som de havde sendt afsted. Men det var ikke Aldi´s skyld.

Køb du bare i aldi. Så kan du prøve det i små 30dage. Er det ikke noget for dig levere du det bare tilbare uden der bliver stillet spørgsmål. Det var der nogen der kunne lære lidt af.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-09-07 12:34

Jeg vil også gerne skrive under på, at ALDI er OK!
Jeg har selv købt mange ting i den lokale butik, både bærebare, scannere, printer og tilbehør til PC-udstyret, samt andre ting som Fladskærms TV, DVD-maskine med brænder, digitalkamera, samt en masse andre småtterie, herunder el-værktøj m.m.

De bytter med et smil, og det er sjældent at det skal byttes eller repareres.
Du skal blot kende lidt til det mærke du vil købe, samt vide hvad det er du køber, så kan det ikke gå helt galt; samtidig sparer du en del penge på produkterne.

Jeg har endnu ikke haft grund til at fortryde et køb! (For jeg har råd til at handle i ALDI )

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-09-07 13:28

Jeg har handlet der mange gange, og har også kun positive erfaringer med ALDI. Medions support har jeg også være tilfreds med.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 02-09-07 09:22

Jeg har bl.a. haft købt en 17" Medion i Aldi - der gik DVD drevet lige da garantien var udløbet
og en 12" Medion 9640 - den har jeg lige solgt, da jeg syntes skærmen var lidt for lille, men den var OK.
Sidste år købte både min veninde og jeg et Medion 32" TV med indbygget DVD, mit kører fortsat fint, men min venindes brændte sammen i april. Det var lige i perioden med manglende service, og for at gøre en meget lang historie kort, så var det først i juli måned at hun fik sine penge retur fra Aldi efter mange og lange samtaler.
Derudover købte jeg for 2½ år siden en MP3 afspiller med 20 GB - den har været på værksted det meste af tiden (3 gange) og har fået det meste af indmaden udskiftet, og nu har jeg simpelthen opgivet den - alt for bøvlet. Er i stedet gået over til Ipod.
Det er da rigtigt nok at man får tasker, høretelefoner osv. med Aldi's computere og det er da også fint nok + at man kan starte op med at bruge den med det samme.

Konklusionen er, at jeg både er tilfreds og utilfreds med deres produkter. De andre mærker er også ved at overhale Medion lidt hvad ydelse angår. Bl.a. er der kun 1024 RAM i deres maskiner, og både Acer og HP har 2048 RAM til samme pris.

Spørgsmålet er så, ville jeg købe en Medion igen - ja, det ville jeg nok, hvis ydelse og pris er ok.
Lige nu er jeg godt tilfreds med den HP Pavillion dv6366 jeg købte i juni til 5.999,-

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 02-09-07 15:41

tak for hjælpen. Jeg struger ned til aldi Onsdag morgen ca. 8.30 så jeg har mulighed for at erhverve et stks.
Dejligt at kunne få hjælp her i kan du
hilsen azkp91.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-09-07 21:10

Du skal sikr dig at du står først i køen!
Min lokale ALDI Pusher, havde sidst de havde bærebare på menuen; ialt 20 stykker, som røg som varmt brød en søndag morgen, inden for en time.
Sådanne særtilbud har det med at blive solgt meget hurtigt, så du skal nok frem med liggeunderlag og sovepose!

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 03-09-07 11:11

hej Severino. Jeg har undersøgt maskinens størrelse over forbruger.dk i forhold til andre mærker og der hat jeg set at en tilsvarende maskine vil koste ca. 12000.00 kr. Er det rigtigt hvad jeg har fundet ud af med hensyn til midion 96290.
tak for tippet, hvis det er rigtigt (som jeg har fundet ud af) er det vær at stå i kø for.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-07 17:23

forbruger.dk plejer at vvvære til at stole på, så det skal nok være rigtigt.
Jeg har som nævnt købt en del i ALDI, og det er til priser som ligger en del under hvad det samme mærke koster hos andre.

Medion som er solgt igennem ALDI, forhandles i dag, også af andre som f.eks. MERLIN og andre mindre radio/tv forhandlere, så her er et godt sammenligningsgrundlag.
Det samme gælder andre vare som elværktøj fra PowerCraft, her er ALDI også billigere end Harald (skrot) Nyborg og "Jem og Fis".
Ydermere så har ALDI jo deres 3 års garanti, hvor andre nøjes med den 2 års som købeloven forskriver!

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 03-09-07 17:55

Hej. Er ramkort ens til alle maskiner og ved nogen om hvor jeg kan købe en 2 gb til medion og hvad koster et sådant?

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 03-09-07 18:11

Ja jeg vil så lige være Rasmus modsat. Jeg fik godt nok mine penge tilbage, men jeg ville ikke turde købe en bærbar igen. Kender flere der har haft problemer med deres nyere batch af computere. Medion har haft et rigtigt godt ry, men jeg kan godt have en bange anelse om at det er ved at gå lidt for hurtigt med produktionen af pcér. Derudover skal den sendes med posten hvis der er problemer og det er nok ikke den bedste behandling sådan en pakke får igennem Post Danmarks sorteringssystem, så tænk om det er pengene værd.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 03-09-07 18:14

Desuden er den kun med 1 GB ram. Overvej en med 2 GB istedet da det kører bedre med Vistaen.

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-07 18:42

Jeg tror sgu' Severino arbejder hos Aldi

jeg ville også lede efter en maskine med 2 GB ram - og de fås til samme pris. Der er også kun Vista Home i den. De fleste bruger Vista Premium.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 03-09-07 18:54

Yes køb du den et andet sted. Så slipper du også for den dårlige tilbageleveringsservice som Aldi kører med flere steder og som ifølge forbrugerrådet er direkte ulovligt. De skal tage imod defekte ting i butikken men nægter det gerne og henviser til postdanmark.
Medions nye support er heller ikke noget at hoppe af glæde over. Jeg så en stor mangel på overblik og blev ringet op om noget som jeg troede allerede var ude af verdenen.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-07 19:41

Næh Amanda (fra Kerteminde), mit arbejde kan slet sammenlignes med en ALDI butik. Hvis du vil vide lidt om mit arbejde så kan du se lidt om det her www.bch.dk
Nu er det sådan at MEDION er et produkt med mange leverandører, lige som SABA og andre, der køber en stak af samme produkt og får deres mærke på det. Så i princippet kunne en sådan bærebar være et hvilket som helst mærke på markedet.
Her i huset har vi to bærebare fra ALDI, den ene er 6½ år gammel og den anden er godt 1 år gammel, som fungere uden problemer.
Men azkp91 skal nu have lov at vælge selv, ud fra den forvirring vi nu har bragt ham i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-07 19:49

severino

jeg har kigget lidt interesseret på den side du henviste til ang. hvad du sysler med til daglig. Har du penge deri ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-07 19:57

Næh Fijala, det har jeg ikke, jeg hæver blot min løn. Men det var måske værd at overveje da vi for tiden har ordre på ca. 32 mill. som skal leveres inden årets udgang.
Det er jo udelukkende til olie og gas industrien, over hele verdenen, vi producere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-07 20:18

så må der vel falde en god bonus af.

Jeg fik lige min for det første havlår. 10000,- mere pr mdr.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-09-07 21:03

Jeg kan ikke se, at den skulle have kostet 12000 andre steder. Jeg har lige købt den her http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902410

2 GB RAM og læg mærke til, at grafikkortet har DEDIKEREDE RAM. Den har også Vista Home Premium. Det er klart bedre end Basic.

Kommentar
Fra : nissannissan

Dato : 20-09-07 20:32

Jeg har lige købt en bærbar medion pc hos Aldi
Der er "indbygget" virus i den.
De påstår godt nok at den er enkel at fjerne, men jeg forsøgte uden held.
Kørte rimelig langt og afleverede den i Glostrup hvor Medions "service center" er. De ville ordne den med det samme - det lød jo trods alt rigtig godt
Efter en times ventetid, ville de så sende den til mig. Efter 6 dage ringede jeg og spurgte hvor den var blevet af. Den var sendt til Tyskland!!!.
Bad om at få pengene tilbage. Det kunne ikke lade sig gøre. Måske kunne jeg få den i løbet af 2 uger.
Medion står ikke højt på min ønskeliste mere

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-09-07 20:47

Det er Aldi du snakke med, om at få pengene tilbage. De har returret. Hvor længe husker jeg ikke, men mener det er en måned. Jeg kender en der fik sine penge igen uden brok. Hvis de ikke vil, så tru dem med forbrugerrådet.

Kommentar
Fra : nissannissan

Dato : 21-09-07 09:31

Hej stl_s
Tak for rådet
Gjorde som du skrev og henvendte mig her til morgen til Aldi. Venlig dame i den anden ende og efter at hun kortvarigt havde talt med Medion mens jeg ventede sagde hun at der ville blive sendt en check på det jeg havde betalt. Det hele tog under 5 min.
Jeg er lidt imponeret

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-07 10:06

Det var da godt du fik pengene tilbage

Godkendelse af svar
Fra : azkp91

Dato : 23-09-07 15:29

Tak for svaret amandaKanDu.I øvrigt købte jeg en ACER Aspire 5520 idet den havde det udstyr jeg ønskede og det var der ikke på medionen. Jeg takker for alle svarene og lukker hermed emnet
hilsen azkp91 til alle

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 15:32

Acer er et godt valg. Tillykke med den.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-09-07 08:48

Mange tak for points og tillykke med din nye maskine. Håber du bliver glad for den.
mvh. Amanda